تبیان، دستیار زندگی
اسیدفولیک می‌تواند میزان هموسیستئین را کاهش دهد. هموسیستئین اسیدآمینه‌ای است که بروز بیماری‌های عروقی را در بین دریافت‌کننده‌های قلب پیوندی بالا می‌برند و اولین عامل مرگ‌ومیر ناشی از پیوندهای قلبی محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسیدفولیک: برای آن‌هایی که عمل پیوند قلب داشته‌اند


اسیدفولیک می‌تواند میزان هموسیستئین را کاهش دهد. هموسیستئین اسیدآمینه‌ای است که بروز بیماری‌های عروقی را در بین دریافت‌کننده‌های قلب پیوندی بالا می‌برند و اولین عامل مرگ‌ومیر ناشی
از پیوندهای قلبی محسوب می‌شود.

اسید فولیک

بر اساس نتایج یک پژوهش ایتالیایی مصرف مکمل اسیدفولیک به مدت یک سال بعد از عمل پیوند قلب خطر مرگ‌ومیر دریافت‌کننده‌ها را در طولانی مدت کاهش می‌دهد.

دکتر لوسیانوپوتنا و همکارانش به مدت 7 سال روی 51 دریافت‌کننده‌ی قلب پیوندی مطالعاتی انجام دادند.

گروهی از این افراد به مدت یک سال بعد از عمل، روزانه 15 میلی‌گرم اسیدفولیک دریافت کردند و گروه دیگر پلاسبو یا دارونما مصرف کردند.

محققان با بررسی سن و سال و سابقه‌ی بیماری‌های کورونری قبل از عمل این افراد به این نتیجه رسیدند که دریافت اسیدفولیک باعث کاهش 47 درصدی مرگ‌ومیر آن‌ها می‌شود.

از این گذشته مصرف اسیدفولیک حتی خطر مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

اسیدفولیک می‌تواند میزان هموسیستئین را کاهش دهد. هموسیستئین اسیدآمینه‌ای است که بروز بیماری‌های عروقی را در بین دریافت‌کننده‌های قلب پیوندی بالا می‌برد و اولین عامل مرگ‌ومیر ناشی از پیوندهای قلبی محسوب می‌شود

کاهش خطر مرگ در بین دریافت‌کننده‌های مسن‌تر و بیمارانی که به خاطر بیماری عروق کورونری عمل پیوند انجام داده بودند به میزان 57 درصد تخمین زده شد.

به عقیده‌ی محققان لازم است که مطالعات بیشتری انجام شود اما با این حال به نظر کاملا منطقی می‌آید افرادی که عمل پیوند قلب داشته‌اند حتماً از مکمل فولات یا همان اسیدفولیک استفاده کنند.

اسیدفولیک می‌تواند میزان هموسیستئین را کاهش دهد. هموسیستئین اسیدآمینه‌ای است که بروز بیماری‌های عروقی را در بین دریافت‌کننده‌های قلب پیوندی بالا می‌برد و اولین عامل مرگ‌ومیر ناشی از پیوندهای قلبی محسوب می‌شود.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: santé-guerir

مطالب مرتبط:

اسید فولیک، قدرت مغز را در سالمندان تقویت می ‌کند

كمبود اسید فولیك عاملی برای بروز پاركینسون

نقش هموسیستئین در بروز آلزایمر

28 نکته درباره‌ی مصرف مکمل‌ها

مادران آینده، ویتامین B9 را دریابید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.