تبیان، دستیار زندگی
معاون عمرانی و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: با خریداری 15 هزار بخاری تابشی، قدم نخست خداحافظی با بخاریهای نفتی در مدارس برداشته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی مدارس با بخاریهای نفتی

ارسال 15 هزار بخاری تابشی به مدارس روستایی

خداحافظی مدارس با بخاریهای نفتی/ ارسال 15 هزار بخاری تابشی به مدارس روستایی


معاون عمرانی و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: با خریداری 15 هزار بخاری تابشی، قدم نخست خداحافظی با بخاریهای نفتی در مدارس برداشته شده است.


مرتضی رئیسی گفت: با توجه به اتفاقات ناگواری که برای مدارس تک کلاسه در سالهای گذشته در مناطق روستایی افتاد، مجلس شورای اسلامی امسال اعتباری را برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 260 میلیارد تومان از اعتبارات مجلس برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی اختصاص داده می شود، افزود: با بررسیهای انجام شده، بخاری های برقی تابشی هیچگونه خطری برای کلاس های مناطق روستایی ندارند و به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا تعداد 15 هزار بخاری تابشی برای کلاسهای روستایی و مدارس تک کلاسه خریداری کنیم.

با بررسیهای انجام شده، بخاری های برقی تابشی هیچگونه خطری برای کلاس های مناطق روستایی ندارند و به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا تعداد 15 هزار بخاری تابشی برای کلاسهای روستایی و مدارس تک کلاسه خریداری کنیم.

به گفته رئیسی، تاکنون 15 هزار بخاری برقی تابشی برای مدارس مناطق سردسیر تهیه شده است. همچنین مناقصه خرید 15 هزار بخاری دیگر نیز بزودی برگزار می شود تا برای همیشه بساط بخاریهای نفتی در کلاسهای درسی برچیده شود.

معاون عمرانی آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت ارسال این بخاریها برای مدارس روستایی تک کلاسه است، تصریح کرد: تمامی بخاریهای برقی تابشی در بالای دیوارهای کلاس ها نصب می شود و بدور از دسترس دانش آموز است و دیگر هیچ خطری دانش آموز را تهدید نمی کند. همچنین نصب این سیستم ها مانع از آلودگی هوا شده و دیگر مدارس مجبور به پرداخت هزینه های سوخت فسیلی نیستند.


نام منبع: خبرگزاری مهر

بخش سفیران تبیان