تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: روزانه 10 مدرسه در نقاط محروم و مناطق پرجمعیتی که بافت فرسوده دارند ساخته می‎شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزانه 10 مدرسه در مناطق محروم و نقاط پرجمعیت ساخته می‎شود

روزانه 10 مدرسه در مناطق محروم و نقاط پرجمعیت ساخته می‎شود


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: روزانه 10 مدرسه در نقاط محروم و مناطق پرجمعیتی که بافت فرسوده دارند ساخته می‎شود.


مرتضی رئیسی در مراسم افتتاحیه متمرکز 64 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی شهرستان آزادشهر که به مناسبت هفته دولت در دبیرستان شبانه‎روزی تازه تاسیس «شهید علی کوهی» نوده‎خاندوز برگزار می شد، اظهار داشت: محرومیت‎زدایی و توجه به دانش آموزان مناطق محروم، برقراری عدالت آموزشی برای پسران و دختران دانش آموز و توجه به نوسازی، مرمت و ایمن‎سازی مجموعه‎های آموزشی فرسوده از اولویت‎های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در چهار ساله گذشته بوده که الحمدالله اقدامات خوبی صورت گرفته و مجموعه‎های آموزشی مناسبی در نقاط مختلف کشور افتتاح و به بهره برداری رسیده که نمونه بارز آن ساخت 30 مجموعه آموزشی در سطح استان گلستان در طی شش ماهه اول سال است.

رئیسی اضافه کرد: برای ایجاد فضاهای مناسب آموزشی همکاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی بسیار مهم است و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی در این زمینه با ادارات آموزش و پرورش شهرستان‎ها همکاری داشته باشند تا روند ساخت و ساز با سرعت بیشتر و به شکل مطلوب‎تری پیگیری شود.

یکی دیگر از سیاست‎های اصلی ما در طی چهار سال گذشته توجه به فضاهای ورزشی مدارس کشور به منظور ارتقا سطح جسمی و روحی دانش‎آموزان بوده که ساخت 400 فضای ورزشی مناسب از جمله سالن‎های چند منظوره برای تحقق این هدف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‎های اصلی ما در طی چهار سال گذشته توجه به فضاهای ورزشی مدارس کشور به منظور ارتقا سطح جسمی و روحی دانش‎آموزان بوده که ساخت 400  فضای ورزشی مناسب از جمله سالن‎های چند منظوره برای تحقق این هدف صورت گرفته است.

* کار خیران مدرسه ساز خداپسندانه و شایسته است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از نقش تأثیرگذار خیران مدرسه‎ساز در ایجاد فضاهای آموزشی در مناطق محروم به نیکی یاد کرد و اذعان داشت: جهاد مدرسه‎سازی و تلاش برای ایجاد فضاهای آموزشی مناسب در نقاط محروم و دورافتاده یک جامعه یک حرکت شایسته و خداپسند است و انشاالله تلاش خیرینی که در این زمینه فعال هستند به بهترین شکل ممکن ممکن مورد توجه ذات اقدس الهی قرار بگیرد.

در مراسم افتتاح و کلنگ‎زنی پروژه‎های هفته دولت آزادشهر، جواد قناعت استاندار گلستان، مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، عماد مختومی مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، عیسی پائین‎محلی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، سید فاضل دهنوی فرماندار آزادشهر، محمد حسین کمیلی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان و جمعی از مسئولان شهرستانی در کنار خانواده های معظم شهدا و مردم این منطقه حضور داشتند.


نام منبع: خبرگزاری فارس

بخش سفیران تبیان