تبیان، دستیار زندگی
عاشق بودن و تجربه کردن همه آن احساست زیبا و لذت بخش واقعا فوق العاده است اما وقتی طرف مقابل هم همینقدر عاشق شما باشد و همه این احساست را به شما پس بدهد همه چیز بهتر و زیباتر می شود . اما چطور بفهمید که یک نفر واقعا عاشق شماست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گذری بر کوچه پس کوچه‌های عاشقی؟!


عاشق بودن و تجربه کردن همه آن احساست زیبا و لذت بخش واقعا" فوق العاده است اما وقتی طرف مقابل هم همینقدر عاشق شما باشد و همه این احساست را به شما پس بدهد همه چیز بهتر و زیباتر می شود . اما چطور بفهمید که یک نفر واقعا" عاشق شماست . در اینجا چند راه برای تشخیص عشق خالص و حقیقی ذکر می کنیم.

عاشقی

عشق یا ضدعشق: عشق شاید چیز خوبی باشد، اما اگر بخواهید از مزایای آن بهره ببرید اول باید بدانید دقیقا عشق چگونه است و آیا رابطه شما یک عشق است یا یک رابطه یک طرفه که هر چه محبت می کنید عشقی به سوی شما نمی آید.

باید مطمئن شوید آنچه از محبوب خود که با او قصد ازدواج دارید دریافت می کنید محبت است یا کنترل وسواسی و حسادت آمیز و مخرب. برای این منظور در دوران نامزدی باید با هم در چارچوب اصول اخلاقی و با رعایت حریم ها رفت و آمد کنید تا با دقت در رفتار یکدیگر، از انتخابتان مطمئن شوید.

عشق زبانی و عشق جانی: آن نصیحت را یادتان هست که شاعر می گوید: « یار جانی را نگه دار و به پایش جان فشان تا می توانی؟»

رابطه عاشقانه هم همین طور است و با روح و جان آدمی سر و کار دارد و به زبان ختم نمی شود. عشق واقعی گفتنی نیست ، نشان دادنی است.

کسی که عاشق است به خاطر این دوست داشتن خیلی کارها می کند و خیلی از رفتارها را انجام نمی دهد.اگر نامزد شما در عمل کم می آورد، اما در زبان آوری استاد است او را به عمل بیازمایید. زیرا به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

عاشق نباید دروغگو باشد زیرا برای شما شأنی بیش از این قائل است که فریبکاری کند. اگر در گفتار و رفتار نامزد خود تناقض دیدید و عشق او منجر به زجر و عذاب شما می شود و در کلافی از پنهان کاری ناپدید می شود باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

حسادت نقطه مقابل عشق:  کسی که عاشق شما باشد به شما حسودی نمی کند و هرگز سعی نمی کند شما را ناراحت کند،صفت عشق هرچه باشد خرد کردن غرور معشوق نیست. او هیچ وقت از روی عمد شما را مسخره نمی کند و عمدا باعث ناراحتی و رنجش شما نمی شود و هر کاری بتواند انجام می دهد که شما را شاد کند. درعشق اعتمادی نهفته است که آزادی عمل معقولانه ای به همراه می آورد. وقتی یک نفر واقعاعاشق شماست به شما و احساساتتان احترام می گذارد و به شما اجازه می دهد برای خودتان یک حریم خصوصی داشته باشید، سعی نمی کند شما را کنترل کند و هرگز با شما بی ادبانه و کینه توزانه رفتار نمی کند. یک فرد عاشق بخاطر شاد شدن عشقش حتی حاضر است از شادی خودش هم صرفنظر کند.

یک روح در دو بدن: فردی که واقعا شما را دوست دارد قبل از اینکه نیاز های خودش را برطرف کند سعی می کند خواسته ها و نیازهای شما را برطرف کند.

او قبل از اینکه به شادی خودش فکر کند به شادی شما فکر می کند و اگر شما شاد باشید برای او کافی است و او هم از شادی شما شاد می شود. وقتی که یک نفر عاشق شماست ، شما مهمترین فرد زندگی او هستید. او از اینکه در کنار شما باشد لذت می برد و دوست دارد که شما هم از همراهی او لذت ببرید.

عاشق به معشوق خود پرخاشگری نمی کند و به او لطمه نمی زند. اگر در اولین اختلاف نظر همسر آینده تان به شما پرخاش کرده و بعد هم موبایلش را رویتان بسته و چند هفته گذشته و حتی یک زنگ هم نزده کمی با خود فکر کنید

تو خوبی اما... : کسی که عاشق شماست کم کم به تمام کیفیت ها و روابط مربوط به شما علاقه مند می شود. به خانواده شما احترام می گذارد زیرا موهبتی چون شما را نصیبش کرده اند و به دوستانتان علاقه مند می شود زیرا شما را سرگرم و خوشحال می کنند.کسی که از همان ابتدا برای ارتباط با خانواده تان منت می گذارد و احترام آنان را نگاه نمی دارد عشق بی قید و شرطی ندارد و شما را همان طور که هستید نمی پذیرد و در اولین برخورد خواهد گفت: «تو فرزند همان خانواده هستی!»

«گفت از راست نرنجیم ولی

هیچ عاشق سخن سخت به معشوق نگفت»

حق با حافظ است و به نکته دقیقی اشاره کرده است. کسی که عاشق است معشوق را به باد انتقادهای کوبنده نمی گیرد زیرا محبوب خود را با همه فراز و فرود شخصیت اش دوست می دارد، اما کسی که می خواهد باشما باشد تا شما را چنان که می خواهد تغییر دهد و امیدش تبدیل شما به چیزی است که دوست می دارد در واقع عاشق ایده آل ها و تخیلات خودش است نه انسانی که هم اکنون هستید.

انتقاد مفید است، اما تا جایی که سازنده باشد و رنجش ایجاد نکند نه این که کلا شخصیت طرف مقابل را زیر سوال ببرد.

هر روز خوشحال تر از دیروز: اگر عشق حقیقی بین شما و فرد مقابلتان وجود داشته باشد شما باید احساس خوشحالی کنید.

در یک رابطه عاشقانه واقعی، شما نباید احساس افسردگی و ناراحتی کنید زیرا فردی که عاشق شماست باعث می شود شما اعتماد به نفس و آرامش داشته باشید . فردی که عشقش حقیقی است هرگز باعث نمی شود که شما احساس نا امنی کنید و و هرگز به عزت نفس شما صدمه نمی زند.

عشق سهل و ممتنع است: شما نمی خواهید محبوب خود را از دست بدهید پس با او نرم هستید. اگر اشتباهی کنید از عذرخواهی نمی گریزید و اگر دیدگاه همسر خود را بشنوید با او لجبازی نمی کنید. اگر چنین نیست باید در کیفیت عشق خود تجدیدنظر کنید.

عذرخواهی در برابر کسی که دوستش دارید باید برایتان بسیار راحت باشد چراکه غرور در برابر معشوق جایی ندارد.

عاشقی

همه خوبی های دنیا،مال تو: فردی که عاشق شماست بهترینها را برای شما می خواهد و به جای اینکه به سود و منفعت شخصی خودش فکر کند، به سود منفعت شما می اندیشد و آنچه که برای شما بهتر است را انجام می دهد.

او به شما آزادی می دهد تا خودتان انتخاب کنید و تا آنجایی که می تواند از انتخاب شما حمایت می کند.شما عشق حقیقی را کاملا می توانید حس کنید زیرا فردی که عاشق شما باشد باعث می شود که شما احساس کنید با حضور او زندگیتان خیلی بهتر از گذشته است.

به صحرا بنگرم صحرا تو بینم: یکی از ویژگی های عشق این است که هرگز معشوق فراموش نمی شود و به قول باباطاهر چون به دریا و صحرا بنگرید عشق خود را می بینید چگونه ممکن است فراموش کنید که در تصمیم گیری ها او هم سهمی دارد؟

وقتی همسرتان را دوست داشته باشید همیشه می خواهید نظر او را راجع به همه چیز جویا شوید و کاری کنید که او را خوشحال می کند، پس همیشه با او مشورت می کنید.

اختلافات و روش ها : عاشق به معشوق خود پرخاشگری نمی کند و به او لطمه نمی زند. اگر در اولین اختلاف نظر همسر آینده تان به شما پرخاش کرده و بعد هم موبایلش را رویتان بسته و چند هفته گذشته و حتی یک زنگ هم نزده کمی با خود فکر کنید.

کسی که عاشق است محبوب خود را با آرامش قانع می کند و دلیل مخالفت را روشن و واضح برایش توضیح می دهد و به دنبال پذیرش اوست نه پذیرفته شدن بی قید و شرط خودش آن هم به زور قهر و تحکم.

فرد عاشق اشتباهات را راحت تر می بخشد و فراموش می کند و گاه اصلا به چشمش نمی آید و به قول شاعر: یاری که تحمل نکند یار نباشد: در زندگی اشتباهات کوچکی پیش می آید که می توان با محبت از آنها گذشت و با صحبت های منطقی، از بروز دوباره آن جلوگیری کرد. وقتی کسی را دوست دارید اول به او می اندیشید و بعد به خودتان؛ به همین دلیل است که هر عشقی با ایثار همراه است.

فرآوری: نسرین صفری

بخش کلوب ازدواج تبیان


منابع:جام جم آنلاین/آفتاب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.