تبیان، دستیار زندگی
جمهور برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی با حضور رییس جمهور برگزار شد مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی در سال 1381 با حضوررییس جمهور آغاز شد. به گزارش تبیان، در اولین روز از هفته المپ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی با حضور رییس جمهور برگزار شد

مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی در سال 1381 با حضوررییس جمهور آغاز شد.

به گزارش تبیان، در اولین روز از هفته المپیك، مراسم تجلیل از قهرمانان مدال آور سال 81 با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور در محل آكادمی ملی المپیك آغاز شد.

این مراسم با پخش فیلم كوتاهی از قهرمانان ورزشی و اجرای حركات باستانی و ژیمناستیك آغاز شد.

در این مراسم، قهرمانان نامی ایران،  رؤسای فدراسیون های ورزشی و مقامات سیاسی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از انجام برنامه های جنبی ابتدا مهندس مهرعلیزاده معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی گزارشی از عملكرد سال گذشته این سازمان ارائه كرد و سپس حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی به ایراد سخنرانی پرداخت.

پس از سخنان رییس جمهور، مراسم تقدیر و تجلیل از قهرمانان و فدراسیونهای ورزشی برگزار شد.

به گزارش خبر نگار تبیان در این مراسم با شكوه چهره های مختلف ورزشی حضور داشتند كه میتوان از رضازاده ، دبیر ، جدیدی ،  حیدری ،علی دایی ، میران ، توكلی ، محمودی ، رنگرز ، نكونام ، شمسایی  و تنی چند از ورزشكاران دیگر كشورمان در این شب به یاد ماندنی مورد تجلیل آقای خاتمی قرار گرفتند .

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی: با اجرای قانون در ورزش می توان ازحاكم شدن استبداد بر جامعه جلوگیری كرد

رییس جمهور از ورزش به عنوان یك مقوله مهم تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یاد كرد و گفت:

ورزش از بعد سیاسی با قرار دادن قهرمانان دو كشور متخاصم روی در روی یكدیگر سبب پیوند دو كشور می شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی كه عصر امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان سخن می گفت، ادامه داد: ورزش پدیده ای است كه تحت تاثیرعوامل اجتماعی دچار تغییر می شود كه در این راستا اهمیت و پرداختن به قهرمانان ورزشی نشان دهنده این واقعیت است كه ورزش همواره مورد توجه عموم است و این خود می تواند نقش تربیتی ورزش را در جامعه پر رنگ تر كند.

وی در ادامه سخنانش با تاكید بر اجرای قانون و تحمل رقیب در ورزش، گفت: با اجرای قانون در ورزش می توان روح قانون مداری را در جامعه گسترش داد و باعث گردید جامعه با تحت نظارت قرار گرفتن دچار استبداد نشود.

رییس جمهور در پایان از سازمان تربیت بدنی و جامعه ورزشی به دلیل كسب افتخارات طی یكسال گذشته تقدیر و تشكر كرد.