تبیان، دستیار زندگی
مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، شرایط ثبت نام و شهریه اتباع خارجی در مدارس را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرایط ثبت نام دانش آموزان خارجی در مدارس ایران/ اعلام هزینه ثبت نام اتباع خارجی

شرایط ثبت نام دانش آموزان خارجی در مدارس ایران/ اعلام هزینه ثبت نام اتباع خارجی


مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، شرایط ثبت نام و شهریه اتباع خارجی در مدارس را اعلام کرد.

شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 93-1392 از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

دانش آموزان و سوادآموزان خارجی برای ثبت نام و ادامه تحصیل در مدارس ایرانی باید دارای یکی از مدارک اقامتی معتبر باشند. این افراد باید دارای یکی از چهار مدرک، «گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار»، «دفترچه پناهندگی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران»،«کارت هویتی ویژه اتباع خارجی و دارای اعتبار در سال 1391 صادر شده از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور» و «کارت اقامت موقت ـ آمایش 9 صادره از اداره امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور» باشند.

کارت هویت ویژه اتباع خارجی و کارت اقامت موقت آمایش نهم هر فرد در محدوده همان شهرستان محل صدور معتبر بوده و دارندگان آن صرفأ مجاز به ثبت نام در محدوده همان شهرستان هستند.

گذرنامه و دفترچه پناهندگی سیاسی در محدوده استان محل صدور اقامت معتبر بوده و دارندگان آن صرفأ مجاز به ثبت نام در محدوده همان استان هستند، موارد استثناء توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام می شود.

*میزان شهریه دریافتی از دانش آموزان اتباع خارجی

بر اساس نامه شماره 1416/74 مورخ 1392.4.4 و نامه شماره 8562/74 مورخ 1392.4.26 کمیته دائمی اتباع خارجی و در اجرای تصویب نامه شماره 423/ت29982 مورخ 1383.01.11 هیئت محترم وزیران موضوع آیین نامه آموزش اتباع خارجی و به منظور تادیه یارانه های دولتی دانش آموزان اتباع خارجی شهریه تحصیلی پرداخت می کنند.

شهریه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی که دارای گذرنامه هستند برای «دوره ابتدایی و نهضت سواد آموزی 2 میلیون و 500 هزار ریال»، «کلاس هفتم و سوم راهنمایی 2 میلیون و 800 هزار ریال»، «متوسطه و پیش دانشگاهی 3 میلیون ریال» خواهد بود.

شهریه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در تمامی استان ها، پناهندگان و آوارگان خارجی اعم از دارندگان کارت هویت ویژه اتباع خارجی و کارت دائم و موقت آمایش 9 برای «دوره ابتدایی و نهضت سوادآموزی یک میلیون ریال»، «کلاس هفتم و سوم راهنمایی یک میلیون و 300 هزار ریال» و «متوسطه و پیش دانشگاهی یک میلیون و 500 هزار ریال» خواهد بود.

همچنین شهریه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی که دارای گذرنامه هستند برای «دوره ابتدایی و نهضت سواد آموزی 2 میلیون و 500 هزار ریال»، «کلاس هفتم و سوم راهنمایی 2 میلیون و 800 هزار ریال»، «متوسطه و پیش دانشگاهی 3 میلیون ریال» خواهد بود.

دریافت هرگونه وجه غیر از شهریه مصوب و نیز دریافت کمک هزینه تحصیل و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط و کتب درسی هنگام ثبت نام از دانش آموزان و سوادآموزان خارجی در مدارس دولتی ممنوع است؛ همچنین هزینه کلاس های فوق برنامه در طول سال تحصیلی کاملاً اختیاری و به عهده اولیا است.


نام منبع: خبرگزاری فارس

بخش سفیران تبیان