تبیان، دستیار زندگی
سرمربی انگلیسی تیم فوتبال بوریرام تایلند در گفتگوی مفصل با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص رویارویی با استقلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده و حریف ایرانی خود را تیمی قدرتمند توصیف کرده که از حمایت هواداران داخلی برخوردار است. وی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خط و نشان سرمربی بوریرام برای استقلالی‌ها


سرمربی انگلیسی تیم فوتبال بوریرام تایلند در گفتگوی مفصل با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص رویارویی با استقلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده و حریف ایرانی خود را تیمی قدرتمند توصیف کرده که از حمایت هواداران داخلی برخوردار است. وی معتقد است وجود تماشاگران زیاد گاهی اوقات می تواند جنبه برعکس داشته باشد.

بوریرام

بوریرام در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با قهرمان ایران، استقلال، روبه رو خواهد شد. "اسکات کوپر"، مربی انگلیسی بوریرام، که چند ماهی است جایگزین "آتافول پوسپاکوم" شده است به آینده این تیم امیدوار است.

کوپر جای خالی ناگهانی آتافول را در بوریرام پر کرد. مربی پیشین تیم‌های آنگویلا و مونتسرات موفق شد با حذف بنیادکار ازبکستان به جمع هشت تیم پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. بوریرام که در آستانه دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ تایلند است در ماه مه موفق شد در مجموع 2 بر یک از سد بنیادکار بگذرد. کوپر اکنون از اینکه قرار است با قهرمان دوگانه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، استقلال، دیدار کند هیجان‌زده است. بوریرام در صورت شکست استقلال نخستین تیم تایلندی است که در یک دهه گذشته به جمع هشت تیم پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کند.

کوپر که در ابتدای این فصل از رقابتها به بوریرام پیوست پیش از این در آکادمی لسترسیتی فعالیت می‌کرد. وی همچنین در سازمان مدارس فوتبال زیر 15 سال انگلستان نیز کار کرده است.

وی در گفتگو با سایت AFC اظهار داشت: من پیش‌تر به عنوان دستیار فعالیت می‌کردم و 70 درصد از امور مربیگری و تمرین بر عهده‌ام بود. در هر صورت این یک پیشرفت ساده بود. در ماه‌های گذشته و از زمانی که بیشتر درگیر تیم شده‌ام، کمی تغییر تاکتیکی در تیم ایجاد کردم و آهنگ بیشتری به بازیمان داده‌ام. در زمان بازی با بنیادکار تنها دو بازی لیگی با بوریرام انجام داده بودم اما از آنجا که تا پیش از این 70 درصد کارها با خودم بود و همه شکل و شمایل تیم حاصل تفکرات خودم بود، بنابراین تفاوت بزرگی در آنجا وجود نداشت.

کوپر تصریح کرد: ما فقط سفت و سخت به کارمان چسبیده‌ایم و من اثر خود را بر روی تیم گذاشته‌ام و فکر می‌کنم تیم ما هفته به هفته بهتر می‌شود. البته نمی‌گویم نسبت به آنچه قبلا بودیم با یک تغییر عمده مواجه شدیم زیرا من در بیشتر زمان آزادی کامل داشتم.

آزادی جزو ورزشگاه‌های عظیم است و ما می‌دانیم که جو آنجا به شدت به نفع استقلال است اما چنانچه بتوانیم بازی خودمان را انجام دهیم و بازی‌مان را به آنها تحمیل کنیم، هواداران استقلال را هم دلسرد می‌کنیم

تیم فوتبال بوریرام در تاریخ 21 اوت با استقلال در آزادی رو به رو می‌شود و چهار هفته بعد در بازی برگشت میزبان این تیم ایرانی خواهد بود. این تیم فقط یک بار در مرحله گروهی به اف سی سئول باخته و و پس از این تیم کره‌ای به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شده است. بوریرام در بازی با بنیادکار در تاشکند با تساوی بدون گل به کار خود پایان داده است. کوپر اطمینان دارد که تیمش می‌تواند همین سطح از عملکرد را حفظ کند و قدم جای پای فینالیست لیگ قهرمانان آسیا، بک ترو ساسانا در سال 2003 بگذارد.

کوپر در خصوص استقلال اظهار داشت: آنها تیم خوبی هستند که از سوی هواداران کشورشان به خوبی حمایت می‌شوند. اما از نقطه نظر ما این جای خوشحالی دارد که بازی برگشت را در خانه انجام می‌دهیم. ورزشگاه آزادی جزو ورزشگاه‌های عظیم است و ما می‌دانیم که جو آنجا بشدت به نفع استقلال است اما چنانچه بتوانیم بازی خودمان را انجام دهیم و بازی‌مان را به آنها تحمیل کنیم، هواداران استقلال را هم دلسرد می‌کنیم. گاهی اوقات داشتن تماشاگران زیاد در ورزشگاه می‌تواند نتیجه برعکس داشته باشد و اگر شما نتوانید زود اوضاع را رو به راه کنید،  این می‌تواند امتیازی برای حریفتان به حساب بیاید.

تیم فوتبال استقلال

سرمربی انگلیسی بوریرام در ادامه گفت: استقلال در هر پست بازیکنان خوبی دارد و آنها توان خود را در مرحله گروهی نشان داده‌اند ضمن اینکه در بازی رفت مرحله یک هشتم موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی برسند و این نشان از توان آنها برای گلزنی دارد. استقلال تیمی سازمان یافته و آماده است و بازیکنان این تیم به لحاظ انفرادی قوی هستند که این یعنی ما باید در بهترین شرایط خود باشیم و برای آنها احترام قائل شویم زیرا آنها خوب به بازی گرفته می‌شوند.

کوپر تیم خود را با به خدمت گرفتن "خاویر پاتینو"، ملی پوش فیلیپینی و "برونو هررو" و "خسوس بروکال" ، زوج اسپانیایی، و "سیریساک فیدونگ" دروازه بان برای مرحله یک چهارم نهایی رقابتها تقویت کرده است.

پاتینو بازیکنی است که به فیلیپین کمک کرده تا به چلنج کاپ سال 2014 راه پیدا کند. این مهاجم پیبش از این در رقابتهای این فصل تایلند دورقمی شده است. هررو و بروکال در میانه‌های فصل به جمع این تیم پیوسته‌اند.

وی گفت: ما ترکیب خوبی از بازیکنان را در اختیار داریم. بوریرام به میزان خوبی بازیکنان جوان در ترکیب خود دارد و در عین حال بازیکنان بین المللی ما از تجارب بالایی برخوردارند و بازیکنان در جایگاه‌هایی که ما می‌خواهیم به خوبی جا افتاده‌اند. ما فقط به بازیکنان ملی خود اتکا نمی‌کنیم؛ همچنین بر روی بازیکنان باتجربه و بازیکنان جوان. وقتی آنها دور هم جمع می‌شوند توازن و حالت شیمیایی تیم در وضعیت بسیار خوبی قرار می‌گیرد.

کوپر گفت: دست ما برای تغییراتی که قصد انجام آن را داریم، باز است و برای یک مربی همواره خوب است که بتواند به نیمکت نگاه کند و این فرصت را در اختیار داشته باشد تا شرایط را درهم بیامیزد و نه اینکه پیش‌بینی شده کار کند.

سرمربی انگلیسی بوریرام در پایان گفت: بازیکنان باتجربه تایلندی خیلی خوب هستند و ما چند بازیکن جوان بسیار خوب را هم در ترکیب تیممان داریم. از ترکیب این دو من فکر می‌کنم به نتیجه خوبی برسیم.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال ایران و بوریرام در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 20 روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت ای اف سی