تبیان، دستیار زندگی
این روزها بازار لو رفتن گجت ها بسیار داغ است. از آیفون گرفته تا تبلت نوکیا و پرچمدار جدید سونی، همگی در حفظ اطلاعات خود ناتوان بودند. اما در این بین سامسونگ و فبلت جدیدش حکایتی متفاوت دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصاویر گلکسی نوت 3 لو رفت!


این روزها بازار لو رفتن گجت ها بسیار داغ است. از آیفون گرفته تا تبلت نوکیا و پرچمدار جدید سونی، همگی در حفظ اطلاعات خود ناتوان بودند. اما در این بین سامسونگ و فبلت جدیدش حکایتی متفاوت دارند.

تصاویر گلکسی نوت 3 لو رفت!

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که سامسونگ قصد دارد تا طی مراسمی در روز 13 شهریور و در حاشیه نمایشگاه IFA، از گلکسی نوت 3 پرده برداری کند. اما اکنون و به فاصله تنها یک هفته تا این مراسم، سرانجام عکس هایی منتسب به این دستگاه در رسانه ها منتشر شد.

این تصاویر توسط دو منبع موثق پخش شده اند و همانطور که می توانید مشاهده کنید نمایی از پنل جلویی گکلسی نوت 3 را نشان می دهند. منبع اولSonny Dickson  است که در لو دادن محصولات اپل تبحر دارد و منبع دوم نیز کمپانیETrade Supply  است که راهکار های زنجیره تامین را ارائه می دهد.

با نگاهی به این تصاویر با طراحی آشنایی مواجه می شویم که پیش از این نیز در خانواده محصولات ساموسنگ شاهد آن ها بوده ایم. نکته ای که بسیار به چشم می آید، لبه های کناری صفحه نمایش است که بسیار باریک طراحی شده و برآورد می شود که تنها 2.2 میلیمتر پهنا داشته باشد. این موضوع خبر خوبی به حساب می آید، از آن جهت که نشان می دهد چنین دستگاهی با نمایشگر 5.68 اینچی، همچنان قابل در دست گرفتن است.

تصاویر گلکسی نوت 3 لو رفت!

استفاده از نمایشگرهای بزرگتر و پردازنده های قوی تر به ناچار باعث نیاز به باتری های بزرگ تر می شود و حالا یک منبع ناشناس به فون آرنا گفته گلکسی نوت 3 از باتری بزرگی با ظرفیت 3450 میلی آمپر برخوردار خواهد بود.

گلکسی نوت 2 دارای یک باتری 3100 میلی آمپری است و گلکسی مگا 6.3 اینچی هم باتری 3200 میلی آمپری دارد. اما نوت 3 باید همچنان دستگاهی قدرتمند باشد که با یک بار شارژ یک روز کامل روشن بماند.

در عین حال ظرفیت بالای باتری می تواند تاییدی باشد بر استفاده از نمایشگر 5.7 اینچی تمام اچ دی و جدیدترین پردازنده اگزینوس یا اسنپدرگون (بسته به مناطق جغرافیایی) که پرمصرف ترین بخش های دستگاه خواهند بود.

نکته ای که بسیار به چشم می آید، لبه های کناری صفحه نمایش است که بسیار باریک طراحی شده و برآورد می شود که تنها 2.2 میلیمتر پهنا داشته باشد

در مورد سخت افزار دستگاه به احتمال زیاد با پردازنده Snapdragon 800 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و اکسینوس 5 اکتا هشت هسته ای مواجه خواهیم بود، که البته بسته به منطقه ای که قرار است دستگاه در آن عرضه شود، بر روی دستگاه سوار می شوند. همچنین پیش بینی می شود که دوربین 13 مگاپیکسلی و رم 3 گیگابایت، دیگر اعضای این مجموعه را تشکیل دهند.

تصاویر گلکسی نوت 3 لو رفت!

سم موبایل هم از آن سو می گوید گلکسی نوت 3 اولین محصول سامسونگ (و تقریبا تمام شرکت های وابسته به گوگل) است که با اندروید 4.3 معرفی خواهد شد. البته اندروید 4.3 در ظاهر امکانات چندان جدیدی را به خود نمی بیند و به جز حساب های چندگانهظ¬ تنها تغییر مهم اضافه شدن پشتیبانی از جدیدترین نسخه OpenGL است.

احتمال می‌رود که گلکسی نوت 3 از ضبط ویدیویی 4K پشتیبانی کند. تکنولوژی تصویری به سمت 4K پیش می‌رود، اما قانع کردن افراد برای خرید یک ست تلویزیون با این کیفیت فعلا کار دشواری است، زیرا فعلا حتی محتویات با این کیفیت هم به اندازه لازم در بازار وجود ندارد. فیلم‌هایی با کیفیتت بلوری 4K در بازار موجود هستند، اما تعداد آنها به اندازه‌ای نیست که بخواهید برای تماشایشان یک تلویزیون 4K بخرید. خب پس زمانی که بتوانید خودتان با دستگاهی این کیفیت را تولید کنید احتمالا باید خبر خوبی باشد.

تصاویر گلکسی نوت 3 لو رفت!

Korean Economic Daily گزارش داده است که گلکسی نوت 3 مجهز به ویژگی ضبط 4K با رزولوشن 2160*3840 خواهد شد و احتمالا قدرت پلی بک 24-bit/192KHz را ارایه خواهد داد. با این قدرت پخش صدا طرفداران صدا خوشحال خواهند شد، اما آیا قابلیت ضبط 4K نیز خبر خوشحال کننده‌ای است؟ نه همه تلویزیون‌ 4K برای تماشای این ویدیوها دارند و نه فضای کافی برای ذخیره این فایل‌های پرحجم. همین جوری هم کلی از فضای داخلی گوشی‌های سامسونگ در اختیار تاچ ویز است. بالاخره شاید زمان این رسیده باشد که دوربین‌های موبایل‌ها به این مرحله برسند، اما پیش از آن بهتر بود فکری به حال فضای داخلی این اسمارت فون‌ها می‌شد.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: نارنجی، آی تی رسان