تبیان، دستیار زندگی
مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان بر حضور سازمان یافته خواهران طلبه در عرصه‌های تبلیغی تأکید کرد و گفت: حوزه از عدم تدبیر ملی برای حضور خواهران طلبه در اجتماع رنج می‌برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عدم تدبیر برای حضور خواهران طلبه در اجتماع

عدم تدبیر برای حضور خواهران طلبه در اجتماع
مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان بر حضور سازمان یافته خواهران طلبه در عرصه‌های تبلیغی تأکید کرد و گفت: حوزه از عدم تدبیر ملی برای حضور خواهران طلبه در اجتماع رنج می‌برد.

مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان بر حضور سازمان یافته خواهران طلبه در عرصه‌ های تبلیغی تأکید کرد و گفت: هنوز باور نداریم که خواهران طلبه می ‌توانند سطحی از هدایت را در جامعه رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام علی نوری، مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان در مراسم معارفه مدیر جدید این مرکز، راهبرد باورسازی در حوزه تبلیغی خواهران و کیفی ‌سازی فعالیت تبلیغی به جهت نوع مخاطب را از مهم ‌ترین اقدامات این مرکز عنوان کرد و نسبت به برخی بی ‌توجهی ‌ها در این زمینه گلایه کرد.

وی از تبلیغ به عنوان نخستین محور فعالیت ‌های مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌ سازان نام برد و با اشاره به رسالت سنگینی که طلاب در حوزه تبلیغ دینی به عهده دارند، حضور تبلیغی در ماه مبارک رمضان، ماه محرم، اردوهای دانش‌ آموزی و نشست ‌های فصلی را بخشی از فعالیت‌ های این مرکز عنوان و بر حضور فعال مبلغان در این زمینه‌ ها تأکید کرد.

مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان با اشاره به پیگیری بحث تبلیغ در دو سطح تعامل حوزه و آموزش و پرورش و نیز اتحادیه دانش ‌آموزان از سوی این مرکز، بر تقویت تبلیغ گروهی تأکید کرد و افزود: فعالیت‌ های تبلیغی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان با تشکیل یک شبکه از مبلغان کارآمد در پشتیبانی از نظام تعلیم و تربیت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ کیفی مبلغان و کیفی ‌سازی فعالیت ‌های تبلیغی اساس کار مرکز فرهنگی تبلیغی آینده ‌سازان بوده است، اظهار کرد: اگرچه فرهنگ ‌سازی مناسبی برای تبلیغ دانش ‌آموزی از سوی نهادهای مۆثر حوزوی انجام شده است، اما متأسفانه شاهد سازماندهی واحد از سوی حوزه برای نهاد تعلیم و تربیت نیستیم.

حجت ‌الاسلام نوری با اشاره به راه ‌اندازی واحد خواهران در مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان به همت حجت‌ الاسلام رضوانی ‌نسب، گفت: این مرکز فعالیت ‌های مناسبی را در این عرصه انجام داد و باب ویژه‌ ای را درباره خواهران مبلغه در عرصه تبلیغ باز کرد به طوری که 281 خواهر طلبه در مدت 1015 روز در 16 استان و 60 شهرستان، فعالیت تبلیغی داشتند.

وی راهبرد باورسازی در حوزه تبلیغی خواهران و کیفی‌سازی فعالیت تبلیغی به جهت نوع مخاطب را از مهم ‌ترین اقدامات این مرکز عنوان و ابراز کرد: در این عرصه مبلغان برادر در قم متمرکز شدند و از ظرفیت خواهران مبلغه در سایر شهرستان‌ها با تمرکز بر ظرفیت‌ های حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی استفاده شد.

مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان بر حضور سازمان یافته خواهران طلبه در عرصه‌های تبلیغی تأکید کرد و با ابراز تأسف از اینکه نهادهای ستادی و اعزامی توجهی به این بحث نمی‌کنند که یک خواهر طلبه می‌تواند سطحی از هدایت را در جامعه رقم بزند، گفت: حوزه از عدم تدبیر ملی برای حضور خواهران طلبه در اجتماع رنج می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کانون رویش مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و علاقه ‌مند برای ورود به حوزه را بخشی از فعالیت‌ های آن برشمرد و با بیان اینکه کیفی‌ سازی خروجی حوزه به کیفی‌ سازی ورودی آن است،‌ گفت: حوزه هیچ دستی بر این قصه ندارد و تنها از دور با فضای دانش ‌آموزی ارتباط برقرار می‌ کند.

حجت ‌الاسلام نوری از الگوی تشکل اسلامی، تربیت خواهران و تربیت مۆلف دانش ‌آموزی به عنوان مطالعات فرهنگی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده ‌سازان نام برد و تصریح کرد: دوره تربیت مۆلف دانش‌ آموزی به صورت تخصصی در حوزه وجود ندارد، البته سطحی به صورت تجربی در مرکز فرهنگی تبلیغی ‌آینده ‌سازان ایجاد شده، که قالب ‌بندی و برگزاری آکادمیک این دوره نیازمند حمایت است.


منبع: خبرگزاری رسا

تهیه و تنظیم: علی رضاخواه – گروه حوزه علمیه تبیان