تبیان، دستیار زندگی
نخستین همایش بین‌المللی آیین پهلوانی، میراث ماندگار شامگاه چهارم شهریورماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیین پهلوانی، میراث ماندگار


نخستین همایش بین‌المللی "آیین پهلوانی، میراث ماندگار" شامگاه چهارم شهریورماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

همایش آیین پهلوانی، میراث ماندگار، سید حسن خمینی

در این مراسم که با حضور چهره‌های ورزشی و سیاسی و بین‌المللی همچون سید حسن خمینی برگزار شد، از قهرمانان، جانبازان و پهلوانان تجلیل به عمل آمد. محمدرضا طالقانی رییس فدراسیون ورزش‌های باستانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در این مراسم گفت: ممکن است آیین‌ پهلوانی و جوانمردی کمرنگ شود، اما هیچ گاه از بین نمی‌رود.

طالقانی با اشاره به بزرگداشت "‌آیین پهلوانی، میراث ماندگار" خاطر نشان کرد: این آیین که به صورت بین‌المللی ثبت شده است، هم زمان با شب تولد "جهان پهلوان تختی"، است.

او ادامه داد: امیدوارم تا این مراسم سبب شود ما حرف خودمان را بزنیم. این که هیچ گاه مرام پهلوانی گم نمی‌شود. امکان دارد کم رنگ شود، اما همیشه حضور خواهد داشت. من عضو هیچ دسته، گروه و باندی نیستم. من فقط در خط حضرت علی (ع) هستم و خواهم ماند.

او افزود: باید بیشتر از آیین پهلوانی و جوانمردی صحبت شود و مرام پهلوانی را نه در حرف، بلکه در عمل به مردم دنیا نشان دهیم.

سید حسن خمینی در آیین گرامیداشت «آیین پهلوانی، میراث ماندگار» بر لزوم حضور جوانمردی و منش پهلوانی در جامعه تاکید کرد.  سید حسن خمینی در این مراسم با یاد کردن از همه پهلوانان، خاطر نشان کرد: در این مراسم باید نام و یاد "جهان پهلوان تختی"، قهرمانان، شهدا و تمام کسانی که منش پهلوانی داشتند را گرامی داشت

سید حسن خمینی: باید ریشه‌های ناجوانمردی و بی‌اخلاقی را از جامعه برکنیم

سید حسن خمینی در آیین گرامیداشت «آیین پهلوانی، میراث ماندگار» بر لزوم حضور جوانمردی و منش پهلوانی در جامعه تاکید کرد.  سید حسن خمینی در این مراسم با یاد کردن از همه پهلوانان، خاطر نشان کرد: در این مراسم باید نام و یاد "جهان پهلوان تختی"، قهرمانان، شهدا و تمام کسانی که منش پهلوانی داشتند را گرامی داشت.

همایش آیین پهلوانی، میراث ماندگار، سید حسن خمینی

او سخنان خود را با این شعر، ادامه داد: "دور مجنون گذشت و نوبت ماست، هر کسی پنج روزه نوبت اوست."  سید حسن خمینی با بیان این که ذکر جوانمردی کام همه را شیرین می‌کند، گفت: جوانمردی را باید قدم به قدم در زندگی اجرا کرد. باید خودمان را با آیین جوانمردی و آیین حضرت امیر المومنین (ع) آشناتر کنیم.

او خاطر نشان کرد: دوره هر کسی می گذرد و از برخی نام نیک می‌ماند و از برخی نمی‌ماند. برای خوب شدن، خوب سخن گفتن کافی نیست.  سید حسن خمینی با بیان این که هر کدام از ما باید پیام آور جوانمردی در جامعه خود باشیم، گفت: باید تلاش کنیم تا ریشه‌های ناجوانمردی و بی‌اخلاقی را از جامعه برکنیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا