تبیان، دستیار زندگی
هنوز مدت زیادی از معرفی اسمارت فون پرچمدار و پیشرفته کمپانی ال.جی موسوم به G2 نگذشته بود که این‌بار این شرکت کره‌ای تلفنی با قیمت مناسب، اما با قابلیت‌هایی مخصوص گرانقیمت‌ها را به بازار معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوشی ارزان با قابلیت‌های گران


هنوز مدت زیادی از معرفی اسمارت فون پرچمدار و پیشرفته کمپانی ال.جی موسوم به G2 نگذشته بود که این‌بار این شرکت کره‌ای تلفنی با قیمت مناسب، اما با قابلیت‌هایی مخصوص گرانقیمت‌ها را به بازار معرفی کرد.


شرکت ال‌جی به تازگی گوشی‌های هوشمند مختلفی را در اندازه‌های مختلف و با مشخصات متفاوتی معرفی و به بازار عرضه می‌کند و آخرین پرچمدار این شرکت گوشی هوشمند جی 2 است که سر و صدای زیادی به پا کرده است، به هر حال مطمئنا قصد این شرکت، تصاحب سهم بیشتری از سطوح مختلف بازار است.

گوشی ارزان با قابلیت‌های گران

ما می‌خواهیم به محصول جدید این شرکت که به تازگی معرفی شده بپردازیم. تلفن اندرویدی کوچک و ارزان قیمتی که برای مصارف عمومی و توسعه‌دهندگان کوچک ساخته شده و ظاهرا می‌توان آن را ارزان قیمت‌ترین گوشی اندرویدی ال‌جی در بازار دانست.

خیلی‌ها این اقدام ال.جی را به دستاوردهای فناورانه نوین این شرکت در حوزه تلفن‌های هوشمند مربوط کرده‌اند که شایعات آن از قبل شنیده می‌شد. به این ترتیب هزینه تمام شده یک تلفن مجهز و پیشرفته برای ال.جی بشدت کاهش یافته است.

ptimus L1 II گوشی هوشمندی از خانواده میان‌قیمت‌های این شرکت است که با پردازنده یک گیگاهرتزی و تجهیز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید کاربران مشتاق به گوشی هوشمند با بودجه‌ای اندک را هدف گرفته است. نکته جالب توجه در مورد L1 II این است که این محصول همانند دیگر گوشی‌های ال جی به ویژگی QuickMemo مجهز شده است. از طریق این امکان می‌توان در هر محیطی از گوشی با یک حرکت ساده روی صفحه، یادداشت یا عکسی را ویرایش کرد.

گوشی ارزان با قابلیت‌های گران

همچنین روی این محصول قابلیت Cheese Shutter هم گنجانده شده که بیشتر روی گوشی‌های گرانقیمت آن به چشم می‌خورد. توسط چیز شاتر می‌توان با ادای یک لغت خاص که در حقیقت یک فرمان صوتی است، عکس ثبت کرد.

در قسمت سخت‌افزار می‌توان گفت این محصول در پایه‌ترین سطح ممکن سخت‌افزاری قرار دارد. این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش 3 اینچی لمسی با رزولوشن 240 در 320 پیکسل است که رزولوشن بسیار پایینی بحساب می‌آید، در قلب این محصول یک پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon MSM7225A قرار دارد  و همچنین 512 مگابایت حافظه موقت رم نیز برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است.

ptimus L1 II گوشی هوشمندی از خانواده میان‌قیمت‌های این شرکت است که با پردازنده یک گیگاهرتزی و تجهیز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید کاربران مشتاق به گوشی هوشمند با بودجه‌ای اندک را هدف گرفته است

این محصول برای ذخیره‌سازی اطلاعات از چهار گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که البته می‌توان آن را ارتقا بخشید. یک دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس فیکس، جک 3,5 میلیمتری هدفون، رادیو FM و یک باطری 1540 میلی‌آمپری از امکانات دیگر این محصول است.

طبق معمول این محصول از شبکه ارتباطی نسل سوم بهره میبرد و همچنین از Wi-Fi ، GPS و بلوتوث نیز پشتیبانی میکند. سیستم عامل این تلفن اندروید 4,1,2 با رابط کاربری مخصوص LG است.

این محصول در پایین ترین قیمت ممکن قرار دارد. بدون قرارداد این تلفن هوشمند 95 دلار قیمت خواهد داشت که همانطور که گفتیم می‌توان آن را ارزان‌ترین تلفن هوشمند اندرویدی شرکت ال‌جی و یا حتی در میان سایر برندهای معتبر همچون سامسونگ، سونی و اچ.تی.سی دانست.

البته در عین حال نمی‌توان این گوشی را را ارزان‌ترین تلفن اندرویدی تاریخ دانست چون در بازار کشورهایی همچون چین، محصولاتی چینی از برندهای نوظهور و ناشناخته با قیمت‌های پایین‌تری هم احتمالا وجود دارند. این محصول تا مدتی دیگر در روسیه، ویتنام و انگلستان در دو رنگ سیاه و سفید به بازار عرضه خواهد شد.

گوشی ارزان با قابلیت‌های گران

LG Optimus L1 IIصفحه‌نمایش 3 اینچ 240 *320 پیکسل لمسی خازنی و پردازنده یک گیگاهرتز دارد و با اندروید 4,1,2 (Jelly Bean)  اجرا می‌شود. این گوشی به دوربین 2 مگاپیکسل با ضبط ویدئویی VGA مجهز است.

علاوه بر نمایشگر و دوربین، دیگر امکانات شبیه LG Optimus L3 II است که چندی پیش معرفی شد. LG Optimus L1 II از برنامه QuickMemo برای نوشتن سریع یادداشت و شاتر “چیز”‌ (Cheese Shutter ) برای ثبت تصاویر با استفاده از فرمان صوتی برخوردار است.

مشخصات فنی(Optimus L1 II (E410:

صفحه‌نمایش: صفحه‌نمایش 3 اینچ (240أ—320 پیکسل) لمسی خازنی

پردازنده: یک گیگاهرتز کوالکوم Snapdragon MSM7225A

سیستم‌عامل: اندروید 4,1,2 (Jelly Bean)

دوربین: 2 مگاپیکسل با فوکوس ثابت همراه با ضبط ویدئویی VGA

ضخامت: 12,2 میلی‌متر

امکانات: ورودی صوتی 3,5 میلی‌متر، رادیو اف‌ام با قابلیت ضبط

حافظه: 512 مگابایت RAM، 4 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا تا 32 گیگابایت با کارت حافظه میکرو اس‌دی)

امکانات ارتباطی: شبکه G 3 HSDPA (تا 7,2 مگابایت در ثانیه)، وای-فای (802,11 (b/g/n، بلوتوث 3، A-GPS

باتری: 1540 میلی‌آمپر

در رنگ‌های سیاه و سفید در بازارهای منتخب، مانند روسیه و انگلیس، به زودی عرضه می‌شود. زمان عرضه آن به ایران هنوز اعلام نشده است.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: برسام، فارنت، کلیک