تبیان، دستیار زندگی
چهار فیلم تازه‌اکران‌شده در آمریکای شمالی رده‌های اول تا چهارم جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فتح گیشه با مت دیمون


چهار فیلم تازه‌اکران‌شده در آمریکای شمالی رده‌های اول تا چهارم جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند.

سینمای جهان

تریلر آینده‌گرایانه «ایلیزیم» (Elysium) به کارگردانی نیل بلومکمپ در یک هفته شلوغ، پرفروش‌ترین فیلم ایالات متحده شد، هرچند 30.5 میلیون دلار فروش این فیلم از جمعه تا یکشنبه و در هفته اول اکران، کمتر از حد انتظار بود.

شرکت‌های سونی و MRC امیدوار بودند این فیلم با بازی مت دیمن و جودی فاستر حداقل 35 میلیون دلار به دست آورد که تقریبا برابر با فروش افتتاحیه «منطقه 9» فیلم قبلی بلومکمپ در اواسط اوت 2009 است.

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به «ایلیزیم» درجه B داده‌اند.

بلومکمپ با «منطقه 9» که تنها با 30 میلیون دلار ساخته شد، عملا یک‌شبه به شهرت رسید و فیلم او نامزد چهار جایزه اسکار شامل جایزه بهترین فیلم شد.

سونی برای دریافت حق پخش جهانی فیلم جدید بلومکمپ که تولید MRC است، 115 میلیون دلار پرداخت کرد (بودجه دقیق فیلم هنوز مشخص نیست). 61 تماشاگران «ایلیزیم» در هفته اول اکران، مردان بودند.

داستان فیلم ایلیزیم ، درسال 2154 روی می‌دهد، زمانی که دو طبقه از انسان‌ها وجود دارند: طبقه بسیار ثروتمند که در یک ایستگاه فضایی تمیز و بی‌عیب به نام ایلیزیم زندگی می‌کنند و باقی که در زمین ویران‌شده و مملو از جمعیت ساکن هستند

«ایلیزیم» در سطح بین‌المللی نیز در 17 بازار 10.9 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکا به 41.4 میلیون دلار رساند.

داستان فیلم سال 2154 روی می‌دهد، زمانی که دو طبقه از انسان‌ها وجود دارند: طبقه بسیار ثروتمند که در یک ایستگاه فضایی تمیز و بی‌عیب به نام ایلیزیم زندگی می‌کنند و باقی که در زمین ویران‌شده و مملو از جمعیت ساکن هستند.

در این شرایط، یک وزیر تندرو با بازی فاستر تمام تلاش خود را می‌کند تا با تصویب قوانین ضدمهاجرت شرایط را برای ساکنان ایلیزیم مساعد نگه دارد، اما مردم روی زمین می‌کوشند هر طور که شده خود را به ایلیزیم برسانند.

در این بین، مکس (دیمن) که سابقه محکومیت در زندان را دارد، ماموریت دشواری را می‌پذیرد، ماموریتی که اگر موفق باشد، نه تنها جانش را نجات می‌دهد، بلکه باعث برقراری عدالت در این دو دنیای متفاوت می‌شود.

شارلتو کاپلی، واگنر مورا، آلیس براگا و دیگو لونا دیگر بازیگران این فیلم علمی تخیلی هستند.

در میان چهار فیلم تازه‌اکران‌شده در آمریکای شمالی، کمدی «We're the Millers» تولید نیو لاین، موفق‌ترین فیلم بود.

این فیلم که با بودجه‌ای حدود 37 میلیون دلار ساخته شده، از چهارشنبه پیش اکران شد و در پنج روز اول 38 میلیون دلار فروخت. فروش فیلم از جمعه تا یکشنبه که مبنای فروش آخر هفته است، 26.6 میلیون دلار بود که فیلم را در رده دوم جدول قرار داد.

جیسن سادیکیس، جنیفر آنیستن، اما رابرتز و ویل پولتر در «We're the Millers» به کارگردانی راوسن مارشال تربر بازی می‌کنند.

داستان درباره خانواده‌ای است که با هویت جعلی از مکزیک ماری‌جوانا قاچاق می‌کنند. اد هلمز هم در این فیلم بازی می‌کند که در سینمااسکور درجه A- گرفته است.

از روز جمعه فیلم انیمیشن «هواپیماها» (Planes) تولید استودیو دیزنی نیز که داستان آن در دنیای سری فیلم‌های انیمیشن «ماشین‌ها» روی می‌دهد، روی پرده رفت.

فروش هفته اول فیلم انیمیشن «هواپیماها» کمتر از انتظار بود.

سینمای جهان

دیزنی انتظار داشت «هواپیماها» در هفته اول اکران حداقل 30 میلیون دلار بفروشد، اما این اتفاق نیفتاد و فیلم با 22.5 میلیون دلار فروش رده سوم جدول را به خود اختصاص داد. البته دیزنی ضرر نکرده چرا که «هواپیماها» با بودجه متوسط 50 میلیون دلار ساخته شده است. تماشاگران در سینمااسکور به این فیلم درجه A- داده‌اند.

«هواپیماها» درباره یک هواپیمای سمپاشی به نام داستی (با صدای دین کوک) است که آرزو دارد در یک مسابقه هوایی معروف شرکت کند، اما ابتدا باید چند مشکل را حل کند: یکی ترس از ارتفاع و دیگر اینکه او عملا برای مسابقه ساخته نشده است.

داستی با کمک مربی خود اسکیپر و گروهی از دوستانش می‌کوشد به رویای خود جامه عمل بپوشاند.

جولیا لوییس-دریفوس، سدریک د اینترتینر، ول کیلمر و جان کلیز دیگر صداپیشه‌های «هواپیماها» به کارگردانی کلی هال هستند.

فیلم فانتری/ماجرایی «پرسی جکسن: دریای هیولاها» (Percy Jackson: Sea of Monsters) تولید استودیو فاکس، به عنوان چهارمین فیلم جدید هفته از چهارشنبه پیش روی پرده رفت و با 23.5 میلیون دلار فروش از چهارشنبه تا یکشنبه شامل 14.6 میلیون دلار فروش از جمعه تا یکشنبه، در رده چهارم قرار گرفت.

«پرسی جکسن: دریای هیولاها» به کارگردانی تور فرویدنتال دنباله فیلم «پرسی جکسن و خدایان یونان: دزد آذرخش» ساخته کریس کلمبوس است که سال 2010 در هفته تعطیلات ریاست جمهوری اکران شد و در هفته اول 38.7 میلیون دلار فروخت.

فیلم پرسی جکسن: دریای هیولاها

این فیلم بر مبنای مجموعه کتاب‌های کودکانه ریک ریردان ساخته شده و لوگان لرمن، براندن تی. جکسن و الکساندرا داداریو نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند. «پرسی جکسن: دریای هیولاها» در سینمااسکور درجه B+ دریافت کرده است.

پسر پوزیدون در فیلم جدید برای بازگرداندن آرامش به سرزمین خود همراه دوستانش راهی دریای هیولاها می‌شود تا پشم زرین را پیدا کند و در همین حال می‌کوشند مانع یک اهریمن باستانی شوند.

فیلم اکشن «2 اسلحه» با بازی دنزل واشنگتن و مارک والبرگ در دومین هفته اکران 59 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 11.1 میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفت. مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی 48.5 میلیون دلار شده است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع : خبرآنلاین