تبیان، دستیار زندگی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش طول سال تحصیلی در دنیا بر اساس مطالعات تطبیقی را بین 180 تا 220 روز و این دوره در کشور ایران را براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش 200 روز اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

180 تا 220 روز ، طول دوره تحصیلی سالانه مدارس در دنیا

انتخاب 200 روز مفید آموزشی در ایران

180 تا 220 روز ، طول دوره تحصیلی سالانه مدارس در دنیا/انتخاب 200 روز مفید آموزشی در ایران


سرپرست وزارت آموزش و پرورش طول سال تحصیلی در دنیا بر اساس مطالعات تطبیقی را بین 180 تا 220 روز و این دوره در کشور ایران را براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش 200 روز اعلام کرد.

علی اصغر فانی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران با درود به ارواح پاک شهدا و روح ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) ، آرزوی طول عمر برای رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی ) تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت : یاد معلمان و دانش آموزان شهید ، همان ها که نهال جمهوری اسلامی را آبیاری کردند و ما افتخار داریم امروز به عنوان خدمتگزاران جمهوری اسلامی در صحنه آموزش و پرورش حضور پیدا کنیم را گرامی می داریم.

وی با اشاره به اولویت های سنواتی آموزش وپرورش و اخبار منتشره در رسانه ها ، شهریور را ماه آمادگی برای بازگشایی مدارس دانست و افزود : باید تمام امکانات و منابع خود را جمع بندی کنیم و آماده بازگشایی مدارس شویم.

باید پرونده بازگشایی مدارس را تا این تاریخ ببندیم و در فرصت باقیمانده تا اول مهر به موارد جزئی تر بپردازیم تا اول مهر را به خوبی و با شکوه آغاز کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با فرض اینکه امسال 15 شهریور ماه ، سال تحصیلی آغاز می شود ، افزود : باید پرونده بازگشایی مدارس را تا این تاریخ ببندیم و در فرصت باقیمانده تا اول مهر به موارد جزئی تر بپردازیم تا اول مهر را به خوبی و با شکوه آغاز کنیم.

وی یادآور شد : تلاشمان تا پیش از اول مهر باید فراخواندن دانش آموزان در مدرسه به منظور ارائه برنامه هفتگی به آن ها باشد تا روز اول مهر با برنامه آغاز شود و یک روز نیز از دست نرود.

وی با تاکید بر نزدیک شدن هر چه بیشتر به نرم مصوب 200 روز طول دوره آموزشی در یک سال تحصیلی ، در جمع مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور به معرفی بابالو به عنوان مدیر کل جدید دفتر وزارتی و دکتر کفاش به عنوان سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی پرداخت و از زحمات صبح خیز و فرهادی تقدیر کرد.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان