تبیان، دستیار زندگی
استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری انتشار اخبار تبلیغاتی در رسانه‌ها را موجب کاهش اعتماد عمومی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر تیترفروشی در رسانه‌ها رایج شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیترفروشی در رسانه‌های کشور!


استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری انتشار اخبار تبلیغاتی در رسانه‌ها را موجب کاهش اعتماد عمومی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر تیترفروشی در رسانه‌ها رایج شده است.

چشم های یک نویسنده

علی‌اکبر قاضی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: انتشار و انعکاس اخبار تبلیغاتی در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، نشریه‌ها و مطبوعات از گذشته تاکنون به وفور دیده شده است.

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری افزود: در صورتی که در صدا و سیمای کشور که از طریق بودجه ملی اداره می‌شود، روزانه شاهد انعکاس اخبار تبلیغاتی هستیم با این وجود چگونه می‌توان از مطبوعات و دیگر رسانه‌های کشور توقع داشت که در این مسیر حرکت نکنند.

وی انتشار و انعکاس هرگونه اخبار تبلیغاتی از دریچه‌های رسانه‌ای کشور را محکوم کرد و بیان داشت: این امر بسیار ناشایست و ناپسند است که رسانه‌های کشور آگهی‌های تبلیغاتی را در قالب خبر انعکاس دهند.

وی بیان داشت: رسانه‌ها حق ندارند در صفحات خبری و گزارشی مطالب جانب‌دارانه در تمامی زمینه‌ها به خصوص زمینه‌های سیاسی و اقتصادی در حمایت یا مخالفت با نهاد یا ارگانی درج کنند.

متأسفانه طی سال‌های اخیر تیتر فروشی و مطلب فروشی در رسانه‌های کشور رایج شده است

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری با اعلام اینکه امر مزبور اقدامی غیر حرفه‌ای و غیراخلاقی است، اضافه کرد: در عرصه مطبوعات باید گفت که نشریات و مطبوعاتی که از پشتوانه مالی اندکی برخوردارند بیشتر به این سمت کشیده می‌شوند.

قاضی‌زاده در ادامه بیان داشت: متأسفانه طی سال‌های اخیر تیتر فروشی و مطلب فروشی در رسانه‌های کشور رایج شده است.

وی گفت: جلوگیری از ادامه یافتن این امر مستلزم بهره‌گیری از لوازمی است که بعید است وزارت ارشاد بدون استفاده از ابزار لازم بتواند مانع از این کار شود.

علی اکبر قاضی زاده

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری با اعلام اینکه مطبوعات کشور از پشتوانه مالی لازم برخوردار نیستند، بیان داشت: زمانی که مسئولان در صدد این هستند که نشریه‌ای را راه‌اندازی کنند باید در ابتدای امر برنامه‌‌ریزی لازم را به منظور تأمین بودجه مورد نیاز در آینده داشته باشند.

وی یادآور شد: زمانی که یک نشریه با بحران مالی روبرو می‌شود، ناخودآگاه به سمت و سوی انتشار اخبار تبلیغاتی کشیده می‌شود.

به گفته وی؛ هم‌اکنون بسیاری از سایت‌های خبری به نهادها و ارگان‌های خاصی وابسته‌اند و این وابستگی اول گرایش است.

قاضی زاده حرکت در این مسیر را نوعی تقلب زشت عنوان و خاطرنشان کرد: این امر موجب کاهش اعتماد عمومی و به دنبال آن کم شدن تیراژ روزنامه‌ها می‌شود.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: مدیانیوز