تبیان، دستیار زندگی
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش 3-3-6 در سال تحصیلی 93-92 به اجرا درخواهد آمد گفت: این نظام به دلیل طی شدن فرآیند تصمیم‌گیری‌ها، جذب نیروها و ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی پیش رو اجرا خواهد شد ولی در طول سال تحصیلی تلاش می‌کنیم ایرادات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6-3-3 با وزیر جدید اجرا می شود؟


وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش 3-3-6 در سال تحصیلی 93-92 به اجرا درخواهد آمد گفت: این نظام به دلیل طی شدن فرآیند تصمیم‌گیری‌ها، جذب نیروها و ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی پیش رو اجرا خواهد شد ولی در طول سال تحصیلی تلاش می‌کنیم ایرادات و اشکالات را برطرف کنیم.

محمد علی نجفی گفت: امیدوارم از مجلس رای اعتماد بگیریم ولی در صورت عدم رای اعتماد مجلس بار مسئولیت از دوشم برداشته می‌شود.

مدارس

وی با بیان اینکه رایزنی خاصی با نمایندگان نداشته است گفت: بر اساس تکلیف و کمک به کشور وارد این عرصه شدم و اگر رای بیاورم انشاء الله به این تکلیف عمل می‌کنم. هر چند که به رئیس جمهور گفتم خیلی با انتخاب مدیری که 16 سال قبل وزیر این وزارت خانه بود موافق نیستم، ولی رئیس جمهور این تصمیم را به بنده تکلیف کرد.

وی افزود: فکر می‌کنم اگر فردی که در آموزش و پرورش خدمت نکرده بود به عنوان وزیر پیشنهاد می‌شد، بهتر بود ولی به نظر می‌رسد رئیس جمهور گزینه‌ی مناسب‌تری را برای این وزارتخانه پیدا نکرده‌اند.

نجفی در ارزیابی از عملکرد وزیر آموزش و پرورش سابق گفت: وزیر سابق آموزش و پرورش و تیم ایشان زحمات زیادی کشیدند ولی بخش قابل توجهی از کارشناسان و فرهنگیان به عملکرد ایشان به ویژه در حوزه سند بنیادین آموزش و پرورش انتقاد دارند اما معتقد به شتاب‌زدگی در اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش هستند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش 3-3-6 در سال تحصیلی 93-92 به اجرا درخواهد آمد گفت: این نظام به دلیل طی شدن فرآیند تصمیم‌گیری‌ها، جذب نیروها و ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی پیش رو اجرا خواهد شد ولی در طول سال تحصیلی تلاش می‌کنیم ایرادات و اشکالات را برطرف کنیم.همچنین بررسی اساسی درباره‌ی تحول در نظام آموزش و پرورش را دنبال خواهم کرد و هر تصمیمی اتخاذ شود در سال تحصیلی 94 -93 به اجرا درخواهد آمد.

وی از تشکیل مجمع نخبگان و کارشناسان آموزش و پرورش برای شناسایی ایرادات و اشکلات نظام آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در برنامه‌ای که به مجلس ارائه کرده‌ام مجمعی از نخبگان و کارشناسان آموزش و پرورش کلیه تصمیمات دو سال اخیر در ارتباط با سند بنیادین آموزش و پرورش را مورد بازنگری و واکاوی قرار خواهند داد و تغییرات احتمالی در آموزش و پرورش نیز در گرو نظر نهایی این مجمع خواهد بود.

این نظام به دلیل طی شدن فرآیند تصمیم‌گیری‌ها، جذب نیروها و ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی پیش رو اجرا خواهد شد ولی در طول سال تحصیلی تلاش می‌کنیم ایرادات و اشکالات را برطرف کنیم.همچنین بررسی اساسی درباره‌ی تحول در نظام آموزش و پرورش را دنبال خواهم کرد و هر تصمیمی اتخاذ شود در سال تحصیلی 94 -93 به اجرا درخواهد آمد

نجفی با تبیین چالش‌های سه گانه وزارت آموزش و پرورش گفت: شان و منزلت فرهنگیان اصلی‌ترین چالش وزارت آموزش و پرورش است در حالی که فرهنگیان باید به عنوان مرجع مورد احترام جامعه باشند اما چنین نگاهی به آنان نیست.

وزیرپیشنهادی آموزش و پرورش چالش دوم این وزارت خانه را کسری بودجه 4 هزار میلیارد تومانی دانست و افزود: مسائل مالی دومین چالش پیش روی این وزارت خانه است، بر اساس گزارش‌های دریافتی که به تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رسیده است آموزش و پرورش در سال جاری 4 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

نجفی با اشاره به چالش سوم وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش بعدی، افزایش کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است، متاسفانه این وزارتخانه در بسیاری موارد درگیر کمیت‌هاست، تلاش می‌کنیم کیفیت را به همه‌ی بخشهای این وزارتخانه به ویژه فرایند یادگیری و یاد دهی وارد کنیم.

فرآوری : محسن جندقی

بخش اجتماعی تبیان


منابع: شرق، مثلث، ایلنا