تبیان، دستیار زندگی
گوگل اعلام کرد سرویس جدید Android Device Manager که کمک می‌کند تلفن‌ همراه یا تبلت گمشده‌تان را بیابید همراه با اپلیکیشن آن را اواخر ماه جاری میلادی عرضه خواهد کرد. این سرویس بر روی دستگاه‌هایی که سیستم‌عاملشان اندورید ۲.۲ (Froyo) و بالاتر باشد قابل اجرا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اپلیکیشنی که گوشی گمشده را پیدا می کند


گوگل اعلام کرد سرویس جدید Android Device Manager که کمک می‌کند تلفن‌ همراه یا تبلت گمشده‌تان را بیابید همراه با اپلیکیشن آن را اواخر ماه جاری میلادی عرضه خواهد کرد. این سرویس بر روی دستگاه‌هایی که سیستم‌عاملشان اندورید 2.2 (Froyo) و بالاتر باشد قابل اجرا است.

اپلیکیشنی که گوشی گمشده را پیدا می کند

آیا شما نیز مانند من؛ استاد گم کردن و مفقود کردن گوشی موبایلتان هستید ؟!

اگر پاسخ شما به این سوال من مثبت است باید عرض کنم که دیگر نگران این موضوع نباشید. چراکه کمپانی گوگل برای این دسته افراد چاره ای اندیشیده است و کافیست شما عضو کلوپ جدید گوگل شوید. طبق گزارشات رسیده؛ اپلیکیشنAndroid Device Manager قرار است از ماه دیگر در اختیار عموم کاربران قرار گیرد. اپلیکیشن Android Device Manager باعث می شود گوشی موبایل شما که از شما دور است و به نوعی آن را گم کرده اید، با بیشترین حجم صدای ممکنه شروع به زنگ خوردن کند تا صدای آن را بشنوید. اگر شما گوشی خود را بر روی حالت بی صدا (سایلنت) قرار داده باشید نیز هیچ جای نگرانی ای وجود ندارد!

هنوز جزئیات زیادی درباره این سرویس ارائه نشده است اما گوگل عنوان کرده است که Android Device Manager باعث می‌شود تلفن‌ همراهتان با نهایت صدای ممکن زنگ بزند و در نتیجه حتی اگر روی حالت بیصدا قرارش داده باشید بتوانید پیدایش کنید. این را هم می‌دانیم که برای استفاده از سرویس لازم است وارد حساب کاربری‌تان در گوگل شوید.

بهترین قسمت این اپلیکیشن این است که این قابلیت جدید بخشی از سرویس‌های گوگل‌پلی خواهد بود، بدین معنا که برای استفاده از این سرویس لازم نیست پیش از گم‌کردن دستگاه‌تان این اپلیکیشن را دانلود کرده باشید

اگر تلفن یا تبلت‌تان خیلی دور باشد و شنیدن صدای زنگش ممکن نباشد می‌توانید آن را روی نقشه مکان‌یابی کنید. به گفته گوگل ظاهر نقشه به این شکل است:

اپلیکیشنی که گوشی گمشده را پیدا می کند

این اپلیکیشن باعث می‌شود مطمئن شوید که اطلاعات موجود روی دستگاه‌تان به دست افرد نامربوط نخواهد افتاد. اگر نتوانید تلفن یا تبلت‌تان را پیدا کنید و یا در صورتیکه دستگاه‌تان دزدیده شده باشد می‌توانید با خیال راحت همه اطلاعات روی آن را از راه دور پاک کنید.

این اپلیکیشن پاسخی دیرهنگام به اپلیکیشن Find my iPhone شرکت اپل وFind my (Windows) phone شرکت مایکروسافت است. این یکی از حوزه‌هاست که گوگل سعی دارد در آن با تلاش فراوان دیرکردش را جبران کرده و به موفقیت خوبی دست یابد.

در حقیقت، شرکت‌های تولید کننده تجهیزات اصلی با سیستم‌عامل اندروید تصمیم گرفته‌اند سرویس‌های خودشان را بسازند: برای نمونه، my Xperia یک سرویس امنیتی است که سونی برای برخی از دستگاه‌های اندرویدی‌اش ارائه می‌کند.

احتمالا گوگل Android Device Manager را با افزودن قابلیت‌های جدید به روز خواهد کرد. بهترین قسمت این اپلیکیشن این است که این قابلیت جدید بخشی از سرویس‌های گوگل‌پلی خواهد بود، بدین معنا که برای استفاده از این سرویس لازم نیست پیش از گم‌کردن دستگاه‌تان این اپلیکیشن را دانلود کرده باشید.

اپلیکیشنی که گوشی گمشده را پیدا می کند

گوگل در وبلاگش پست دیگری حاوی نکاتی برای کاربران اندرویدی که به دنبال حفاظت از دیوایس‌هایشان هستند، منتشر کرد. دو نکته اول بسیار ساده هستند:

** به صفحه‌نمایش دستگاه‌تان نگاه کنید. قفل کردن صفحه‌نمایش کار بسیار ساده‌ای است. اگر نگران این هستید که دستگاه شما را روی صندلی پشت ماشین جا بگذارید یا می‌ترسید کسی آن را برداشته و اطلاعاتش را ببیند، انجام این کار برایتان خیلی مهم است. می‌توانید دستگاه را با یک پین‌کد، رمز عبور و یا حتی تصویر چهره‌تان قفل کنید.

**  دستگاه‌تان را در مقابل اپلیکیشن‌های مشکوک حفاظت کنید. ما به صورت خودکار گوگل‌پلی را برای مسدود کردن و حذف اپلیکیشن‌های مشکوک بررسی می‌کنیم و همین گوگل‌پلی را به امن‌ترین محل برای دریافت اپلیکیشن‌های اندرویدی تبدیل می‌کند. اما گوگل‌پلی می‌تواند از دستگاه شما در مقابل اپلیکیشن‌هایی که از هر جای دیگری غیر از خودش، مثلا سایت‌ها و یا سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن، دانلود کرده باشید، حفاظت کند. وقتی می‌خواهید اپلیکیشنی را که از منبعی غیر از گوگل‌پلی دانلود کرده‌اید نصب کنید پیغامی روی صفحه نمایش دستگاه‌تان ظاهر می‌شود مبنی بر اینکه اگر مایل هستید گوگل، فایل موجود را برای اطمینان از مخرب نبودنش بررسی کند. با تایید این پیغام گوگل از دستگاه‌تان در برابر اپلیکیشن‌های مخرب محافظت خواهد نمود.

نکته سوم صرفا درباره استفاده از Android Device Manager است، اما این اپلیکیشن هنوز ارائه نشده است. هر زمان که اپلیکیشن ارائه شد درباره این نکته نیز برایتان می‌نویسیم!

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: گویا، وبلاگینا