تبیان، دستیار زندگی
رئیس ستاد یادواره سرداران شهید شهرستان رشت شهدا را بهترین الگو برای جوانان خواند و افزود: جوانان شهدا را به عنوان الگوی خود قرار دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرداری برای الگو شدن


رئیس ستاد یادواره سرداران شهید شهرستان رشت شهدا را بهترین الگو برای جوانان خواند و افزود: جوانان شهدا را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

شهید محمود قلی پور

مجید دو هندو پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور در رشت اظهار کرد: شهر رشت افتخار داشتن دو سردار ملی و 2200 شهید را دارد.

وی با اشاره به «عملیات کربلای 2» و حضور غرورآفرین رزمندگان در این عملیات گفت: عملیات کربلای 2 با چهار گردان پیاده، ادوات و توپخانه به همراه گردان‌های پشتیبانی کمیل، حمزه و امام حسین (ع) انجام شد.

سردار شهید حاج محمود قلی‌پور در این عملیات رییس ستاد «لشکر قدس» را بر عهده داشت و شهدایی از جمله علی گلستانی معاون ستاد، محمدنژاد معاون تدارکات و لجستیک و غلامرضا قبادی مسئول بسیج وی را همراهی می‌کردند.

دو هندو تلاش دشمنان علیه جوانان به ویژه جوانان اعتقادی و معرفی الگوهای خطرناک به نسل جوان را از دسیسه‌های دشمن در حال حاضر بیان کرد و افزود: برای مقابله با این دشمنی‌ها باید راهکارهای مقابله که همان معرفی شهدا به عنوان الگو است برای جوانان معرفی کنیم.

با شروع جنگ در منطقه سرپل ذهاب مسئولیت حفاظت از پادگان ابوذر را بر عهده گرفت و توانست به همت والایش از سقوط حتمی پادگان جلوگیری کند

محمود قلی پور در سال 1323 در شهرستان شیراز از پدری گیلانی و مادری اصفهانی متولد شد. دوران خردسالی وی در شیراز سپری شد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در تهران و دوره دبیرستان را در دبیرستان شهید بهشتی رشت به پایان رساند. با ورود به سن جوانی، به صفوف مبارزین و انقلابیون پیوست. پس از پیروزی انقلاب، ابتدا به کمیته انقلاب اسلامی پیوست و سپس به عنوان یکی از مۆسسین سپاه رشت در تشکیل این نهاد شرکت کرد. وی در عملیات آزادسازی پاوه به همراه شهید چمران مردانه جنگید.

با شروع جنگ در منطقه سرپل ذهاب مسئولیت حفاظت از پادگان ابوذر را بر عهده گرفت و توانست به همت والایش از سقوط حتمی پادگان جلوگیری کند. او در طی اعزام‌های پی در پی به جنوب و غرب کشور بارها مجروح شد.

قلی‌پور فرماندهی پادگان المهدی، مسئولیت گروه ضربت عملیات جنگل و فرماندهی عملیات جنگل‌های گیلان، فرماندهی گردان رزمی، معاونت طرح و عملیات تیپ قدس، قائم مقام ستاد لشکر قدس و ریاست ستاد لشکر قدس را بر عهده داشت و دهم شهریورماه ماه سال 65 در ساعت یک بامداد در عملیات کربلای 2 که در «قله کدو» در منطقه حاج عمران انجام شد بر اثر اصابت گلوله خمپاره دشمن به شهادت رسیدند.

بخشی از وصیت نامه‌ای در جبهه حاج عمران

یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیته مرضیه

هان ای جان آرامش گرفته به جانب پروردگارت بازگرد و در آنجا که تو خشنود از خدای خویش هستی و خدایت از تو خشنود است.

با سلام به منجی عالم بشریت و نجات دهنده انسان‌های روی زمین حضرت مهدی (عج) و نائب بر حقش ولی امر زمان و مرجع تقلید مسلمین جهان آیت الله العظمی امام خمینی و سلام بر نمایندگان بر حق امام در سراسر کشور به ویژه حضرت آیت الله احسان‌بخش.

درد هر تیر و ترکشی را تحمل می‌کنم اما اندوه خمینی را هرگز از میان رنگ‌ها رنگ سرخ را برگزیده‌ام و از میان مرگ‌ها شهادت را.

اگر این خون‌ها نبود هرگز اسلام به این حد نمی‌رسید و این خون‌هاست که باعث تقویت اسلام و تداوم انقلاب اسلامی است

بار خدایا تو را سپاس می‌گویم در زمان فلاکت بارمان رهبری عظیم‌الشأن از میان مردم برخاست و طاغوت را از بین برد و اسلام واقعی را برای امت به ارمغان آورد در حالی که فرسنگ‌ها با اسلام فاصله داشتیم نزدیک گردانید و حکومت الهی را در ایران و جهان به ثبت رسانید.

برادران و خواهران و ای امت مسلمان قدر این نعمت الهی را داشته باشید و همیشه شکر خدا را به جا آوریم زیرا هرگاه نا شکری کنید و کفران نعمت نمایید خداوند تمام نعمت‌ها را از شما خواهد گرفت و آن روز دیگر چاره‌ای ندارید و دیر وقت است.

حال که مشیت الهی بر این شد که در راه او خونم بر زمین ریخته شود و شهادت در راه او نصیبم شود امیدوارم که قطره‌ای باشد در دریای بزرگ الهی و او قبول کند و خوشحالم که پس از مدتی در سپاه همچون بیگلوها و حق وردیان ها. برادران خوب دیگر به لقاء الله بپیوستم امید است که خداوند از سر تقصیرات ناآگاهانه من بگذرد و این خون باعث پاکیزگی گناهان شود. اگر این خون‌ها نبود هرگز اسلام به این حد نمی‌رسید و این خون‌هاست که باعث تقویت اسلام و تداوم انقلاب اسلامی است.

سخنی کوتاه با امت حزب الله

حال که تمام استکبارهای جهانی در شرق جنایتکار و غرب جنایتکار دست به دست هم داده‌اند که تا ضربه‌های خود را به بدنه قوی جمهوری اسلامی بزنند لازم است که وحدت کلمه را در تمام امور حفظ بکنید و افرادی که باعث به هم زدن این وحدت در امت حزب الله می‌شوند از خود طرد نمایید زیرا که اکنون اسلام و انقلاب اسلامی بنا به فرمایش رهبر انقلاب نیاز به وحدت دارد و همیشه به غیر از مسئله جنگ که در صدر تمام امور قرار دارد و باید هر چه زودتر، پیروزی نهایی به اتمام برسد به مسائل دیگر نپردازید و شیطان را از خود دور نمایید. حال که سعادت زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دنیا نصیبم نشد امیدوارم که افرادی در روز پیروزی به کربلا می‌روند یاد شهدا را بنمایند و از طرف آن‌ها نائب الزیارت باشند زیرا که این خون‌ها باعث رسیدن آن‌ها به کربلا شد.

شهید محمود قلی پور

امت حزب الله قدر روحانیت و خط امام و آن‌هایی را که صادقانه در این انقلاب کار می‌نمایند داشته باشید خصوصاً نماینده محترم حضرت امام و دوستان گیلان که من به شخصه بسیار زیاد مدیون ایشان می‌باشم و امیدوارم که خداوند به حضرت امام و تمام پیروان امام و شیعیان سلامتی عنایت بفرماید زیرا که ایشان خدمت زیادی به این مردم استان نموده‌اند و خود را وقف جمهوری اسلامی نموده‌اند. حال که نیاز جنگ به شما امت حزب الله می‌باشد تا کار جنگ یک سره نشده از شما به عنوان فرزندی کوچک می‌خواهم که در جبهه حضور پیدا نمایید و برای رضای خدا و ثبات اسلام روی به جبهه‌ها بیاورید و در این برهه به فکر مشکلات زندگی باشید زیرا که هرگز چنین توفیقی به دستتان نخواهد آمد و فردا دیر است.

سخنی با برادران سپاهی

امید است که بیشتر از این در رابطه با جنگ فعال باشند و به مسئولین سپاه فشار آورند تا آن‌ها را به جبهه بفرستند زیرا آن نظری که حضرت امام به سپاه دارند و وقتی فرمودند که اگر سپاه نبود کشور نبود حال سهم شما با حضور دائم خود در جبهه‌ها این را به اثبات برسانید. بیشتر به فکر جنگ باشید تا خداوند توفیق پیروزی نهایی را به این امت نشان دهید در خاتمه از تمام برادران سپاه و مردمی که مرا می‌شناختند رضایت می‌طلبم و امیدوارم که این خون‌ها باعث جوشش بیشتر در تداوم انقلاب باشد از حاج آقا احسان بخش به عنوان پدری شریف می‌خواهم که مواظب خانواده‌ام باشد تا فرزندانم افرادی صالح و مۆمن به انقلاب بار آیند و از محضر ایشان می‌خواهم که اگر احیاناً در تمام طول مدتی که مرا شناختند خطایی دیدند به بزرگواری خودشان ببخشند. اینجانب در رابطه خانه و غیره برادر عزیزم علی هوشیاری می‌باشد در خاتمه خانه‌ام را به نام فرزندانم صدیقه و فاطمه نمایید و تا زمانی که مادرم زنده است یک اتاق از آن خانه متعلق به ایشان می‌باشد و امید است که برادرم هوشیاری به مادرم خوب برسد.

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایسنا، سایت ستاد کنگره شهدای گیلان