تبیان، دستیار زندگی
Lync 2013 امکانات جدیدی را به شما ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا به سرعت و به راحتی با همکاران و دوستان خود ارتباط برقرار کنید. شما همچنین می توانید از ویژگی های جدیدی مانند اتاق مداوم چت، یادداشت های به اشتراک گذاشته شده و...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درباره Lync مایکروسافت

(قسمت اول)


Lync 2013 امکانات جدیدی را به شما ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا به سرعت و به راحتی با همکاران و دوستان خود ارتباط برقرار کنید. شما همچنین می توانید از ویژگی های جدیدی مانند اتاق مداوم چت، یادداشت های به اشتراک گذاشته شده و... استفاده کنید که به شما کمک می کند تا بتوانید کارهای خود را در محل کار، خانه و هر کجای دیگر انجام دهید.

درباره lync مایکروسافت

قابلیت های بیشتر در یک نگاه با منوی سریع Lync

منوی سریع ارائه شده از جانب Lync می تواند قابلیت های زیادی را نشان دهد البته بدون آنکه صفحه شما درهم برهم شود و یا موجب سردرگمی شما برای پیدا کردن گزینه مورد نظرتان شود. منوی Lync شامل میانبرهایی هست که به شما اجازه می دهد در حالی که مشغول برقراری یک تماس تصویری هستید بتوانید یک چت و یا تماس دیگری نیز برقرار کنید. انجام تمامی این اعمال تنها با یک کلیک امکان پذیر خواهد بود. همچنین در سمت راست صفحه با کلیک کردن بر روی گزینه های مختلف می توانید قابلیت های بیشتری را مشاهده کنید.

درباره lync مایکروسافت

جایگزینی دکمه اتاق چت با لیست فعالیت خبرخوان ها

در لیست فعالیت خبرخوان ها اطلاعاتی در مورد آخرین تغییرات وضعیت در میان مخاطبین از جمله یادداشت های شخصی، تغییر تصاویر و .... را مشاهده کنید. شما می توانید با استفاده از این ویژگی مخاطبین خود را انتخاب کنید. در Lync 2013 جایگزینی دکمه اتاق چت موجب شده شما بتوانید با سرعت بیشتری نسبت به گذشته به مخاطبین، اتاق چت و موضوعات مهم دسترسی داشته باشید. هنگامی که شما وارد اتاق چت می شوید می توانید اعضاء و وضعیت حضور آنها را مشاهده کنید. همچنین شما می توانید هشدارهای اطلاع رسانی یا صداهای خاصی برای صفحه چت خود تنظیم کنید تا به هنگام دریافت یک پیام از آن مطلع شوید.

درباره lync مایکروسافت

در اتاق چت شما می توانید افرادی را که با آنها بیشتر در ارتباط هستید در گروهی به نام علاقه مندی ها انتقال دهید، تنها کافیست بر روی نام شخص مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Add to Favorites را انتخاب کنید.

درباره lync مایکروسافت

گزینه هایی برای نمایش جدید

شما با انتخاب لیست مخاطبین خود می توانید گزینه های بیشتری را برای تنظیم مخاطبین خود ببینید. با کلیک کردن بر روی گزینه Groups شما می توانید مخاطبین و همچنین اتاق های چت را به صورت سازماندهی شده مشاهده کنید.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی گزینه Status وضعیت در دسترس بودن مخاطبین خود را که سازماندهی شده اند را مشاهده کنید. به عبارت دیگر می توان وضعیت مخاطبین را در حالات آنلاین، آفلاین و ... مشاهده کرد.

با استفاده از منوی سریع Lync شما می توانید به سرعت یک تماس ویدئویی را با مخاطبین خود تنها با کلیک برقرار کنید. همچنین شما می توانید قبل از رد کردن و یا پذیرش یک تماس ویدئویی یک پیش نمایش از آن را مشاهده کنید

شما می توانید با کلیک بر روی گزینه Relationships مخاطبین خود را براساس روابط و حفظ حریم شخصیتان گروه بندی کنید.

با استفاده از این گزینه ها شما می توانید مخاطبین خود را براساس حروف الفبا، وضعیت در دسترس بودن و ... مرتب کنید.

درباره lync مایکروسافت

مکالمات جدول بندی شده

با استفاده از ویژگی مکالمات جدول بندی شده شما می توانید تمامی مکالمات خود، پیام ها و همچنین چت روم(chat room) را در یک صفحه مکالمه در کنار هم داشته باشید. در صفحه مکالمات شما می توانید با استفاده از گزینه هایی که در سمت چپ مشاهده می کنید در بین مکالمات فعال خود حرکت کنید و اگر به صفحه ای بیشتر از صفحات دیگر نیاز داشتید می توانید آن را با استفاده از گزینه های لیست تماس انتخاب کنید.

یکی از ویژگی های Lync آن است که مکالمات شما را به حافظه می سپارد حتی اگر شما از آن مکالمه خارج شوید و دوباره به آن برگردید.

درباره lync مایکروسافت

در زیر پنجره گفتگو، یک سری آیکون قرار دارد که به شما اجازه می دهد تا به سرعت دیگران را به مکالمات فوری خود اضافه کرده و یا حتی مکالمات خود را به تماس های صوتی، تماس های ویدئویی، سخنرانی به همراه اشتراک گذاری فایل و ابزارهای وب کنفرانس (تخته سفید، یادداشت های جلسه، نوت بوک به اشتراک گذاشته و...) ارتقا دهید.

درباره lync مایکروسافت

ویژگی ویدئویی جدید

با استفاده از منوی سریع Lync شما می توانید به سرعت یک تماس ویدئویی را با مخاطبین خود تنها با کلیک برقرار کنید. همچنین شما می توانید قبل از رد کردن و یا پذیرش یک تماس ویدئویی یک پیش نمایش از آن را مشاهده کنید.

درباره lync مایکروسافت

                ادامه دارد...

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

office.microsoft

Watch the Lync Conference Keynotes "Derek Burney & Tony Bates"