تبیان، دستیار زندگی
سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران فردا (سه شنبه) در مصلای امام خمینی (ره) گشایش می یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران فردا گشایش می‌یابد

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران

سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران فردا (سه شنبه) در مصلای امام خمینی (ره) گشایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی، نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای، روز سه شنبه ساعت 10 صبح با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیرفرهنگ و ارشاد، دکتر بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جمعی از مدیران فرهنگی، هنرمندان و فعالان عرصه گیم در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای در فضایی بالغ بر 24 هزار متر مربع و در قالب بخش های مختلف برپا می شود.

فضای نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.نخستین دوره بازی های رایانه ای تهران اردیبهشت ماه سال 90 در برج میلاد تهران برگزار شد و با توجه به استقبال گسترده علاقه مندان به بازی های رایانه ای و به منظور تسهیل حضور علاقه مندان به این عرصه، دومین دوره این رویداد فرهنگی در فضایی بالغ بر سه و نیم برابر مساحت دوره اول به مساحت 18 هزار متر مربع در تیرماه سال 91 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

در دوره سوم نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، 15 دانشگاه حضور می یابند. همچنین برپایی بخش خانواده، دنیای بدون گیم، بخش بازی سازان مستقل، غرفه اسرا (نظام رده بندی سنی گیم) با هدف آشنایی خانواده ها با گیم و تهیه بازی رایانه ای به تناسب سن فرزندان از برنامه های این رویداد است.

در این نمایشگاه در بخشی با عنوان «تولیدات»، آخرین بازی های تولید شده ایرانی و ساخته های خارجی مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای عرضه خواهند می شود.

«پنجره» از بخشهای جدیدی است که در قالب سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای به مخاطبان این عرصه معرفی می شود.در این بخش روند تولید بازی های ایرانی در دو دهه اخیر در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

برپایی 30 کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازی های رایانه ای با تنوع بیش از 50 عنوان گیم و مسابقات بازی های رایانه ای برای علاقه مندان از دیگر بخش های این رویداد فرهنگی است.

ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای ESRA، نمایش توانمندیهای متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران به شمار می رود.

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از 22 تا 26 مردادماه از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

تنظیم: هومن بهلولی