تبیان، دستیار زندگی
ای ورزشی به نمایش در نمی آید رییس كمیته ی داوران دومین جشنواره ی فیلم های ورزشی گفت : " المپیا" ساخته ی « لنی ریفن اشتال » به دلیل كیفیت نامطلوب و رنگی نبودن و قدمت ساخت فیلم در جشنواره ی فیلم های ورزشی تهران ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

« المپیا » در جشنواره ی فیلم های ورزشی به نمایش در نمی آید

رییس كمیته ی داوران دومین جشنواره ی فیلم های ورزشی گفت : " المپیا" ساخته ی « لنی ریفن اشتال » به دلیل كیفیت نامطلوب و رنگی نبودن و قدمت ساخت فیلم در جشنواره ی فیلم های ورزشی تهران به نمایش در نمی آید .

دهقانپور در گفتگویی با خبرنگار ورزشی ایسنا ، گفت : المپیا از بهترین فیلم های مستند ورزشی است كه هر سكانس آن به یك ورزش پرداخته است و از نظر زیبایی شناسی شاهكار سینمای مستند به حساب می آید .

وی افزود : در فیلم « المپیا » برای اولین بار شیرجه روهایی را كه از روی سكو به زیر آب می پرند، نشان می دهد و دوربین همزمان با ورزشكاران به زیر آب می رود .

"لنی ریفن اشتال"  سازنده ی اولین فیلم مستند ورزشی در سال 1902 در آلمان متولد شد و در حال حاضر 101 سال دارد . وی مستند المپیا را در باره ی بازیهای المپیك 1936 برلین ، قبل از جنگ جهانی دوم ساخته است .

اشتال عقیده دارد : در جامعه یونان باستان جنگ ها را تعطیل می كردند كه المپیك را برگزاركنند، ولی در جامعه ی متمدن امروز المپیك ها را تعطیل می كنند كه جنگ كنند .