تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای تهران در چهارمین روز برگزاری خود با خیل گسترده بازدید کنندگان روبرو شد که این موضوع فعالیت غرفه داران این نمایشگاه را دو چندان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حال و هوای غرفه ها در چهارمین روز گیم تهران

نمایشگاه گیم تهران

نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای تهران در چهارمین روز برگزاری خود با خیل گسترده بازدید کنندگان روبرو شد که این موضوع فعالیت غرفه داران این نمایشگاه را دو چندان کرد.

به گزارش روابط عمومی، همزمان با چهارمین روز از برگزاری سومین نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای از نخستین ساعات ابتدایی آغاز به کار سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای، بسیاری از مخاطبان فرصت را غنیمت شمردند و در این آدینه برای خرید و آشنایی با جدیدترین دستاوردهای فرهنگی و علمی در زمینه ساخت و یا ترجمه بازی های رایانه ای همراه کودکان خود روانه مصلی امام خمینی(ره) شدند.

حضور این جمعیت در نمایشگاه گیم تهران که در نوع خود کم نظیر بود فعالیت غرفه داران را بیشتر کرد و غرفه داران این نمایشگاه با چشمانی متعجب از این استقبال پر شور سراسیمه پاسخگوی سوالات و درخواست های مخاطبان خود بودند.

غرفه بازی"عصر پادشاهان" با دکور متفاوت خود که تداعی گر قلعه های موجود در داستان های اساطیر بود در ابتدای راه توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد و گروهی از مخاطبان به شکل آنلاین با این بازی همراه شدند.

مسوول این غرفه استقبال از سومین دوره نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای را قابل توجه دانست و گفت: ما سعی می کنیم در این چند روز در وهله اول پاسخگوی سوالان و نیازهای مخاطبان خود باشیم و ودر ادامه به جذب مخاطبان جدید بپردازیم.

در ادامه راه غرفه بازی آنلاین "میراث" نیز با ماکت خود که تداعی گر بناهای معماری معروف در شهرهای مختلف ایران است توجه بسیاری از مخاطبین را به خود جلب می کند. گروهی از مخاطبان با ماکت های موجود در این غرفه عکس یادگاری می گیرند.

مسوول این غرفه نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای را تخصصی ترین نمایشگاه بازی های رایانه ای در ایران دانست و گفت: بدون شک کلیه شرکت های بازی سازی از حضور در این نمایشگاه استقبال می کنند زیرا تنها فرصت مناسب برای معرفی بازی و شرکت است.

غرفه انستیتو ملی بازی های رایانه ای نیز با اسم متفاوت و جالب خوب توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرد. مسوول این غرفه معتقد است؛ کسانی که علاقه مند هستند وارد صنعت بازی سازی شوند از طریق سایت های مختلف این انستیتو را پیدا می کنند اما ایجاد غرفه ای با این عنوان در نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای باعث جذب نیروهای خوب می شود. در سال گذشته نیز ما از طریق همین نمایشگاه نیروهای علاقمند و توانایی را جذب انستیتو کردیم.

دانشگاه علمی کاربردی بنیاد بازی های رایانه ای و غرفه وزارت آموزش پرورش نیز از جمله غرفه های جذاب این نمایشگاه هستند که با یک رویکرد علمی در این نمایشگاه فعالیت دارند. مسوول این غرفه گفت: استقبال از سومین نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای بسیار زیاد است تعداد مخاطبان در این دوره به نسبت دو دوره گذشته افزایش چشمگیری داشتند و این نشان می دهد که مردم از ما جلوتر هستند و ما عقب ماندیم! زیرا هنوز درس بازی های رایانه ای در دروس مدارس ما نیست و در دانشگاه های تهران و زنجان تنها این رشته در دانشگاه ها وجود دارد.

در ادامه مسیر نمایشگاه توجه مخاطبان به یکی از متفاوت ترین غرفه های که از دور بیشتر شبیه کتابخانه ای با کتابهای منظم زیاد است جلب می شود. عنوان این غرفه "بازی سازی مستقل" است مسوول این غرفه معتقد است نمایشگاه ملی گیم تهران محملی برای فروش محصولات تخصصی ساخت بازی سازی است و محلی را به جود آورده تا در آن بازی سازان جوان به عرضه محصول خود و تبادل افکار بپردازند.

کمی جلوتر، غرفه های دانشگاهی در یک فضای کوچک و بدون تابلوی راهنما دور هم جمع شدند و محصولات تولید شده در دانشگاه خود را به مخاطبان عرضه می کنند البته برخی از دانشگاه ها فرصت را غنیمت شمردند و کارگاه های آموزشی نیز در طول روز برگزار می کنند. اختصاص دادن رشته ای با عنوان ساخت بازی های رایانه ای در دانشگاه برای خانواده ها که بازی را بیشتر تفریح تلقی می کنند جالب است.

کم کم مخاطبان به انتهای سالن سمت چپ نمایشگاه نزدیک می شوند و اینجا همان محلی است که خانواده ها می توانند در کنار هم به تماشای انیمیشن بنشینند و یا دختران به همراه مادران خود وارد غرفه"دختران" شوند و در یک فضای بزرگ و آرام با آرامش بیشتری بازی های رایانه ای و غیر رایانه ای را تجربه کنند.

کسانی که علاقمند به تماشای این فضا از نزدیک هستند تنها تا روز شنبه 26 مردادماه فرصت مراجعه به نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران را دارند.

تنظیم: هومنب بهلولی