تبیان، دستیار زندگی
دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به تروریست های تکفیری عامل انفجار دیروز بیروت از آمادگی خود و دیگر فرماندهان حزب الله برای نبرد در داخل خاک سوریه با آنان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصرالله:لازم باشد در سوریه می جنگم


دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به تروریست های تکفیری عامل انفجار دیروز بیروت از آمادگی خود و دیگر فرماندهان حزب الله برای نبرد در داخل خاک سوریه با آنان خبر داد.


سید حسن نصر‌الله که به مناسبت هفتمین سالگرد پیروزی مقاومت حزب الله در سال 2008 و در منطقه عیتا الشعب در مرز جنوبی لبنان سخنرانی می‌کرد ضمن محکوم کردن انفجارهای دیروز بیروت که منجر به مرگ دست کم 25 نفر و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد‌از شناسایی و دستگیری عوامل این انفجارخبر داد.

محورهای سخنرانی سید حسن نصرالله را در ذیل می خوانید:

نصرالله و لبنان

* انفجار دیروز بیروت را به شدت محکوم می‌کنم و برای شهدا علو درجات و برای بازماندگان و مجروحان نیز سلامتی و صبر مسئلت می‌نمایم و از مواضع کشوها و مقامات در محکومیت این حادثه تشکر می‌کنم. این انفجار یک اقدام تروریستی است.

*می خواهم با صراحت با شما صحبت کنم: امسال تصمیم گرفتیم مراسم هفتمین سالگرد پیروزی مقاومت حزب الله در این مکان و در منطقه صفر مرزی که حال و هوای فلسطین اشغالی را تنفس می کنیم برگزار شود.

* شما که در این مکان حضور دارید بدانید که با این دشمن فاصله زیادی ندارید. ما می خواهیم در عیتا این مناسبت را گرامی داریم چرا که در این منطقه رمز مقاومت تمام لبنان است.

*این روستای مرزی 33 روز مقاومت کرد و شکست نخورد عیتا از این پس رمز بصیرت و نبرد مقاومت است.

*فراموش نمی‌کنیم آن روزی را که دشمن صهیونیست عیتا الشعب را به طور کامل بمباران کرد مردم خودخواسته صبر کردند. من به آنها گفتم می توانید این روستا را ترک کنید اما اهالی این روستا خود تصمیم به ماندن گرفتند.

*مقاومت ملت لبنان و بخصوص اهالی روستای عتیا الشعب مرا به یاد شب قبل از عاشورا می اندازد. آن روزی که امام حسین(ع) به یارانش گفت می توانید جان خود را نجات دهید و بروید اما یارانش نپذیرفتند و با وی ماندند، عتیا الشعب همان کار را کرد و به مقاومتش گفت: لبیک یا حسین(ع)!

*ای ملت لبنان! شما در نبردهای مختلف از سال 2000 تا 2006 و 2008 به عنوان ضعیف ترین کشور عربی ثابت کردید با قدرت ایمان و مقاومت می توانید نیرومندترین ملت عربی باشید و طرح آمریکا و اسرائیل برای کل خاورمیانه را تغییر دادید. در پیروزی نخست ثابت کردید مقاومت مردمی می تواند آزادی را رقم بزند و در سال 2000 این امر را ثابت کردید.

* در دومین پیروزی شما ثابت کردید در دفاع هم قادر به مقاومت هستید.

با صراحت با شما صحبت می کنم. انفجارهای دیروز و قبل آن قابل کنترل است اما به همه هشدار می دهیم انفجارهای بعدی لبنان را به پرتگاه خواهد کشاند. این انفجار هدفش حزب الله و شعیه و سنی نبود و هدفش ایجا  هرج و مرج بود

* سومین پیروزی هم این مسئله را در مردادماه سال 2008 به وضوح به جهانیان ثابت کرد؛ جنگ مرداد ماه 2008 یک مکتب نظامی است. اگر نمی‌دانید بدانید که جنگ 2008 را در مدارس نظامی در غرب تدریس می‌کنند. حال اینکه در خود لبنان کسانی هستند که سلاح مقاومت را تحمل نمی کنند. .

*اکنون بار دیگر می گویم مقاومت تنها گزینه پیروزی و آزادی باقی مانده سرزمین لبنان است.

*معادله کنونی حاکم از سوی حزب الله معادله ای است که می گوید ارتش، ملت و مقاومت در کنار هم هستند.

* ما در نقطه مرزی در همان مکانی که سیم خارداری کشیده اند آبادانی را از سر خواهیم گرفت با اجازه یونیفیل یا بدون اجازه آنها

*بار دیگر می‌گویم عملیاتی که در مرز چند روز پیش روی داد در صورت تجاوز اسرائیل به مرز لبنان بار دیگر نیز تکرار خواهد شد.

*به نظامیان اسرئیلی می‌گویم زمان تفریح و سرگریمی شما در مرزهای جنوبی لبنان به پایان رسیده است.

*قدرت مقاومت امروز از هر زمان دیگری به مراتب بیشتر از قبل است و اگر قصد دارید این قدرت را امتحان کنید ما هم آماده ایم.

*هر نظامی اسرائیلی که به خود اجازه دهد وارد خاک لبنان شود به او می‌گویم دستان و گردنتان را قطع خواهیم کرد.

*این که اکنون منطقه ضاحیه و اهالی این منطقه مورد حمله قرار بگیرند مایه تعجب نیست چرا که دشمن همواره درصدد ضربه زدن به ملت و مقاومت در ناحیه ضاحیه بوده است.

*کسانی که دیروز در ضاحیه آن بمب را منفجر کردند درصدد آن بودند  که زنان و کودکان را بکشند چرا که در آن مکان و در آن زمان هیچ یک از فرماندهان حزب‌الله و مقاومت حضور نداشتند.

*بمبی که دیروز در ضاحیه منفجر شد بیش از 100 کیلوگرم وزن داشت.

*در مدت گذشته موشک ها و خمپاره های بسیاری به مناطقی از خاک لبنان اصابت کرد که عاملان آن را می شناسیم و آن عوامل هم نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند که نیازی به بررسی و اثبات آن هم نداریم. هدف آنها از این مسئله نیز کاملا واضح است.

*این را به صراحت به همه می گویم اگر ضرورت ایجاب کند به خدا سوگند  می خورم من شخصا به اتفاق فرماندهان حزب الله به سوریه می رویم و می‌جنگیم

*دولت بعد از انفجار ضاحیه باید در کنار قربانیان این انفجار باشد و ما هم در کنار قربانیان و زیان دیدگان این انفجار خواهیم بود.

*در زمان وقوع انفجار دیروز به حزب الله گفتم موضعی نداشته باشید، تا در این باره مطالعه شده سخن گفته باشیم. از این رو نمی خواستیم در داخل لبنان جریان اتهام زنی شروع شود. و تا این لحظه هم من حرفی در این باره نزده بودم.

*باید بگویم اجازه نمی‌دهیم کسی دراین باره به حزب الله اتهام زنی کند. ما همواره قربانی این قبیل اتهام زنی ها بودیم.

* برای بررسی هر حادثه ای اگر بخواهیم منظق حاکم باشد باید ابتدا دشمن را در فرض نخست قرار دهیم. در این مورد هم چنین است اما سندی در این باره نداریم.

*حال فرض دوم گروه های تکفیری هستند. همانا گروه هایی که چندی پیش ما را تهدید به این امر کرده بودند.

*فرضیه سوم وجود دارد و آن رخنه کردن یک گروه دیگر برای ایجاد آشوب در کشور است. تا دیروز و حتی امروز ما کسی را متهم نکرده بودیم اما امروز آمده ام متهم کنم.

*اکنون به صورت واضح می گویم عاملان بمب گذاری های شناخته و بازداشت شده اند.

*من از وزارت دفاع لبنان تشکر می کنم یکی از مهم ترین متهمان را دستگیر کردند که دیگر متهمان را او لو داده است و اکنون عاملان بسیاری از حوادث تروریستی مشخص شده اند. عاملان انفجار نخست بئر العبد هم مشخص شده اند.

* حال آیا این افراد مزدوران اسرائیل بوده اند؟ نمی دانم. اما آنچه مشخص شده این است که این اشخاص به گروه های تکفیری مشخصی در ارتباط هستند. شناسنامه برخی از آنها متاسفانه لبنانی و سوری و فلسطینی است.

*نشانه ها و مدارک فعلی نشان می دهد عاملان اصلی این انفحارها گروه های تکفیری هستند و شک ندارم که اسرائیل هم در این کار نقش داشته و دارد. اما عاملان اصلی گروه های تکفیری هستند حتی فرضه حضور یک شخص انتحاری هم مطرح شده است.

*حال ما چگونه می توانیم از تکرار این قبلی حوادث جلوگیری کنیم؟ باید در این خصوص بررسی کنیم. برای اسرائیل و بریا تکفیری ها وقوع انفجار در هر کجای لبنان تفاوت نمی کند. عراق را ببینید، سوریه، افغانستان و پاکستان و سومالی نمونه های بارزی برای این مسئله هستند.

*با صراحت با شما صحبت می کنم. انفجارهای دیروز و قبل آن قابل کنترل است اما به همه هشدار می دهیم انفجارهای بعدی لبنان را به پرتگاه خواهد کشاند. این انفجار هدفش حزب الله و شعیه و سنی نبود و هدفش ایجا  هرج و مرج بود.

*باید همکاری کنیم. باید نهاد ها و مردم و گروه های سیاسی با دولت همکاری داشته باشند.

* باید تدابیر امنیتی از قبلی بازرسی و دیگر امور را تقویت کنیم.دولت هم باید در این امر نقش برجسته ای داشته باشد. اما این هم کافی نیست.

نصرالله و لبنان

*نه دولت و نه جنبش و نه هیچ گروه دیگری نمی تواند مدعی شود این امر می تواند جلوی انفجارها ار بگیرد. بله کاهش می دهد اما باید این گروه ها را ابتدا نابود کرد. نباید منتظر حمله آنها باشیم، باید آنها را در مراکزشان نابود کنیم.

*نباید از این گروه های تروریستی تکفیری بترسیم؛ چرا که این گروه ها درصدد هستند لبنان را به سمت جنگ داخلی و مذهبی بکشانند، اگر با هم اختلاف سیاسی و درگیری سیاسی داریم اجازه دهید سیاسی باقی بماند. اجازه ندهید مسئله مذهبی شود. این اصول کار برای تحقق یافتن هدف اصلی است.

* صحبتی خطاب به مردم دارم. به خصوص قربانیان حادثه دیروز؛ ما از صبر و شجاعت و وفا و بصیرت شما اطلاع داریم؛ واکنش شما را در زمان جنگ و بعد از آن به یاد داریم. آنها می خواهند به وفا و صبر و حمایت شما از مقاومت ضربه بزنند. اما خوب شما را می شناسیم.، شما اهل ترس نیستید. بنابراین شما اهل وفا هستید.

*جنگ 33 روزه بزرگترین تجربه و آزمایش برای شماست، نباید دچار احساسات و هیجان شوید. صبر کنید و عجله نداشته باشید.

*وقتی به اسامی متهمان توجه کنید متوجه می شوید عاملان انفجار سنی مذهب بوده اند. اما بر حضر باشید که چنین امری صحت ندارد، آنها سنی مذهب نیستند، آنها قاتل هستند، آنها از اهل تسنن هم کشته اند، حتی بیشتر از آنکه بخواهند شیعه بکشند، سنی کشته اند.

*کسی که می گوید جنگ سنی و شیعه است، آن فرد اسرائیلی است. در بین زخمی ها اتباع سوری و فلسطینی هم وجود دارند، پس به شناسنامه نگاه نکنید. قربانی برای قاتل فرقی نمی کند، تکفیری بی بصیرت است.

*سخنی خطاب به قاتلان دارم: اگر برای اسرائیل کار می کنید که مسئله متفاوت است و دستان دولت و دستان ما به شما خواهد رسید. به صراحت می گویم اگر دولت در انجام وظایف خود کوتاهی کند، بدون تعارف با کسی و حتی اگر گروهی هم بدشان آید به صراحت می گویم ما جایگزین آن دولت خواهیم بود و تروریست ها را در هر کجا باشند مجازات خواهیم کرد.

*اگر می خواهید حزب الله را به خاطر دفاع از ملت سوریه و نبردش با تروریست ها مجازات کنید باید بگویم شما اقدام نادرستی کردید  وشما به ملت خودتان هم در سوریه رحم نکردید. آیا شما زنان و کودکان سوریه را با بمب قتل عام نکردید؟

*حال درباره سوریه لازم است بگویم بلی! ما در مکان های محدود و مشخص در داخل سوریه نبرد کردیم اما شما اسرا را می‌کشید و در برابر لنزهای دوربین مرگ آنان را در برابر دیوار ها به نمایش می گذارید اما ما اسرا را نمی کشیم. ما شهروندان بی دفاع را هم نمی کشیم اما شما می کشید و دیروز هم چنین کردید.

کسانی که دیروز در ضاحیه آن بمب را منفجر کردند درصدد آن بودند  که زنان و کودکان را بکشند چرا که در آن مکان و در آن زمان هیچ یک از فرماندهان حزب‌الله و مقاومت حضور نداشتند

*شما مدعی شده اید ما بی گناهان را می کشیم، اما ما چنین نکردیم و دلیلی هم بر این مدعای خود نداریم. متاسفانه بگذارید صراحتی را بگویم، اگر چه شاید بعدها بگویید چرا نام بردم.

* اکنون ما دو شبکه به نام های العربیه و الجزیره داریم. آن دو بر ضد ایران، سوریه و عراق برنامه پخش می کنند و بر ضد حزب الله هم برنامه هایی دارند. اما بعد از به وجود آمدن اختلاف در مصر و تونس، الجزیره با گروهی شده و العربیه همراه گروه دیگری است. یکی از این دو شبکه گروهی را می کشند و در شبکه دیگر همان گروه را زنده می کنند.

* اجازه دهید بگویم این شبکه ها باعث شده اند خبرها در این دو شبکه غیرواقعی باشد. در روز قیامت که روز محشر است و همه در برابر خدا حاضر خواهیم شد این خداست که به نفع ما شهادت خواهد داد که ما د رنبردمان در سوریه تنها با گروه های تروریستی تکفیری جنگیدیم.

* اگر گمان می کنید با کشتن زنان و کودکانمان در لبنان باعث خواهید شد مواضع ما در قبال نبرد در سوریه تغییر کند می‌گویم ای احمق ها بروید و تجربه جنگ 30 ساله ما را با اسرائیل بخوانید! با عملیات تروریستی دیروز شما، اگر ما یک صد رزمنده در سوریه داشتیم، حال 200 رزمنده خواهیم داشت واگر 1000 رزمنده بودند اکنون به 10هزار رزمنده افزایش خواهند یافت.

*این را به صراحت به همه می گویم اگر ضرورت ایجاب کند به خدا سوگند  می خورم من شخصا به اتفاق فرماندهان حزب الله به سوریه می رویم و می‌جنگیم.

*اگر لازم باشد حزب الله به صورت کامل در سوریه حاضر خواهد بود.

*آغاز جنگ و پایان جنگ را ما تعیین می کنیم. در همه جبهه ها ما تعیین کننده آغاز و پایان جنگ بودیم اما حال که می خواهید با شما بجنگیم، پس ناگزیر وارد جنگ شده ایم و به شما می گویم که شما شکست خورده اید چرا که ما برای مبارزه با تروریسم حاضریم هر هزینه ای را بپردازیم.

بخش سیاست تبیان

منبع : تسنیم