تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل مدارس عشایر و کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش از ارائه کیف فناوری حاوی لپ تاپ و سایر بسته های فناوری در قالب کیف به معلمان کوچ رو مناطق عشایر از مهر 92 خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معلمان کوچ رو به "کیف فناوری" مجهز می شوند

معلمان کوچ رو به کیف فناوری مجهز می شوند


مدیرکل مدارس عشایر و کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش از ارائه "کیف فناوری" حاوی لپ تاپ و سایر بسته های فناوری در قالب کیف به معلمان کوچ رو مناطق عشایر از مهر 92 خبر داد.


عبدالرسول شکیبافر با تشریح برنامه های آموزش و پرورش برای مدارس عشایر از مهر 92، گفت: طی 2 ماه اخیر مقرر شده دو مرحله از اعتبارات تجهیزاتی استان های دارای مناطق عشایری واریز شود که یک مرحله از این اعتبارات در اختیار استان ها قرار گرفته و مرحله بعدی نیز تا هفته آینده به حساب استان ها واریز خواهد شد.

وی افزود: اداره کل مدارس و مناطق عشایری آموزش و پرورش اعتباری حدود 40 میلیون تومان برای 23 استان دارای مناطق عشایری در نظر گرفته شده که این مبلغ 166 منطقه عشایری را پوشش می دهد که مبالغ اعتبار بر اساس ضریب محرومیت و مشکلات استان ها بین آنها تقسیم شده است.

مدیرکل مدارس عشایر و کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش ادامه داد: استفاده از اتوبوس های سیار از جمله طرح های اجرا شده سال گذشته برای تجهیز فناوری مدارس عشایری بود که علی رغم اینکه بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را حل کرد، اما هزینه های بسیار سنگینی را به اداره کل مدارس عشایر تحمیل کرد، بنابراین امسال طرح جایگزین دیگری را اجرا خواهیم کرد.

اداره کل مدارس و مناطق عشایری آموزش و پرورش اعتباری حدود 40 میلیون تومان برای 23 استان دارای مناطق عشایری در نظر گرفته شده که این مبلغ 166 منطقه عشایری را پوشش می دهد که مبالغ اعتبار بر اساس ضریب محرومیت و مشکلات استان ها بین آنها تقسیم شده است.

شکیبافر افزود: با هماهنگی که بین اداره کل امور عشایر و مرکز فناوری آموزش و پرورش صورت گرفته، مقرر شد بسته ای در قالب کیف فناوری که شامل لپ تاپ و سایر بسته های الکترونیکی باشد، برای معلمان کوچ رو تهیه شود که در حال نهایی شدن است و مرکز آمار برای این طرح حدود 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته که همین حدود اعتبار نیز از سوی اداره کل مدارس عشایر برای تجهیز معلمان کوچ رو به این بسته فناوری تامین خواهد شد.

به گفته وی، همچنین تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و اداره کل استان ها و معاونت آموزش ابتدایی و مسئولین عشایری منعقد شده که بر اساس آن شاخص های برنامه ریزی مورد ارزیابی قرار می گیرد. ضمن اینکه هفته آینده کلیه استان ها شاخص های آموزشی و پرورشی مدارس عشایر را که ویژه سال 91-92 است، عنوان می کند تا رتبه بندی استان ها اعلام شود.

مدیرکل مدارس عشایر و کمتر توسعه یافته، ساماندهی و توسعه و تجهیز کتابخانه های مدارس عشایر، طرح حاملان پیام های قرآنی، جشنواره بازی های محلی، پیام آوران فرهنگ و بهداشت، سفیران آسمانی، مشاوران سیار، مهارت آموزان جوان، طرح آموزش و ارتقای مهارت حرفه ای معلمان، ساماندهی و استانداردسازی بهداشت مدارس، طرح تلاشگران و طرح شایستگان را از جمله عناوین برنامه هایی برشمرد که برای مهر 92 اجرا خواهد شد.


نام منبع: خبرگزاری ایسنا

بخش سفیران تبیان