تبیان، دستیار زندگی
یکی از مشاوران رئیس جمهور از بررسی برنامه های نیره خوش خلق سیما استاد یار پژوهشکده بیوتکنولوژی به عنوان گزینه جدید ریاست سازمان محیط زیست در کنار دو گزینه ای که پیش از این مطرح شده بودند خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانم خوش خلق محیط زیست، رئیس می شود؟


یکی از مشاوران رئیس جمهور از بررسی برنامه های نیره خوش خلق سیما استاد یار پژوهشکده بیوتکنولوژی به عنوان گزینه جدید ریاست سازمان محیط زیست در کنار دو گزینه ای که پیش از این مطرح شده بودند خبر داد.
یکی از مشاوران رئیس جمهور گفته است: برای ریاست سازمان محیط زیست همچنان در حال بررسی هستیم تا ظرف چند روز آینده بهترین گزینه انتخاب شود و درکنار علی محمد نوریان و عیسی کلانتری برنامه های دکتر نیره اعظم خوش خلق سیما نیز برای این پست بررسی می شود .

خوش خلق

خوش خلق سیما استادیار پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی که دارای دکترای فیزیولوژی گیاهی از دانشگاه هیروشیمای ژاپن است.که صاحب بیش از 30 مقاله علمی در نشریات معتبر داخلی، بین‌المللی و سمینارهای داخلی و خارجی است و در سوابق خود ریاست بخش فیزیولوژی گیاهی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و معاونت اداری و مالی آن و قائم‌مقامی این پژوهشکده را نیز دارد.

وی عضو سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است و در کمیسیون هماهنگی و تصویب طرح‌های تحقیقاتی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی عضویت دارد.

دکتر عیسی کلانتری متولد1331 شهرستان مرند از توابع استان آذربایجان شرقی، وزیر کشاورزی در دولتهای اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بوده که به دلیل ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی کار وزارت را رها کرد و از سال 1381با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی بخش کشاورزی، دبیر کل آن شده وتاکنون در این سمت فعالیت می‌کند. وی مدرک کارشناسی زراعت، اصلاح نباتات از دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی از دانشگاه نبراسکا و دکتری فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی از دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا را دارد و به گفته مشاور ریسس جمهور یکی دیگر از گزینه هایی است که همچنلان برای پست ریاست سازمان محیط زیست مطرح است.

نام عیسی کلانتری به گوش میخورد ولی همچنان نام‌هایی چون ابتکار، فاضل، مجابی، تابش، سورنا ستاری، محمدباقر قالیباف و فاطمه هاشمی برای ریاست سازمان محیط زیست مطرح می‌شوند.

برای ریاست سازمان محیط زیست همچنان در حال بررسی هستیم تا ظرف چند روز آینده بهترین گزینه انتخاب شود و درکنار علی محمد نوریان و عیسی کلانتری برنامه های دکتر نیره اعظم خوش خلق سیما نیز برای این پست بررسی می شود

علی محمد نوریان نیزهمچنان  یکی دیگر از گزینه هاست که مشاورریس جمهور از بررسی برنامه های او خبر می دهد وی  با قریب به 30 سال سابقه به عنوان معاون وزیر راه و ریاست سازمان های هواپیمایی کشوری و هواشناسی در دولت های مختلف، در پانزدهمین كنگره هواشناسی جهانی كه با حضور رۆسای سازمان های هواشناسی188كشور در سال 1386 و در ژنو سوئیس برگزار شد با اخذ كل آرا به عنوان معاون اول سازمان هواشناسی جهانی انتخاب شد و در سال 88 به عنوان معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد و در همان چندماه اول انتصاب پس از اختلاف نظر با محمدی زاده، استعفا داد و سپس به عنوان مشاور رییس جمهور در زمینه هواشناسی و تغییرات اقلیمی به فعالیت پرداخت.

پیش از این در کنار نامهایی چون دکتر معصومه ابتکار، دکتر اصغر محمدی فاضل، مهندس مجابی و دکتر محمد رضا تابش شایعاتی در خصوص انتصاب دکتر سورنا ستاری، فاطمه هاشمی، دکتر مسعود سلطانی فر و دکتر محمد باقر قالیباف  از سوی دکتر روحانی به عنوان رئیس سازمان محیط زیست شنیده می شد.

بخش اجتماعی تبیان

منبع : مهر