تبیان، دستیار زندگی
دروازه‌بان تیم فوتبال برانشوایگ گفت: از اینکه اردوی تیم ملی لغو شد ناراحتم اما منتظر دعوت کی‌روش هستم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانیال داوری تنها نماینده ایرانی بوندس‌لیگا:

منتظر دعوت کی‌روش هستم


دروازه‌بان تیم فوتبال برانشوایگ گفت: از اینکه اردوی تیم ملی لغو شد ناراحتم اما منتظر دعوت کی‌روش هستم.

دانیال داوری در مورد شرایطش در لیگ آلمان و حضور در تیم ملی ایران صحبت‌های زیر را انجام داد.

* در سه بازی گذشته نتوانستید نتایج لازم را کسب کنید آیا از عملکرد خودت راضی هستی؟

دانیال داوری

اگر خودتان دیده باشید در هیچ کدام از این شکست‌ها تاثیر نداشتم و عملکرد من در رسانه‌ها و هفته‌نامه کیکر که یکی از معتبر‌ترین رسانه‌ها در آلمان است بازتاب خوبی داشته است. هفته‌نامه کیکر در دیدار مقابل دورتموند نمره یک و دیدار مقابل فرانکفورت نمره سه که متوسط است را داد.

* آینده خود را در ادامه مسابقات چگونه می‌بینی؟

در برانشوایگ و در دیدار اول تیم توانایی خودم را نشان دادم. خدا را شکر سرمربی از عملکردم راضی بود و در رسانه‌ها از من تعریف کرده است.

* مثل اینکه سرمربی تیم شما اعلام کرده بود قصد استفاده از سیستم چرخشی در پست دروازه‌بانی را دارد؟

سرمربی تیم به من و ماریان پتکوویچ قول داد که از هردویمان بازی بگیرد چرا که هر دو در یک سطح هستیم اما خدا را شکر در فرصتی که به دست آوردم عملکرد خوبی داشتم و در آینده نیز به احتمال فراوان من درون دروازه قرار خواهم گرفت.

* برای حضور در تیم ملی ایران به تیم ملی می‌آیی؟

مشتاقانه منتظر هستم تا کارلوس کی‌روش دعوتم کند و در اردوهای تیم ملی شرکت کنم.

* در گذشته نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شدی اما به جز یک بار به اردو نیامدی.

آن موقع که به اردوها دعوت شدم در تیم باشگاهی خود برای صعود بوندس لیگا بازی‌های خیلی حساس و ضروری‌ای داشتیم که مربی به من نیاز داشت. دیدید که در نهایت توانستم کنار سایر همبازیان به بوندس‌لیگای یک راه پیدا کنم. به همین خاطر نمی‌توانستم در اردو حاضر شوم اما اگر برای اردوی بعدی دعوتم کنند به ایران می‌آیم چون وقت دارم و بازی باشگاهی نداریم.

* با کدام یک از بازیکنان تیم ملی ایران در ارتباطی هستی؟

با جواد نکونام به عنوان کاپیتان تیم ملی و دو بازیکن دیگر در تماس هستم و فقط منتظرم کی‌روش مرا به اردوی تیم ملی دعوت کند.

* در دو بازی‌ای که در اردو حضور داشتی فرصت بازی کردن پیدا نکردی؟

یک بار بود و آن هم زمانی که تیم ملی با کویت بازی داشت و در اردوی دبی حاضر شدم و سپس به کویت رفتم که من در آن دیدار نیمکت‌نشین بودم.

* در چند وقت اخیر صحبتی با کارلوس کی‌روش داشتی؟

متاسفانه در این مدت صحبتی با یکدیگر نداشتیم. بعد از آسیب زانویم که نتوانستم در تیم ملی و اردوها شرکت کنم دیگر تماسی با یکدیگر نداشتیم.

مشتاقانه منتظر هستم تا کارلوس کی‌روش دعوتم کند و در اردوهای تیم ملی شرکت کنم

* اینکه برای تیم ملی بازی نکردی ناراحت نشدی؟

واقعیت این است که اگر بازی می‌کردم خیلی خوب بود. دلم می‌خواست خودم را نشان دهم اما صبر کردم و در بوندس‌لیگا توانایی‌هایم را نشان دادم. فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی اکنون روی من حساب می‌کند.

* حتما به حضور در جام جهانی 2014 فکر می‌کنی؟

یکی از بزرگترین آرزوهایم بازی در جام جهانی است نه برای خودم بلکه برای کمک به تیم ملی می‌گویم. سعی خودم را انجام می‌دهم تا تیم ملی بتواند به مرحله بعدی جام جهانی برود.

* واکنش آلمانی‌ها به حضورت در تیم ملی ایران چه بود؟

واکنش آنها خیلی خوب بود. آنها می‌دانند من ایرانی هستم و به من احترام می‌گذارند. قبل از اینکه پیراهن تیم ملی را به تن کنم به من می‌گفتند دانیال ایرانی آلمانی یا دانیال آلمانی ایرانی اما آنها دانیال ایرانی می‌گویند چونکه آلمانی را برداشته‌ام. خوشحالم که ایرانی شدم و به آن افتخار می‌کنم. تمام تلاشم این است که به جوانان کشور نشان دهم که با پشتکار می‌توان ترقی کرد.

دانیال داوری

* از بین دروازه‌بانان آلمانی چه کسی را الگوی خود قرار دادی؟

ینس‌ لمن همیشه الگوی من بود و هست. در خصوص واکنش‌ها و نحوه دروازه‌بانی از او الگو می‌گیرم و در تمرینات روش او را پیگیری می‌کنم.

* پس ینس لمن را بزرگترین دروازه‌بان تاریخ آلمان می‌دانی؟

ینس لمن را خیلی دوست دارم و او گلر مورد علاقه من است.

* رقابت با رحمان احمدی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

هر کس در تمرینات باید توان خود را نشان دهد. اهل حرف زدن نیستم و تلاش می‌کنم توانایی‌ام را در عمل نشان دهم. در مرحله نخست دوست دارم به تیم ملی دعوت شوم و در تمرینات با او رقابت کنم. این موضوع را خیلی دوست دارم چرا که باعث پیشرفت و توانایی‌ام می‌شود.

* از مهدی رحمتی شناختی داری؟

متاسفانه شناخت زیادی از رحمتی ندارم.

* برخی نقل‌قول‌ها در فضای مجازی و فیس‌بوک منتشر می‌شود آیا در این موضوعات فعالیت گسترده‌ای داری؟

در فیس‌بوک فقط با خانواده و یک سری از دوستانم که خودم انتخاب کردم ارتباط دارم. البته کمپینی هم دارم که هواداران در آن پیج می‌توانند با من در تماس باشند.

* گویا زبان فارسی هم بلد نیستی؟

پدرم ایرانی است اما مادرم نه. به همین خاطر نتوانستم فارسی یاد بگیرم. اما دو کلاس یادگیری زبان فارسی در آلمان که دو ترم 6 ماهه بود رفتم. این ترم را پشت سر و به نوعی کلاس اول دبستان فارسی را پشت سر گذاشتم. اکنون تنها منتظرم به ایران بیایم تا با قرار گرفتن در محیط و فضا بیشتر زبان یاد بگیرم.

* در آلمان کلاسی برای یادگیری زبان فارسی وجود دارد؟

اینجا انجمن زبان است و من در آن دو ترم یادگیری زبان را پشت سر گذاشتم.

آخرین باری که به ایران آمدم 10 _ 12 سالم بود و تقریبا می‌توان گفت که 12 _ 13 سال است که به ایران نیامده‌ام. دو بار در دوران کودکی به ایران آمدم اما متاسفانه برای پیگیری درس و فوتبال دیگر نتوانستم در ایران حاضر شوم

* از شرایط فوتبال ایران آگاهی داری؟

اینجا شرایط به گونه‌ای نیست که راحت شبکه‌ها را بگیریم ضمن اینکه فرصت چنین کاری را هم نداریم و فقط بازی‌های بوند‌س‌‌لیگا و بین‌المللی را نگاه می‌کنم. در کنار آن تصمیم ندارم روزی برای فوتبال به ایران بیایم به همین خاطر لیگ ایران را تماشا نمی‌کنم.

* تا آخر عمر بازیکنی قصد نداری در لیگ ایران شرکت داشته باشی؟

فکر نمی‌کنم هیچ وقت برای یک تیم ایرانی بازی کنم.

* باخبر شدی دومین اردوی تیم ملی هم لغو شد؟

نه. این موضوع را نمی‌دانستم. حیف شد و امیدوار بودم بتوانم در این اردو شرکت کنم.

* در اردوی بعد حضور پیدا می‌کنی؟

این اردو کجا خواهد بود؟

فارس: در تهران و برای مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا.

چه خوب.

* بعد از چند سال به ایران می‌آیی؟

داوری

آخرین باری که به ایران آمدم 10 _ 12 سالم بود و تقریبا می‌توان گفت که 12 _ 13 سال است که به ایران نیامده‌ام. دو بار در دوران کودکی به ایران آمدم اما متاسفانه برای پیگیری درس و فوتبال دیگر نتوانستم در ایران حاضر شوم.

* الیورکان بعد از دیدار مقابل دورتموند از سرمربی برانشوایگ خواسته بود از سیستم چرخشی استفاده نکند و تو در درون دروازه باقی بمانی آیا از این اظهار‌نظر مطلع شدی؟

بله او از من حمایت کرد و خیلی خوشحال شدم عملکردم به شکلی بود که موردتوجه دروازه‌بان بزرگی مثل الیور‌کان قرار گرفت.

* با کدام دروازه‌بان حاضر در لیگ آلمان دوست صمیمی هستی؟

فقط با هم‌تیمی‌های خودم دوست صمیمی هستم اما با سایر تیم‌ها ارتباط زیادی ندارم. البته وقتی همدیگر را می‌بینیم بسیار دوستانه برخورد می‌کنیم ولی رفت و آمدی نداریم.

* سخت‌ترین مهاجمی که در بوندس‌لیگا دیدی که بود؟

مهاجمان دورتموند خیلی تیزهوش و خطرناک بودند. آرزوی کودکی من بازی در ورزشگاه دورتموند و بوندس‌لیگای یک بود. اولین بازی من دو هفته پیش بود و به یکباره تمام آرزوهایم برآورده شد چرا که اولین بازی من در بوندس‌لیگا در ورزشگاه دورتموند بود. توانستم در آن دیدار بهترین بازیکن برانشوایگ شوم و در تیم منتخب بوندس‌لیگا در هفته اول قرار گیرم. این بهترین شروعی بود که می‌توانست برای من رقم بخورد. از 5_6 سالگی که فوتبال را شروع کردم آرزوی حضور در بوندس‌لیگا را داشتم که اکنون به آن رسیدم.

* از وحید هاشمیان که در دسته چهارم لیگ آلمان مربیگری می‌کند شناختی داری؟

او را می‌شناسم و با هم در تماس هستیم اما هر دوی ما فرصت نمی‌کنیم که همدیگر را ببینیم ولی با هم دوست هستیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس