تبیان، دستیار زندگی
تقریبا ۲ سال پیش بود که گوگل اعلام کرد که بخش موبایل موتورولا موسوم به «موبیلیتی» را با مبلغ کلان ۱۲٫۵ میلیارد دلار خریده است. این خرید، بزرگ‌ترین خرید گوگل به حساب می‌آمد و رکورد خریدهای قبلی را شکست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با موتوایکس آشنا شوید


تقریبا 2 سال پیش بود که گوگل اعلام کرد که بخش موبایل موتورولا موسوم به «موبیلیتی» را با مبلغ کلان 12,5 میلیارد دلار خریده است. این خرید، بزرگ‌ترین خرید گوگل به حساب می‌آمد و رکورد خریدهای قبلی را شکست.

با موتوایکس آشنا شوید

گوگل پیش از آن یوتیوب را با مبلغ 1,7 میلیارد دلار و DoubleClick را با ملبغ 3,1 میلیارد دلار خریده بود. هر دو خرید خرید قبلی موفق بودند، اما در مورد خرید موتورولا شک و تردید وجود داشت. در وهله اول، گمان می‌رفت که دلیل اصلی خرید موتورولا این باشد که گوگل با استفاده از پتنت‌های این شرکت، در مقابل شکایت‌های شرکت‌های رقیب، حفاظ امنی برای خود درست کند، یعنی بتواند در صورت لزوم با شکایت‌های مشابه، طرف مقابل را وادار با عقب‌نشینی و مصالحه کند.

موتورولا که مخترع نخستین گوشی موبایل دنیاست، بی‌شک پتنت‌های زیادی داشت، اما ارزش این پتنت‌ها، کمتر از مبلغ خرید بود و از سوی دیگر این خرید باعث می‌شد که کارمندان زیادی که با محیط گوگل غریبه بودند، به جمع گوگلی‌ها اضافه شوند.

بعد از گذشت این همه مدت، ما دلیلی برای هزینه کردن آن مبلغ کلان یافته‌ایم: گوشی Moto X.

کافی است عبارت «Ok, Google Now» را بیان کنید تا به کمک دستیار صوتی موتو ایکس، کارهای مختلفی از ارسال پیام‌کوتاه تا یک جستجوی اینترنتی را به راحتی انجام دهید

موتو ایکس را می‌توان نخستین گوشی تمام‌عیاری دانست که گوگل با استفاده از آن می‌تواند سرویس‌ها و نرم‌افزارهایش را با قدرت تمام تقویت کند. گوشی‌ای با طراحی بدنه جالب و انحناهای ظریفی که قالب کف دست کاربرانش می‌شود.

اگر سخت‌افزار گوشی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که نسبت به گوشی‌های «های اندی»‌ای مثل گلکسی اس 4 یا اچ تی سی وان، عقب‌تر است.

بله! موتو ایکس از نظر پرفورمانس پردازنده، تراکم پیکسل یا کیفیت دوربین یا مثلا پشتیبانی از کارت میکرو اس دی، از رقبای خود  قدری عقب‌تر است، اما همه چیز در عدد و رقم خلاصه نمی‌شود و این گوشی ویژگی‌های شاخص و قابل توجه دیگری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد.

با موتوایکس آشنا شوید

بیایید ببینیم موتو ایکس چه قصه ای دارد. مشخصات اصلی آن عبارت هستند از:

-عرض 65.3 و طول 129.3 میلیمتر

-ضخامت از 5.6 تا 10.4 میلیمتر

-نمایشگر 4.7 اینچی AMOLED با کیفیت HD 720p

-وزن 130 گرم

-باتری 2200 میلی آمپر با قابلیت مکالمه تا 13 ساعت

-دوربین عقب 10 مگاپیکسلی از نوع CLEAR PIXEL به همراه فلش ال ای دی و قابلیت ضبط ویدیو 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه

-دوربین جلو 2 مگاپیکسل با کیفیت ویدیو 1080p

-سیستم عامل اندروید 4.2.2

-سیستم پردازشی X8

-2 گیگابایت رم

- حافظه 16 یا 32 گیگابایت (50 گیگابایت فضای ابری گوگل درایو تا 2 سال)

-بلوتوث 4.0 LE + EDR

-وای فای  802.11a/g/b/n/ac دو بانده

صفحه رسمی موتو ایکس در سایت موتورولا هم اکنون فعال است. هنوز از قیمت بین المللی آن صحبتی به میان نیامده ولی تحت قرارداد اوپراتور با قیمت 199 و 249 دلار برای مدل های 16 و 32 گیگابایتی عرضه می شود. (به نظر نمی رسد قیمت نسخه بین المللی آن کمتر از 350 دلار باشد.)

با موتوایکس آشنا شوید

در کنار همه ویژگی‌های موتو ایکس، در ادامه به تعدادی از بهترین ویژگی‌های موتو ایکس اشاره خواهیم کرد.

قاب پشت موتو ایکس، جنسی شبیه به لاستیک دارد.

یعنی مانند اغلب تلفن‌های اندرویدی از پلاستیک ساخته نشده است.

بدنه موتو ایکس یک خمیدگی دارد که باعث می‌شود به طور کامل در دستان کاربر قرار بگیرد.

با موتوایکس آشنا شوید

بر خلاف بسیاری که شرکت‌های سازنده تلفن‌های اندرویدی، موتورولا، اندروید موتو ایکس را زیاد دستکاری نکرده است و سیستم‌عامل این گجت تقریباً خام است. این یک ویژگی فوق‌العاده برای کاربران محسوب می‌شود.

موتو ایکس اطلاعات جامعی درباره پیام‌های رسیده، ایمیل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ... به کاربر ارائه می‌دهد. اگر موتو ایکس را از کیف محافظش خارج کرده یا آنرا از روی میز بلند کنید، این ویژگی به صورت خودکار فعال می‌شود.

با موتوایکس آشنا شوید

میکروفون موتو ایکس همیشه روشن است. به این معنی شما همیشه قادر به استفاده از دستیار صوتی آن هستید، کافی است عبارت «Ok, Google Now» را بیان کنید تا به کمک دستیار صوتی موتو ایکس، کارهای مختلفی از ارسال پیام‌کوتاه تا یک جستجوی اینترنتی را به راحتی انجام دهید.

شما می‌توانید با چرخاندن گوشی یا تکان‌دادن، دوربین موتو ایکس را فعال کنید.

با موتوایکس آشنا شوید

برای گرفتن عکس هم می‌توانید به هر جایی از صفحه ضربه بزنید. این ویژگی باعث می‌شود به راحتی بتوانید با موتو ایکس عکس بگیرد.

موتو ایکس ابتدا در دو رنگ سفید و سیاه عرضه می‌شود. اما شما قادر به شخصی‌سازی و انتخاب رنگ‌ دلخواه آن نیز هستید. رنگ‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. علاوه بر این شما قادر به انتخاب بدنه چوبی نیز هستید.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، یک پزشک