تبیان، دستیار زندگی
یک مقام مسئول در انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه این روزها صنعت خودروسازی کشور با الزام افزایش حجم تولید و فقدان نقدینگی روبه رواست، گفت: این امر باعث شده تا خودروسازان به سمت خرید قطعات چینی و کره ای درجه ۳ ترغیب شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واردات قطعات خودرو درجه 3 چینی!


یک مقام مسئول در انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه این روزها صنعت خودروسازی کشور با الزام افزایش حجم تولید و فقدان نقدینگی روبه رواست، گفت: این امر باعث شده تا خودروسازان به سمت خرید قطعات چینی و کره ای درجه 3 ترغیب شود.


خودرو

این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان،  با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده قطعه سازان امکان تأمین مواد مورد نیاز خود را از شرکت های صاحب نام خودروساز دنیا ندارند، اظهارداشت: اعمال محدودیت های جدید برای صنعت قطعه سازی کشور باعث شده تا این بخش برای تأمین قطعات مورد نیاز خود به سمت شرکت های چینی و کره ای رفته و با خرید قطعات درجه 3 نیازهای خود را تأمین نماید.

وی ضمن تأکید براینکه استفاده از قطعات بی کیفیت چینی محصولات نهایی خودروسازان را فاقد استانداردهای لازم می‌کند، افزود: این روزها صنعت خودروسازی کشور با لزوم افزایش حجم تولید و نبود نقدینگی روبه رواست که به همین دلیل با واردات قطعات بی کیفیت خودرو را تولید و با قیمت های بالا وارد بازار می‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه البته در تبادلات تجاری جدید خودکفایی کامل در تولید خودرو معنایی پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: هم اکنون حتی خودروسازان بزرگ دنیا نیز در تولید خودرو خودکفایی لازم را نداشته و با همکاری سایر کشورها ضمن تأمین نیازخود اقدام به تولید محصولات می‌کنند که بر همین اساس نباید از خودروساز داخلی توقع تأمین تمام قطعات در داخل کشور را داشت.

در سال های اخیر صنعت خودروی کشور با ناهماهنگی های بسیاری از سوی دستگاه های مختلف برای اجرایی شدن تصمیمات روبه رو بود که این ناهماهنگی ها باید در دولت جدید تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند

وی اضافه کرد: وابستگی اقتصادی در صنعت تولید خودرو امری طبیعی است اما متأسفانه در شرایط فعلی صنعت خودروی کشور به عقب افتاده ترین شرکت های چینی وابسته شده است که این امر بسیار ناراحت کننده است.

سایپا و ایران خودرو

این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان به کارگیری تیم تخصصی و تدوین برنامه ای منسجم برای ساماندهی صنعت خودرو را در دولت یازدهم امری ضروری دانست و گفت: در سال های اخیر صنعت خودروی کشور با ناهماهنگی های بسیاری از سوی دستگاه های مختلف برای اجرایی شدن تصمیمات روبه رو بود که این ناهماهنگی ها باید در دولت جدید تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی از محدودیت های داخلی سازمانهای مختلف برای صنعت خودرو به عنوان تحریم داخلی یاد کرد و افزود: طی سال های اخیر سازمان های صنعتی به جای تقویت شرکت های خودروساز که به نوعی در سطح  دنیا حائز رتبه مناسبی شده بود با کارشکنی ها موانع متعددی را برای این صنعت به وجود آوردند.

بخش اقتصاد تبیان


منبع: تسنیم