تبیان، دستیار زندگی
شاپرک، فکر می کنه خیلی زرنگه. هر کجا خبری باشه زود می پره می ره اونجا تا ببینه چه خبره. بعضی وقتها بزرگترها بهش می گن شاپرک جان هر کجا که دلت می خواد نباید بری.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاپرک فضول
شاپرک

شاپرک، فکر می کنه خیلی زرنگه. هر کجا خبری باشه زود می پره می ره اونجا تا ببینه چه خبره. بعضی وقتها بزرگترها بهش می گن شاپرک جان هر کجا که دلت می خواد نباید بری. شاید اونجا خطری وجود داشته باشه. اما شاپرک فکر می کنه خیلی زرنگه و اگه خطری هم وجود داشته باشه زود می تونه فرار کنه. فکر می کنه هیچ وقت براش مشکلی پیش نمی یاد.

دیروز توی کوچه شلوغ شده بود و سرو صداش تا خونه ی شاپرکها می رسید. شاپرک زود پرید بره ببینه چه خبره. پرید و رفت وسط شلوغی و فهمید که تصادف شده. شاپرک هی پرید این طرف و پرید اون طرف تا بالاخره یه جای خوب پیدا کرد و همونجا نشست. جای شاپرک آنقدر عالی بود که می تونست از اونجا همه چیز رو خوب تماشا کنه. شاپرک از زرنگیه خودش بیشتر خوشش اومده بود. با خودش گفت از بس که زرنگم همیشه بهترین جا مال من می شه. ولی همین طور که داشت به خودش افتخار می کرد یک دفعه دید وسط آمبولانسه و داره می ره بیمارستان.

آخه شاپرک نشسته بود روی لامپ آمبولانس و از اونجا داشت همه چیز رو تماشا می کرد. حالا که آمبولانس راه افتاده بود تا مریض رو ببره بیمارستان ،شاپرک هم توی آمبولانس جا مونده بود و داشت با آمبولانس می رفت . این جوری حتما حتما شاپرک گم می شد و دیگه نمی تونست برگرده خونه.

شاپرک ترسید و شروع کرد به جیغ کشیدن و این طرف و اون طرف پریدن. اما همه ی درها بسته بود و حتی یه سوراخ کوچیک هم وجود نداشت تا شاپرک از اونجا فرار کنه. شاپرک هم از ترس غش کرد و افتاد کف آمبولانس.

وقتی به هوش اومد ....

به جای اینکه تو بیمارستان باشه توی خونه پیش مامان شاپرکه بود. شاپرک از خوشحالی گریه اش گرفت و پرید تو بغل مامان و گفت مامان جون من چجوری اومدم خونه؟

مامان، شاپرک رو بوسید و گفت بابات تمام راه دنبال آمبولانس پرید تا تو رو پیدا کرد و با هزار سختی به خونه آورد ...

شاپرک خجالت کشید و معذرت خواهی کرد.

مامان خندید و گفت خیلی خوب اما یادت باشه دیگه فضولی ممنوع.

انسیه نوش آبادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

آبروریزی گربه‌ها از ترس واکسن

عصبانی نشو

من می‌توانم خوب بخوابم

همه اشتباه می‌کنن...

من دختر خوبی هستم

لباس پوشیدن کار راحتیه!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.