تبیان، دستیار زندگی
رئیس ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق، نسبت به ورود و درمان برخی بیماران کشورهای منطقه و عرب زبان به واسطه قرارداد دلالان در ایران، انتقاد کرد و گفت: وجود چنین دلالانی در بازار سلامت کشور، موجب بدنامی ایران در عرصه پزشکی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سن سکته قلبی چند سال شده؟


رئیس ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق، نسبت به ورود و درمان برخی بیماران کشورهای منطقه و عرب زبان به واسطه قرارداد دلالان در ایران، انتقاد کرد و گفت: وجود چنین دلالانی در بازار سلامت کشور، موجب بدنامی ایران در عرصه پزشکی می شود.

حمله قلبی

دکتر سعید عبدالحسینی در نشست خبری ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی که قرار است از فردا  تا اول شهریور ماه امسال در مشهد برگزار شود، اظهارداشت: ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی بعد از 5 دوره برگزاری، به یکی از شاخص ترین کنگره های علمی در دنیا تبدیل شده است و یک شاخص ویژه برای جمهوری اسلامی ایران به شما می رود.

عبدالحسینی همچنین از کاهش سن سکته قلبی به زیر 20 سال خبر داد و گفت: در حال حاضر از جراحان ایران برای انجام جراحیهای قلب و عروق در کشورهای مختلف دعوت می شود.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با اشاره به حضور بیش از 40 نفر از اساتید و جراحان برجسته قلب دنیا در این کنگره، افزود: در کنگره افرادی از آمریکا، آلمان، انگلستان، ایتالیات، هلند، چین، هند، ترکیه، بزریل، یونان، اسپانیا و... حضور دارند که بیش از 140 سخنرانی و پانل در نظر گرفته شده است.

عبدالحسینی از حضور پروفسور باتیستا صاحب سبک جراحی قلب در دنیا و همچنین پروفسور پاراپاس در کنگره رضوی خبر داد و گفت: این کنگره با همکاری انجمن جهانی جراحان قلب و قفسه برگزار می شود و قرار است در مدت برگزاری آن، تفاهمنامه دوجانبه بین بیمارستان رضوی و انجمن جراحان قلب اروپا و آسیا، برای تقویت همکاریهای علمی و پزشکی منعقد می شود.

وی همچنین از برگزاری دومین کنگره پرستاری قلب همزمان با ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی خبر داد و افزود: بیش از 50 درصد مقالات تایید شده در این کنگره مربوط به متخصصین ایرانی است.

عبدالحسینی با اشاره به راه اندازی مدرسه جراحی قلب در بیمارستان فوق تخصصی رضوی، گفت: در این مدرسه پزشکان فوق تخصص جراحی قلب در یک رشته خاص که بیشترین تجربه را دارند، در یک مدت زمانی محدود نسبت به آموزش ثبت نام کنندگان در این مدرسه اقدام می کنند.

این کنگره با همکاری انجمن جهانی جراحان قلب و قفسه برگزار می شود و قرار است در مدت برگزاری آن، تفاهمنامه دوجانبه بین بیمارستان رضوی و انجمن جراحان قلب اروپا و آسیا، برای تقویت همکاریهای علمی و پزشکی منعقد می شود

رئیس کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی همچنین از تکمیل فاز 2 بیمارستان فوق تخصصی رضوی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بیش از 3 سال است که کار ساخت فاز 2 بیمارستان آغاز شده و با راه اندازی آن، این بیمارستان به یکی از پیشرفته ترین مراکز درمانی دنیا و منطقه تبدیل خواهد شد. به طوریکه واحد پزشکی هسته ای این بیمارستان، یکی از مراکز کاملا مجهز در منطقه است.

وی از بیمارستان رضوی به عنوان یکی از قطب های قوی درمانی در دنیا نام برد و افزود: روزانه 20 تا 50 نفر بیمار خارجی به این بیمارستان مراجعه می کنند.

عبدالحسینی همچنین با اشاره به پایین بودن هزینه های درمانی در ایران در مقایسه با اروپا و آمریکا و استقبال بیماران منطقه برای حضور در مراکز درمانی کشورمان، گفت: هزینه چکاب سطح 3 در کانادا ححدود 20 هزار دلار است اما این چکاب با کیفیت بهتر، کمتر از 3 میلیون تومان یعنی در حدود هزار دلار در ایران انجام می شود.

سکته قلبی

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی با اشاره به مشکلات پیش روی بیماران خارجی برای درمان در ایران، افزود: برای تسهیل در ورود گردشگر سلامت به کشورمان می بایست ویزای سلامت تهیه شود تا امکان تسریع در ورود این افراد به کشورمان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه ورود بیماران خارجی به کشور باید از یک کانال باشد، گفت: متاسفانه برخی افراد کار دلالی برای بیماران کشورهای عربی انجام می دهند و با ارتباطی که با برخی پزشکان جراح قرارداد می بندند و خودشان این بیماران را می آورند و با پایین ترین کیفیت درمان می شوند که متاسفانه بیمار از وضعیت درمان اعلام نارضایتی می کند و همین مسئله موجب بدنامی کشورمان می شود. در حالی که هیچ اطلاعی از روند ورود و درمان این قبیل بیماران خارجی نداریم.

رئیس ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی در ادامه از جراحی عروق کرونر قلب به عنوان شایعترین جراحی قلب در دنیا و ایران نام برد و افزود: مسائل ژنتیک، تغذیه و فعالیتهای بدنی و استرس، باعث بروز بیماریهای قلبی و عروقی می شود که متاسفانه تحقیقات نشان می دهد استرس در این سالها، به یکی از عوامل اصلی در تشدید بیماریهای قلبی تبدیل شده است.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: ایسنا