تبیان، دستیار زندگی
۳ هفته بعد از نسخه بتای ۳ حالا بتای ۴ نیز برای iOS 7 از راه رسیده و اپل همچنان مشغول ایجاد تغییرات ریز و درشت در بخش های مختلف است تا بیش از پیش اثبات شود که زمان داده شده به جانی آیو و طراحان دیگر تا WWDC 2013 کافی نبوده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

iOS 7 beta 4؛ فراز و نشیب‌ها


3 هفته بعد از نسخه بتای 3 حالا بتای 4 نیز برای iOS 7 از راه رسیده و اپل همچنان مشغول ایجاد تغییرات ریز و درشت در بخش های مختلف است تا بیش از پیش اثبات شود که زمان داده شده به جانی آیو و طراحان دیگر تا WWDC 2013 کافی نبوده است.

ios 7 beta 4؛ فراز و نشیب‌ها

بر اساس شایعات منتشر شده نسل بعدی آیفون، مجهز به حسگر اثر انگشت خواهد بود. حالا با منتشر شدن نسخه جدید iOS 7 beta، به نظر می‌رسد وجود این حسگر در آیفون بعدی قطعی است. توسعه دهنده‌ای به نام حمزه سود، در صفحه‌ توییتر خود بخشی از کدهای iOS 7 beta را منتشر نموده که نشان‌دهنده وجود حسگر بیومتریک در دکمه Home نسل بعدی آیفون است. احتمالا این قطعه کد، به فرآیند راه‌اندازی یک سنسور بیومتریک اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که کاربران انگشت خود را بر روی کلید Home آیفون قرار داده و تصویری از اثر انگشت خود را بر روی صفحه مشاهده می‌کند.

حمزه سود، پیش از این نیز چندین ترفند مخفی در iOS را معرفی نموده است. نسخه جدید iOS 7 beta علاوه بر حسگر اثر انگشت و تغییرات ظاهری در برخی اپلیکیشن‌ها، از انیمیشن سریعتری نیز برخوردار است.

ios 7 beta 4؛ فراز و نشیب‌ها

صفحه قفل  (Lock Screen)

اکنون به جای دو فلش در بالا و پایین صفحه، شاهد دو خط صاف هستیم که به نظر مناسب‌تر می‌آید. همچنین پیش از عبارت Slide" To Unlock" هم یک فلش دیده می‌شود.

ios 7 beta 4؛ فراز و نشیب‌ها

اپلیکیشن  Mail

در نسخه‌های قبل می‌توانستید با کشیدن انگشت از چپ به راست، ایمیل‌های غیر ضروری را حذف کنید. در بتای چهارم هم این امکان وجود دارد. با این تفاوت که انیمیشن مربوط به آن بسیار روان‌تر اجرا شده و تجربه‌ی کلی بهبود یافته است.

مرکز اطلاع رسانی‌ها  (Notification Center)

با حرکت انشگتان به طرفین می‌توان میان بخش‌های گوناگون جا به جا شد. به علاوه از این پس در مورد اتمام آپلود فایل‌ها نیز اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

بر اساس شایعات مطرح شده، آیفون بعدی احتمالاً مجهز به دو فلش LED خواهد بود. اپل هنوز از زمان قطعی معرفی آیفون بعدی سخنی نگفته اما با توجه به سال‌های گذشته، آیفون بعدی احتمالاً در میانه‌های سپتامبر معرفی خواهد شد

اپلیکیشن AirPlay

تنها آیکون برنامه عوض شده است.

سیری

در منوی راهنمای سیری، سوالات و پاسخ‌های نمونه‌ای گنجانده شده است که به درک بهتر کاربر از ویژگی‌های سری کمک می‌کند.

ios 7 beta 4؛ فراز و نشیب‌ها

پوشه‌ها

انیمیشن محو شدن برای پوشه‌هایی که در قسمت Dock قرار می‎گیرند، نرم‌تر و بهتر صورت می‌گیرد.

اپلیکیشن  Phone

طراحی دکمه‌ی تماس تغییر کرده و قسمت کمتری از صفحه را به اشغال در می‌آورد. دکمه‌های Answer و decline هم بروز شده‌اند.

اپلیکیشن پیام رسانی  (Messages)

در محیط گفتگو، به جای نمایش نام و نام خانوادگی به طور کامل، تنها قسمتی از آن که شامل اسم کوچک و حرف اول نام خانوادگی است، قابل مشاهده خواهد بود.

قسمت  Search

به بخش جستجو که با کشیدن انگشت از بالا به پایین باز می‌شود، یک دکمه‌ی Cancel نیز اضافه شده است.

ios 7 beta 4؛ فراز و نشیب‌ها

**دکمه های مورد استفاده برای پاسخ به تماس ها نیز فرق کرده اند.

** محل قرار گیری HDR در اپلیکیشن دوربین عوض شده.

** حالا می توانید بین پنل های مختلف در مرکز آگاهسازی هاظ¬ با سوایپ جا به جا شوید.

**گرافیک سافاری هم دستخوش تغییراتی شده.

**فیلترهای عکاسی برای برخی مدل های قدیمی تر آیفون نیز در دسترس قرار گرفته اند.

**نوار جستجو در اپلیکیشن Reminders

** تغییراتی در صفحه کلید لمسی گزارش شده.

**  دکمه back در بخش setup بهبود یافته.

** تغییرات کوچک در ظاهر Newsstand.

بر اساس شایعات مطرح شده، آیفون بعدی احتمالاً مجهز به دو فلش LED خواهد بود. اپل هنوز از زمان قطعی معرفی آیفون بعدی سخنی نگفته اما با توجه به سال‌های گذشته، آیفون بعدی احتمالاً در میانه‌های سپتامبر معرفی خواهد شد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت و نارنجی