تبیان، دستیار زندگی
مصطفی هاشمی مربی موفق بسکتبال ایران راههای موفق در رقابتهای جهانی را این گونه مطرح کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسکتبال در جام جهانی موفق می شود


مصطفی هاشمی مربی موفق بسکتبال ایران راههای موفق در رقابتهای جهانی را این گونه مطرح کرد.

مصطفی هاشمی

قهرمانی بسکتبال در آسیا یک اتفاق قابل پیش بینی بود که من قبل از آغاز رقابتها آن را اعلام کردم. واقعیت آن است که با این توان فوق العاده در بسکتبال و ستاره های بزرگی که در اختیار داریم، قهرمانی آسیا یک اتفاق معمولی و بدیهی است و اکنون باید به فکر جهانی شدن بسکتبال باشیم . با توجه به توان تیم ملی، موفقیت در جام جهانی اسپانیا امکان پذیر است و این امرباید هدف ما باشد. این هدف البته در شرایطی تحقق خواهد یافت که این باور و این انگیزه را در بدنه بسکتبال ایران از رئیس فدراسیون گرفته تا سرمربی تیم ملی و تک تک بازیکنان ایجاد کنیم. من معتقدم که اگر تیم ملی ما از منظر ذهنی و روانی آماده باشد و باور کند که در اسپانیا توانایی موفقیت و صعود به مرحله دوم خواهد داشت، قطعا این هدف بزرگ محقق خواهد شد. باید نگرش و رویکرد تیم ملی بسکتبال ما روی این هدف متمرکز باشد و فکر نکنیم قهرمانی در آسیا و صرف حضور در جام جهانی کافی است.

واقعیت آن است که با این توان فوق العاده در بسکتبال و ستاره های بزرگی که در اختیار داریم، قهرمانی آسیا یک اتفاق معمولی و بدیهی است و اکنون باید به فکر جهانی شدن بسکتبال باشیم

از سوی دیگر دستیابی به این هدف نیز نیازمند امکانات و توجه ویژه ای از سوی متولیان ورزش است. باید در سال منتهی به جام جهانی لیگ ما از همیشه پویاتر، فعالتر و رقابتی تر باشد، چرا که عمیقا معتقدم یک لیگ نزدیک و رقابتی قطعا در بالا رفتن کیفیت تیم ملی نیز موثر خواهد بود و صددرصد به تیم ملی کمک خواهد کرد. بی تردید اگر مسیر درست و منطقی را طی کنیم، رسیدن به این موفقیت دور از دسترس نخواهد بود. باید جاه طلب باشیم و بزرگ بیندیشیم.

بهمن اسدی
بخش ورزشی تبیان