تبیان، دستیار زندگی
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان گفت: روابط عمومی، جایگاهی همچون مشاور مدیر و سخنگوی سازمان دارد كه این موارد به تصویب هئیت وزیران رسیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منصوری مطرح کرد:

روابط عمومی ها باید در قامت مشاور مدیر و سخنگوی سازمانها عمل کنند

روابط عمومی

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان گفت: روابط عمومی، جایگاهی همچون مشاور مدیر و سخنگوی سازمان دارد كه این موارد به تصویب هئیت وزیران رسیده است.

محمد امین منصوری در گردهمایی مدیران روابط عمومی استان اظهار داشت: پیشنهاد انتصاب مدیر روابط عمومی به عنوان سخنگوی سازمان نیز یکی از مصوبات هیئت وزیران در سال 86 است.

وی از ارسال یك نامه به كلیه مدیران دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: در متن این نامه از تمامی مدیران مدبر استان در خواست می شود تا نسبت به انتصاب مدیران روابط عمومی به سمت مشاور خود اقدام کنند.

منصوری همچنین خواستار تلاش و برنامه ریزی بهتر روابط عمومی ها شد و بیان داشت:  روابط عمومی باید خود را در جایگاه یك مشاور بداند و برای آن برنامه ریزی كند تا مدیر هم بتواند روابط عمومی را از زاویه یك مشاور كارآمد ببیند.

وی افزود: وقتی از واحدی با گستره وسیعی از كار همانند روابط عمومی در حد یك واحد تشریفاتی و تبلیغاتی انتظار داشته باشیم نمی توان واژه خوب را به آن مدیریت اطلاق كرد.

سرپرست اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان خاطر نشان كرد: قطعا یكی از مهمترین اهداف مدیریت بهره گیری بیشتر و بهتر از نیروی انسانی و تجهیزات است كه در مورد روابط عمومی نیز این توجه به بهروری باید شكل بگیرد.

راه اندازی بانك اطلاعاتی مدیران روابط عمومی

وی در ادامه از راه اندازی بانك اطلاعاتی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان خبر داد و ابراز داشت: فرم هایی دو منظوره در شورا طراحی و به مدیران روابط عمومی كلیه دستگاه های اجرایی ارسال شده كه با تكمیل آنها ظرف یك هفته بانك اطلاعاتی جامع و كاملی راه اندازی می شود.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان تصریح كرد: همچنین از طریق همین فرم ها اعضای هر كمیته در شورا تعیین می گردد تا در آینده ای نزدیك فعالیت تخصصی تر كمیته ها را شاهد باشیم.

منصوری همچنین از راه اندازی سایت شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خبر داد و افزود: این سایت با کاربری ویژه، مخصوص مدیران روابط عمومی های دستگاه هاست که می توانند از طریق این طرح ابتکاری علاوه بر تقویت ارتباط خود با رسانه ها، روابط عمومی ها و دستگاه های مختلف  نسبت به بیان یا استفاده از موارد آموزشی و علمی مطرح شده در سایت اقدام کنند.

تاكید بر هماهنگی بیشتر روابط عمومی ها و رسانه ها

منصوری فعالیت گسترده و مطلوب روابط عمومی ها را در گرو همكاری و هماهنگی دیگر عضو این خانواده یعنی رسانه ها عنوان و تاكید كرد: رسانه و روابط عمومی دو بال هستند كه شرط پرواز كردن ، سالم بودن هر دو بال و هماهنگ بال زدن است.

وی اظهار امیدواری كرد: با هماهنگی و همكاری بیشتر رسانه ها و روابط عمومی ها و ایجاد یك ارتباط و تعامل سازنده می توان خانواده ای قدرتمند داشت كه رسیدن به جایگاه واقعی هر دو عضو را میسر می سازد.

تنظیم: هومن بهلولی