تبیان، دستیار زندگی
مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: از آن‌هایی که در زمان قهرمانی می‌خواهند با کشتی‌گیران عکس یادگاری بگیرند، انتظار داریم قبل از مسابقات جهانی، تیم ملی را حمایت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غلامرضا محمدی:

از شرایط کشتی خجالت می‌کشم!


مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: از آن‌هایی که در زمان قهرمانی می‌خواهند با کشتی‌گیران عکس یادگاری بگیرند، انتظار داریم قبل از مسابقات جهانی، تیم ملی را حمایت کنند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران این روزها در حال انجام مراحل آخر تمرینات خود جهت حضور در مسابقات جهانی مجارستان است. با این حال گوش شکسته های ایرانی در شرایط سختی به سر می برند و در اردوی خانه کشتی، از امکانات لازم و حتی تغذیه مناسب برخوردار نیستند.

محمدی

غلامرضا محمدی مربی تیم ملی کشتی آزاد ضمن انتقاد از این شرایط اعلام کرد ما باید شرایط سخت کشتی را به مردم بگوییم تا بدانند تیم ما با چه وضعیتی راهی مسابقات جهانی می شود اما با این حال سعی می کنیم با تمام قوا در این رقابت ها حضور پیدا کنیم.

*از اردوی تیم ملی چه خبر؟

ما از روز یکشنبه مرحله جدید اردوی تیم ملی را در خانه کشتی آغاز کرده ایم که این مرحله از اردو 10 روز طول می کشد و ما با تمرینات سبک کار را شروع کرده ایم و در روزهای آینده کار سنگین تر می شود و در ادامه کارهای سرعتی در دستور کار ملی پوشان قرار می گیرد.

*شرایط ملی پوشان راضی کننده است؟

بله بچه ها تمریناتت بسیار خوبی را پشت سر گذاشته اند و کم کم آماده حضور در مسابقات جهانی می شوند. تنها نگرانی در حال حاضر بابت رضا یزدانی است که آسیب دیدگی اش هنوز به طور کامل برطرف نشده است. البته او تمرینات بدنسازی بسیار خوبی را انجام داده و امیدوارم که مصدومیتش هر چه زودتر به طور کامل برطرف شود تا با تمام قوا در خدمت تیم ملی باشیم.

*شما به مهدی تقوی و رضا یزدانی مجوز حضور دوباره در انتخابی تیم ملی را دادید اما این فرصت به دیگر کشتی گیر مدال آور المپیک ایران یعنی صادق گودرزی داده نشد. چرا؟

علت اصلی این موضوع خود صادق بود. او در چند ماه اخیر بدنش را رها کرده بود و حتی به انتخابی هم نمی رسید و فکر می کنم خودش هم این موضوع را تایید کند. ای کاش صادق کمی زودتر تمریناتش را آغاز کرده بود تا با آمادگی کامل در مسابقات انتخابی شرکت کند و بتواند برای تیم ملی مسابقه بدهد. اگر او یک ماه زودتر می آمد می توانستیم از حضور او در مجارستان استفاده کنیم و من هم واقعاً دوست داشتم که صادق را داشته باشیم اما متاسفانه دیگر نمی شود از او در مسابقات جهانی استفاده کرد.

مسئولان ورزش در این رقابت ها از ما مدال می خواهند و انتظار دارند با مدال های رنگارنگ کشتی، امتیاز کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی بالاتر برود اما هیچ گونه حمایتی از کشتی گیران صورت نمی گیرد و من اینکه کشتی گیران از وضعیت غذایی گلایه می کنند را تایید می کنم. واقعاً شرایطی در اردوی تیم ملی از لحاظ امکانات وجود دارد که خجالت می کشم آنها را در رسانه ها عنوان کنم!

*فکر نمی کنید با خط خوردن پرویز هادی از اردوی تیم ملی، کمیل قاسمی حاشیه امنیت پیدا کرد؟

نه کمیل قاسمی در مسابقات انتخابی تمام رقبای خود را شکست داد و فقط در یک مسابقه با پرویز هادی به مشکل خورد و الان هم نفر اصلی ما در سنگین وزن است اما ما هادی را هم از یاد نبرده ایم و در برنامه های تیم ملی قرار دارد و حتی از او در مسابقات دانشجویان جهان هم استفاده کردیم و بعد از مسابقات جهانی هم دوباره به اردوی تیم ملی دعوت می شود.

*پیش بینی چند مدال را برای مسابقات جهانی می کنید؟

این موضوع اصلاً قابل پیش بینی نیست و کار منطقی هم نیست که بگوییم تیم ملی در مسابقات جهانی چند مدال می آورد. چون همه تیم ها با تمام توان و قدرت خود در مسابقات شرکت می کنند و ممکن است اتفاقات غیر منتظره ای هم در مسابقات بیفتد. با این حال تیم ما یکی از مدعیان این دوره از رقابت هاست و امیدواریم که بتوانند روی سکو برود.

غلامرضا محمدی

*اما کشتی گیران تیم ملی از شرایط اردو چندان راضی نیستند و حتی شنیده می شود که از لحاظ تغذیه نیز در شرایط سختی به سر می برند؟

من بارها در این زمینه صحبت کرده ام و هشدار داده ام که کشتی ایران در شرایط مطلوبی قرار ندارد و حمایت خوبی از این رشته نمی شود.در حال حاضر مسابقات جهانی را در پیش داریم و بعد از آن هم باید برای بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی آماده شویم. مسئولان ورزش در این رقابت ها از ما مدال می خواهند و انتظار دارند با مدال های رنگارنگ کشتی، امتیاز کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی بالاتر برود اما هیچ گونه حمایتی از کشتی گیران صورت نمی گیرد و من اینکه کشتی گیران از وضعیت غذایی گلایه می کنند را تایید می کنم. واقعاً شرایطی در اردوی تیم ملی از لحاظ امکانات وجود دارد که خجالت می کشم آنها را در رسانه ها عنوان کنم!

*امیدوار هستید با حضور دولت جدید و حضور مسئولان جدید وزارت ورزش و جوانان این شرایط تغییر کند؟

بله بسیار امیدواریم که این شرایط تغییر کند. به هر حال همه مردم و مسئولان انتظار دارند که کشتی ایران نتیجه بگیرد و خود ما هم چنین انتظاری از کشتی گیران داریم اما باید این شرایط را اعلام کنیم تا مردم بدانند با چه وضعیتی راهی مسابقات جهانی می شوند. وضعیت تغذیه تیم ملی واقعاً نگران کننده است اما ما سعی می کنیم با بهترین توان خود راهی مجارستان شویم و قافیه را نمی بازیم و کار خودمان را انجام می دهیم تا پرچم ایران را به اهتزاز دربیاوریم. از آقای صالحی و مسئولان ورزش تقاضا داریم که هرچه زودتر فکری به حال کشتی کنند تا با رفع مشکلات، قدرتمندانه در رقابت های جهانی شرکت کنید.

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا