تبیان، دستیار زندگی
هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی با حضور از 2000 دانش آموز از 10استان کشور د ر اردبیهشت ماه 1392 در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. مجله لذت فیزیک، انتشارات شورا، انتشارات آبرنگ، انتشارات فاطمی ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور انتشارات شورا، آبرنگ، فاطمی، مجله لذت فیزیک و مبتکران

در هشتمین جشنواره دانش آموزی تبیان

هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی با حضور  از 2000  دانش آموز از 10استان کشور د ر اردبیهشت ماه 1392 در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. مجله لذت فیزیک، انتشارات شورا، انتشارات آبرنگ، انتشارات فاطمی و شرکت مبتکران با حضور در این جشنواره خدماتی را برای دانش آموزان ارایه دادند. 

مجله لذت فیزیک

نشریه لذت فیزیک از سال 1384 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نموده است. هدف این نشریه توضیح مفاهیم عمیق فیزیکی بدون استفاده از فرمول های پیچیده و با زبانی همه فهم و عمومی می باشد. ما برای رسیدن به این اهداف مطالب و فعالیت های ذیل را در نشریه خود گنجانده ایم:

شرح سیر تاریخی و پیشینه فکری که منجر به کشف یک پدیده یا شناخت دریچه جدیدی در فیزیک گردیده، چرا که اغلب محصلین معمولا از این پیشینه تاریخی بی خبر بوده و طبیعتا نمی توانند درک عمیقی نیز از آن داشته باشند.
شرح دستگاه ها یا پدیده هایی که در اطراف ما موجود بوده و معمولا فکر می کنیم از کم و کیف آن آگاهیم.
اطلاع رسانی اخبار فیزیکی در ایران و جهان و ساده سازی آن بر اساس درک عمومی

بخش های مختلف این سایت عبارتند از: آموزش، سوال های فیزیکی، وسایل آزمایشگاهی، اشتغال، اشتراک، معرفی سایت های خارجی و داخلی، برای کسب اطلاع بیشتر می توانید به سایت آن مراجعه کنید.

http://www.joyofphysics.ir

حضور انتشارات شورا، آبرنگ، فاطمی، مجله لذت فیزیک و مبتکران در هشتمین جشنواره دانش آموزی تبیان

انتشارات شورا

انتشارات شورا در اواخر سال 1369 مجوز فعالیت انتشاراتی خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت كرد و از ابتدای سال 1370 فعالیت خود را آغاز نمود. چاپ و انتشار كتاب های كودكان و نوجوانان به عنوان فعالیت اصلی این انتشارات در نظر گرفته شده بود. بدین ترتیب اولین كتاب های انتشار یافته توسط این مۆسسه كتاب هایی در حوزه پیش از دبستان برای كودكان و مربیان این دوره بود. سپس اقدام برای انتشار كتاب برای مخاطبین با سنین بالاتر مد نظر قرار گرفت و در حوزه‌های علمی و ادبیات كودكان و نوجوانان گام هایی برداشته شد. نتیجه این اقدام چاپ و انتشار كتاب هایی بود كه از ناحیه مخاطبان مورد قبول واقع شد و یكی از آن ها نیز در یازدهمین دوره انتخاب كتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان كتاب سال كودكان و نوجوانان از طرف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی انتخاب و برگزیده شد.

انتشارات شورا اكنون با در اختیار داشتن واحد كارشناسی، بررسی و ویراستاری به عنوان یک ناشر آموزشی در حوزه كودكان و نوجوانان فعالیت خود را استمرار می‌بخشد. این انتشارات در حال حاضرعضو « انجمن فرهنگی ناشران كتاب های كودك و نوجوان » ، « انجمن فرهنگی ناشران آموزشی » می‌باشد و با مۆسسه « رشد و توسعه برنامه‌ریزی آموزشی فروغ » همكاری نزدیک دارد.

http://shorapub.ir

حضور انتشارات شورا، آبرنگ، فاطمی، مجله لذت فیزیک و مبتکران در هشتمین جشنواره دانش آموزی تبیان

انتشارات بین المللی آبرنگ

انتشارات بین المللی آبرنگ از سال 1376 با نگاهی راهبردی و رویكردی كاربردی با محوریت هوش و خلاقیت و كشف پرورش استعدادهای كودكان به صورت جریانی مستمر و تخصصی به موضوع نشر كتاب می پردازد و بی تردید با توجه به استقبال چشگیر سال های اخیر مخاطبین یكی از بهترین مجموعه هایی است كه به صورت علمی در این حوزه فعالیت می كند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت محترم آموزش وپرورش در سال های اخیر پس از بررسی كتاب های آبرنگ آن ها را در كتاب نامه ی رشد به عنوان كتاب مناسب منتشر نموده است كه مدیران واولیای محترم دانش آموزان با اطمینان خاطر از كتاب های آبرنگ استفاده نمایند.

http://abrangbook.ir

حضور انتشارات شورا، آبرنگ، فاطمی، مجله لذت فیزیک و مبتکران در هشتمین جشنواره دانش آموزی تبیان

انتشارات فاطمی

انتشارات فاطمی در سال 1361 با هدف تولید منابع علمی و آموزشی معتبر و به منظور پرورش استعدادهای نسل جوان و نیز ترویج علم تاسیس شد و تاکنون بیش از 800 عنوان کتاب و نشریه علمی منتشر کرده است. از ویژگی‌های بارز کتاب‌های این مۆسسه دقت علمی، نوآوری و رویکرد حرفه‌ای است که بارها از سوی سازمان‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور مورد تأیید و تشویق قرار گرفته است.

انتشارات فاطمی بر آن است که:

در جامعه ی علمی و آموزشی کشور پیشگام عرصه ی نوآوری‌های آموزشی باشد؛
منابع آموزشی چاپی و الکترونیک معتبری را از پیش‌دبستان تا دانشگاه تولید کند؛
در آموزش، ترویج و همگانی کردن علم و بومی‌سازی آن در سطح ملی سهم داشته باشد؛
زمینه‌های شکوفایی استعدادها را در کودکان و نوجوانان شناسایی و تقویت کند؛
جوانان را با تازه‌های علم و فناوری و نیز با فرهنگ غنی کشور بیشتر آشنا کند؛
زمینه‌های آموزش در فضای مجازی را فراهم کند؛

http://www.fatemi.ir/Default.aspx

حضور انتشارات شورا، آبرنگ، فاطمی، مجله لذت فیزیک و مبتکران در هشتمین جشنواره دانش آموزی تبیان

شرکت آموزشی و فرهنگی مبتکران

شرکت آموزشی فرهنگی مبتکران با هدف گسترش علوم و معارف در نظام آموزشی کشور و بالا بردن سطح علمی و آگاهی جوانان و نوجوانان در سال 1365 تاسیس گردید. دست اندرکاران مبتکران جهت نیل به این هدف با راه اندازی مدارس و آموزشگاه های علمی و آزاد و نشر کتاب های علمی و آموزشی و ایجاد مراکز ورزشی، تفریحی و هنری، تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش را دنبال می کنند تا از این طریق سهمی در اعتلای فرهنگ ملی و دینی خود داشته باشند.

زمینه های فعالیت مبتکران در حوزه ی نشر عبارت اند از:

دایره المعارف و فرهنگ لغات

کتاب های دانشگاهی

کتاب های ورزشی

کتاب های کودک و نوجوان

کتاب های آموزشی و کمک آموزشی

http://mobtakeran.com/Default.aspx?tabid=36

حضور انتشارات شورا، آبرنگ، فاطمی، مجله لذت فیزیک و مبتکران در هشتمین جشنواره دانش آموزی تبیان

بخش پژوهش تبیان - تهیه و تنظیم: فاطمه گودرزی