تبیان، دستیار زندگی
رئیس اداره آموزش و پرورش لنده با اشاره به تغییر نظام آموزشی از 5-3-3-1 به 6-3-3 گفت: تغییر در نظام آموزشی خودباوری همراه با مسئولیت پذیری را به دانش آموزان هدیه می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر در نظام آموزشی خودباوری را به دانش آموزان هدیه می دهد

تغییر در نظام آموزشی خودباوری را به دانش آموزان هدیه می دهد


رئیس اداره آموزش و پرورش لنده با اشاره به تغییر نظام آموزشی از 5-3-3-1 به 6-3-3 گفت: تغییر در نظام آموزشی خودباوری همراه با مسئولیت پذیری را به دانش آموزان هدیه می دهد.


سید عیسی تقوی فرد در جلسه توجیهی پایه های اول دوره اول متوسطه که با حضور اولیا، مربیان و مدیران مدارس برگزارشده بود، اظهار داشت: احساس مسئولیت ما در قبال فرزندانمان یعنی ارزش گذاری برای تربیت مفاهیم ناب اسلامی .

وی افزود: خانواده اولین خاستگاه تربیتی و الگویی فرزندان بوده که فرزند بایدها و نبایدها را ابتدا از خانواده یاد می گیرد که اگر تربیت درست و صحیح بوده، خروجی مناسبی خواهد داشت و اگر بد که نتیجه بلعکس خواهد شد.

احساس مسئولیت ما در قبال فرزندانمان یعنی ارزش گذاری برای تربیت مفاهیم ناب اسلامی .

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده اذعان داشت: تعامل والدین نسبت به هم، باورهای اعتقادی، میزان پایبندی به اصول اخلاقی و تربیتی، سطح فرهنگ و موازنه های کنشی و واکنشی افراد در خانواده تشکیل دهنده چارچوب رفتاری دانش آموزان است.

تقوی فرد تأکید کرد: علت اصلی انحرافات دانش آموزان، بی توجهی و بی تفاوتی والدین نسبت به تربیت فرزند و غافل و بی خبری از وضعیت آن ها است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و هجوم رسانه ها بر دانش آموزان، افزود: بسیاری از خانواده ها تحت تأثیر تبلیغات رسانه های بیگانه به خصوص شبکه های ماهواره ای قرار گرفتند که با برداشت های نادرست و سطحی نگر از تربیت فرزند خویش غافل شده اند.

دبیر شورای آموزش و پرورش لنده به نقش تلفن همراه در شخصیت سازی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دنیای تکنولوژی آن قدر پیشرفت کرده، که در برخی از موارد باعث تخریب شخصیت و تغییر در رفتار فرزندان شده است.

دنیای تکنولوژی آن قدر پیشرفت کرده، که در برخی از موارد باعث تخریب شخصیت و تغییر در رفتار فرزندان شده است.

تقوی فرد یادآور شد: نمونه آن گوشی های تلفن همراه بوده که بدترین پیامک های غیر اخلاقی و بدترین کلیپ های مخرب در آن ها وجود دارد.

رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان لنده اظهار داشت: مسائل انضباطی دانش آموزان در کلاس درس و محیط آموزشگاه از جمله مسائلی است که برای مسئولان آموزشگاه نگرانی های زیادی ایجاد می کند و مدت زیادی از وقت آنان را به خود اختصاص می دهد.

تقوی فرد تأکید کرد: بعضی اوقات مسائل انضباطی به درجه ای از شدت و وخامت می رسند که بخش اعظم اوقات آموزشی معلمان صرف حل وفصل آنها می شود که نیازمند توجه ویژه اولیاء به این مسئله مهم هستیم.

وی در ادامه به تغییرات نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با نظام آموزشی 6-3-3 (6-6) باعث تحول در نظام تعلیم و تربیت می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده با اشاره به فلسفه تغییر و تحول نظام آموزشی، افزود: تلنگر مقام معظم رهبری در سال 1378 در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش در استان فارس و انتقاد ایشان از کهنه و تقلیدی بودن نظام آموزشی و نظام حافظه محور و اینکه متناسب با نیاز جامعه نمی باشد مسئولان کشور را درصدد تغییر اساسی در این مهم قرار داده است.

با تحول در نظام آموزشی فردایی مطلوب و عملگرا برای دانش آموزان پیش بینی می شود که می طلبد خانواده ها خود با تبلیغ این شیوه از نظام آموزشی زمینه و بستر حضور فعال دانش آموزان را در محیط مدارس فراهم سازند.

تقوی فرد تصریح کرد: با تحول در نظام آموزشی فردایی مطلوب و عملگرا برای دانش آموزان پیش بینی می شود که می طلبد خانواده ها خود با تبلیغ این شیوه از نظام آموزشی زمینه و بستر حضور فعال دانش آموزان را در محیط مدارس فراهم سازند.

وی افزود: تحول بنیادی در آموزش و تربیت بر اساس آموزه های قرآنی و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه امکان پذیر خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: این تحول آموزشی باعث خودباوری و اشتغال آفرینی خواهد شد.


نام منبع: خبرگزاری فارس

بخش سفیران تبیان