تبیان، دستیار زندگی
مراسم تودیع و معارفه سرپرست وزارت ورزش و جوانان صبح امروز با حضور محمد عباسی وزیر پیشین این وزاتخانه برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صبح امروز در ساختمان سئول

سرپرست وزارت ورزش و جوانان معارفه شد


مراسم تودیع و معارفه سرپرست وزارت ورزش و جوانان صبح امروز با حضور محمد عباسی وزیر پیشین این وزاتخانه برگزار شد.

رضا صالحی امیری ، سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان صبح امروز یکشنبه در ساختمان شماره یک وزارتخانه حاضر شد تا مراسم تودیع و معارفه وی و محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان سابق برگزار شود. صالحی امیری و محمد عباسی ساعت 9 امروز در دفتر وزیر با یکدیگر جلسه داشتند و سپس سرپرست جدید وزارتخانه با معاونان و مدیران ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی امیری

با حکم حسن روحانی؛

صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد

پس از اینکه مسعود سلطانی‌فر نتوانست برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد، نام گزینه‌های مختلفی برای سرپرستی وزارت ورزش و جوانان مطرح شد که در نهایت سیدرضا صالحی امیری به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.

مسعود سلطانی‌فر گزینه رئیس جمهور برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان عصر روز پنجشنبه 24 مردادماه نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد تا پس از آن اتفاق بار دیگر اسامی نفراتی همچون محمدرضا داورزنی، سعید فائقی، محمد دادکان، مصطفی هاشمی طبا، محسن مهرعلیزاده و محمدرضا تابش به عنوان گزینه‌های احتمالی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان مطرح شود.

در نهایت اما عصر روز شنبه طی حکمی از سوی حسن روحانی رئیس جمهور ایران، سیدرضا صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارتخانه ورزش و جوانان منصوب شد.

متن حکم رئیس‌جمهور ایران به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سیدرضا صالحی امیری

« براساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم، شما را به سرپرستی «وزارت ورزش و جوانان» برمی‌گزینم. امید است با عنایات الهی و همکاری همه همکاران آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.»

صالحی امیری در سال 1340 در شهرستان آمل به دنیا آمده و دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است. رساله دکترای او با عنوان "مدیریت تنوع قومی در ایران و جهان" است. وی هیچگونه سابقه ورزشی ندارد و مثل روسای قبلی سازمان تربیت بدنی و محمد عباسی که هیچ سابقه ورزشی نداشتند، وارد ورزش شد.

صالحی امیری: تمرکزمان روی آینده است

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: در نظر نداریم گذشته‌ها را نقد کنیم بلکه روی آینده تمرکز می‌کنیم.

صالحی امیری

سید‌رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان پس از حضور در ساختمان سئول گفت: به همه دوستان خسته نباشید می‌گویم. انصافا زحمات زیادی کشیده‌اند. بنا نیست گذشته را نقد کنیم بلکه می‌خواهیم به آینده تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید و دولت روحانی وعده‌های زیادی در ورزش داده است که با سعی و تلاش آنها را محقق می‌کنیم. حوزه ورزش مهم است و با افراد زیادی سر و کار دارد. در خصوص جوانان هم به همین صورت است. آنها منبع نشاط، امید و تحول در جامعه هستند. سعی می‌کنیم با استفاده از تجارب گذشته حرکت‌هایی را داشته باشیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره موفقیت‌های ورزش عنوان کرد: یکی از منابع اصلی تولید غرور ملی موفقیت‌های ورزشی است. باید بدانیم که جامعه بدون تولید غرور نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد که یکی از آنها ورزش است.

صالحی در پاسخ به این سوال که برنامه‌هایتان برای ورزش چیست عنوان کرد: اجازه دهید در آینده در این باره صحبت کنیم.

در ادامه محمد عباسی با اظهار خرسندی از حضور صالحی عنوان کرد که وی از شخصیت‌های ارزنده علمی است. اینکه وزارتخانه دارای سرپرست شده است اظهار خرسندی می‌کنم. به دلیل رفاقتی که با دکتر صالحی داریم هر زمانی کاری داشته باشد دریغ نمی‌کنم. آرزوی توفیق دارم که از امروز کارش را شروع کند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت ریاست جمهوری