تبیان، دستیار زندگی
آیا سفیدی و درخشندگی دندان‌های مرواریدی شما با لکه‌های سفید و خاکستری پوشانده شده است؟ به راستی راز دندان‌های سفید و شفاف در چیست؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راز دندان‌های سفید و شفاف


آیا سفیدی و درخشندگی دندان‌های مرواریدی شما با لکه‌های سفید و خاکستری پوشانده شده است؟ به راستی راز دندان‌های سفید و شفاف در چیست؟


شاد بودن، لبخند زدن

با مصرف برخی از نوشیدنی‌ها و غذاها، دندان‌ها لکه‌دار می‌شوند و رنگ دندان‌ها به مرور تغییر رنگ می‌دهند. شما هم می‌توانید به عنوان راهکار درمانی، از خوردن برخی از غذاهای رنگ‌دار که باعث ایجاد لکه‌های رنگی بر روی دندان شود خودداری کنید. در این جا برخی از رازهایی که به داشتن دندان‌های مرواریدی کمک می‌کند بیان می‌کنیم.

خودتان دندان‌هایتان را سفید کنید

شما ممکن است خودتان قادر باشید تا از لکه‌های روی دندان و تیرگی و کدر شدن دندان‌ها رهایی یابید. انواع خمیر دندان‌ها می‌تواند کمک بسزایی در روشن‌تر شدن رنگ دندان‌ها کند. این روزها محصولات مختلف سفید کننده در قفسه داروخانه‌ها موجود است. خمیر دندان‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که به برداشتن لکه‌ها از سطح دندان کمک می‌کند. اگر لکه عمیقی وجود دارد، شما می‌توانید به یک دندان‌پزشک مراجعه کنید.

بسته‌های سفید کننده دندان

بسته‌های خانگی سفید کننده دندان‌ها که حاوی دهان‌شویه است، می‌تواند لکه‌های سطحی را برطرف کند و رنگ دندان‌ها را به صورت طبیعی تغییر دهد. اگر فردی دندان‌های قهوه‌ای و کدر دارد، این بسته‌های خانگی سفید کننده می‌تواند در کاهش لکه‌های قهوه‌ای که بر سطح دندان وجود دارد، تأثیر بگذارد.

نوار دندان

نوارهای دندان که دندان‌ها را سفید می‌کنند، باعث می‌شوند از شر تیرگی دندان‌ها راحت شوید. این نوارها بسیار نازک هستند و با لایه‌ای از ژل پوشیده شده است. نحوه استفاده از این نوارها به این صورت است که شما می‌توانید به مدت یک هفته یا بیشتر و تا چند دقیقه این نوارهای حاوی ژل را بر روی دندانتان بمالید. این نوارها اثر خود را در طی چند روز ظاهر می‌كنند. استفاده از این نوارها بسیار آسان است و هر فرد قادر است به راحتی از این نوارها استفاده کند.

برخی از مواد غذایی می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شود. چای، آب میوه، قهوه و بسیاری از میوه‌ها از قبیل تمشک و شاتوت که رنگ زیادی دارند می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.

خمیر دندان‌های سفید کننده

اثر خمیر دندان‌ها برای حذف لکه‌ها بسیار بیشتر از ژل‌ها و نوارها است.

درمان‌های خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

بعضی از افراد بر طبق عادت‌های گذشته رفتار می‌کنند و ترجیح می‌دهند از جوش شیرین برای دندان‌های خود استفاده کنند. همچنین، برخی از مواد غذایی مانند کرفس، سیب، گلابی و هویج، در از بین بردن مواد غذایی کمک می‌کند تا بقایای مواد غذایی لابه لای دندان‌ها باقی نماند. جویدن آدامس بدون قند نیز می‌تواند کاری همانند بزاق انجام دهد و به پاک‌سازی دندان‌ها کمک کند.

برای داشتن دندان‌های سفید نباید سیگار بکشید

سیگار کشیدن نه تنها برای سلامتی مضر است، بلکه از بدترین عواملی است که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. دخانیات باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی دندان‌ها می‌شود. لکه‌های توتون و تنباکو به سختی از سطح دندان‌ها خارج می‌شود.

دندان و تغذیه

غذاهایی که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود

برخی از مواد غذایی می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شود. چای، آب میوه، قهوه و بسیاری از میوه‌ها از قبیل تمشک و شاتوت که رنگ زیادی دارند می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند. توصیه می‌شود بلافاصله بعد از خوردن چنین میوه‌هایی، دندان‌ها را بشویید.

اثر برخی داروها

در کودکان، مصرف طولانی‌مدت آنتی‌بیوتیک می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شود. اگر نیاز به مصرف طولانی مدت آنتی‌بیوتیک دارید، می‌توانید در رابطه با مصرف آن با یک دندان‌پزشک مشورت کنید.

استفاده روزانه نخ دندان فراموش نشود

دندان پزشکان توصیه می‌کنند كه افراد، روزانه حداقل دو بار باید مسواک بزنند و یک بار از نخ دندان استفاده کنند. مخصوصاً بعد از خوردن شیر و غذا.

سلامت نیوز


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: kkkkkkkl

برگرفته از انجمن: بهداشت و سلامت