تبیان، دستیار زندگی
بدون شک هزینه‌ای چند برابر ساخت یک ورزشگاه را به بازسازی و ترمیم خودش اختصاص داده و البته همچنان مثل «هیولایی چند سر» پول می‌بلعد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حساب بانکی وزارت ورزش مسدود شد!


بدون شک هزینه‌ای چند برابر ساخت یک ورزشگاه را به بازسازی و ترمیم خودش اختصاص داده و البته همچنان مثل «هیولایی چند سر» پول می‌بلعد!
وزارت ورزش

ورزشگاهی که قرار بود چشم و چراغ نصف جهان باشد و میزبان نایب قهرمان آسیا، با گذشت بیش از یک دهه هنوز زمان بهر‌ه‌برداری مجددش فرا نرسیده و وعده‌وعیدهای مسئولان شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی و ورزش و جوانان اصفهان، پوچ و بیهوده باقی مانده است و به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا تحقق دارد! نکته قابل توجه بار مالی و هزینه‌های هنگفتی است که ورزشگاه نقش جهان به ورزش ایران تحمیل کرده و سیاهه بلندبالایی از بدهی‌ها را روی دست مدیران باقی گذاشته است. البته به نظر می‌رسد که هزینه‌های سرسام آور و هنگفت نقش جهان تمامی‌ندارد و حتی بعد از افتتاح و بهره‌برداری نیز باید همچنان چشم‌انتظار چک‌های برگشتی و مطالبات پیمانکاران مختلف 10 سال گذشته بود!

قانون با این مقدمه گزارش داد: اتفاق عجیب و جالبی که ظرف چند روز گذشته رخ داده و ورزش ایران را دچار چالش بزرگی کرده، مسدود شدن حساب بانکی وزارت ورزش و جوانان توسط پیمانکار ورزشگاه نقش جهان است؛ اتفاقی کاملا غیر منتظره و غیر قابل پیش‌بینی که صالحی را دچار «آمپاس» کرد و در شوکی عظیم فرو برد تا سرپرست جدید در ابتدای راه، تلاطم و حاشیه‌های بی‌پایان ورزش ایران را تجربه کند!

پیمانکار نقش جهان که بعد از شنیدن جواب‌های سربالای پی در پی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، کاسه صبرش لبریز شده بود، با توجه به بی‌تاثیر بودن جلسات و نشست‌های بی‌حاصل با نمایندگان کارفرما، ترجیح داد برای وصول مطالباتش دست به دامن قانون و دادگاه شود و در یک چشم به‌ هم زدن، پرونده شکایت از کارفرما و طرف قرارداد را در شعبه 86 دادگاه عمومی حقوقی تهران کلید زد و پیگیر مطالبات معوقه خودش شد.

نکته تامل برانگیز اینکه حتی با روی کارآمدن صالحی امیری نیز این موضوع به اطلاع وی نرسید تا چنین صخره‌ای بزرگ پیش روی تیم مدیریتی سرپرست جدید وزارتخانه قرار بگیرد!

نکته جالب توجه اینکه پیمانکار نقش جهان در نشست‌های بی سرانجامی‌که با نمایندگان کارفرما داشت، تهدید به طرح شکایت و پیگیری قانونی مطالباتش کرده بود و حتی خبر مربوط به آن در اختیار روابط عمومی‌ و اداره کل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز قرار گرفت اما با بی‌توجهی مدیران کل آنها بایگانی شد تا دمل چرکی نقش جهان با روی کار آمدن دولت یازدهم و سرپرست جدید وزارتخانه، سر باز کند.

نکته تامل برانگیز اینکه حتی با روی کارآمدن صالحی امیری نیز این موضوع به اطلاع وی نرسید تا چنین صخره‌ای بزرگ پیش روی تیم مدیریتی سرپرست جدید وزارتخانه قرار بگیرد!

پیمانکار ورزشگاه نقش جهان که مطالبات تلنبار شده‌اش، رقم چشمگیر و قابل توجهی را نشان می‌دهد، با اختیار کردن یکی از بهترین وکلای حقوقی و طرح دعوی و شکایت بالاخره موفق به محکومیت کارفرما شد و بعد از ارائه توضیحات و اسناد مربوط به بدهی‌های تلنبار شده ورزشگاه نقش جهان، ریاست دادگاه را ملزم به صدور حکم کرد؛ حکمی‌ موقتی که منجر به مسدود شدن حساب بانکی وزارت ورزش و جوانان شد اما این پایان کار نبود و ریاست دادگاه دستور به برداشت رقم بدهی پیمانکار از حساب وزارتخانه داد! اتفاقی که نه تنها برنامه‌های مالی وزارتخانه از جمله پرداخت حقوق کارکنان و پرداخت هزینه‌های روزانه را با مشکل مواجه کرد، بلکه سایر طلبکاران وزارت ورزش و جوانان که تعدادشان کم نیست را هم به فکر انداخت تا از راه حلی مشابه، زنده کردن مطالباتشان را در پیش بگیرند! از آن جمله می توان به پیمانکار ورزشگاه گهر دورود اشاره کرد که برای رسیدن به مطالبات معوقه‌اش، دست به دامان تیرآهن‌های ورزشگاه شده است!

نکته جالب توجه اینکه پیمانکار نقش جهان در نشست‌های بی سرانجامی‌که با نمایندگان کارفرما داشت، تهدید به طرح شکایت و پیگیری قانونی مطالباتش کرده بود و حتی خبر مربوط به آن در اختیار روابط عمومی‌ و اداره کل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز قرار گرفت اما با بی‌توجهی مدیران کل آنها بایگانی شد تا دمل چرکی نقش جهان با روی کار آمدن دولت یازدهم و سرپرست جدید وزارتخانه، سر باز کند

صالحی امیری که از وقوع چنین اتفاقی کاملا شوکه شده است، بلافاصله دستور پیگیری مسببان این اتفاق را داد و خواستار حل مشکل به‌وجود آمده از سوی اداره کل حقوقی وزارتخانه شد اما صحبت‌های مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان که مهر تاییدی به این اتفاقات است نیز در نوع خودش جالب توجه است. فلاح در خصوص چگونگی رخداد این اتفاق می‌گوید: شکایت پیمانکار ورزشگاه نقش جهان در دادگاه 86 تهران مطرح و ریاست دادگاه حکم به برداشت از این حساب را صادر کرده است؛ البته با این توضیح که رقم برداشت شده به حساب دادگستری واریز شده است، نه پیمانکار.

وی ادامه می‌دهد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته در تلاش هستیم تا پول برداشت شده تا پایان هفته جاری به حساب وزارتخانه بازگشت داده شود و قطعا مشکل خاصی وجود نخواهد داشت!

بخش ورزشی تبیان


منبع: قانون