تبیان، دستیار زندگی
هفته سوم لیگ برتر با انجام 7 بازی پیگیری شد که در پایان استقلال و تراکتورسازی با پیروزی پر گل مقابل میزبانان خود به برتری رسیدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارنظر مربیان لیگ برتری پس از بازی هفته سوم


هفته سوم لیگ برتر با انجام 7 بازی پیگیری شد که در پایان استقلال و تراکتورسازی با پیروزی پر گل مقابل میزبانان خود به برتری رسیدند. به گزارش مجله اینترنتی جهان و ورزش، هفته سوم لیگ برتر در شهرهای گیلان، شیراز، تبریز، اصفهان، خوزستان، قم و تهران برگزار شد که در پایان استقلال و تراکتورسازی توانستند با نتیجه مشابه 4 بر 2 مقابل حریفان خود به برتری برسند.

قلعه‌نویی: کسر امتیاز را می‌پذیریم اما همیشه قربانی می‌شویم/ گل‌های بدی دریافت کردیم

قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال قانونمند است و کسر امتیاز را می‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی استقلال مقابل فجر سپاسی اظهار داشت:‌ جا دارد که از لیگ فوتبال و برگزاری چنین مسابقه‌ای تشکر کنم و تبریک بگویم. ضمن آنکه به شیرازی‌ها تبریک می‌گویم که چنین تیمی دارند.

وی افزود:‌ پیروانی یکسری جوان آورده و تیم خوبی درست کرده اما امروز روز خوب استقلال بود و ما با استفاده از تجربه برنده شدیم. هرچند در شرایط بدی به سپاهان باختیم اما باید روی دفاع‌مان بیشتر کار کنیم ولی آرایش اصلی‌مان را در اختیار نداریم. بیگ‌زاده مصدوم است و منتظری در دفاع راست بازی می‌کند هر چند از منتظری ممنونیم که در این پست به میدان می‌رود.

قلعه‌نویی در خصوص زمین حافظیه گفت:‌ فکر می‌کنم چمن پارسال بهتر بود و زمین بدتر شده اما میزبانی شیرازی‌ها انصافاً خوب بود.

وی در خصوص عملکرد خط دفاع گفت:‌ گل‌هایی که خوردیم بد بود و نباید اینگونه گل بخوریم و باید روی این موضوع حتماً کار کنیم.

سرمربی استقلال در خصوص آخرین وضعیت کرار گفت: وکیل او با ما قرارداد بست ولی دیدیم که در نجف بازی می‌کند. در هر صورت ما کرار را حداقل تا نیم‌فصل در اختیار نخواهیم داشت.

قلعه‌نویی در خصوص تغییرات در وزارت ورزش گفت: این وزارتخانه آنقدر مهم است که قبلاً 7 وزیر در آن ادغام شده بودند به اعتقاد من کسانی باید به کار بیایند که خاک این کار را خورده باشند. مثلاً علی‌آبادی قرار بود شهردار شود که وقتی نشد به او گفتند که بیاید رئیس سازمان تربیت‌بدنی شود ما نباید اگر کسی در جای مسئولیت نگرفت او را به سمت ورزش بکشیم.

از تلاش بازیکنانم در این بازی راضی هستم اما از نتیجه مساوی رضایت ندارم هرچند با توجه به مشکلاتی که در باشگاه داشتیم بازیکنان حتی نمی‌خواستند تمرین کنند اما باز هم خوب تمرین کردند و در نهایت در این بازی برای برد هم تلاش کردیم. در دو بازی خانگی به مساوی رسیدیم و برنده نشده‌ایم با این حال تماشاگران ما را تشویق کردند از حمایت آنها ممنون هستم امیدوارم در دیدار با فولاد خوزستان نتیجه لازم را بگیریم

سرمربی تیم استقلال در خصوص کسر یک امتیاز از این تیم گفت: استقلال قانونمند است و ما هم این موضوع را می‌پذیریم ولی آن روز، روز خوب فغانی نبود و تماشاگران هم نباید آن کارها را می‌کردند. ما همیشه قربانی می‌شویم یا قربانی داور یا قربانی تماشاگران. ولی انصافاً‌ امروز از جو حافظیه راضی هستم چون شیراز مردم با فرهنگی دارد.

داماش گیلان در ادامه نتایج نه چندان مناسب خود در این فصل در رشت مقابل نفت تهران و یحیی گل محمدی به تساوی یک بر یک رسید تا به یک امتیاز بازی کفایت کند. افشین ناظمی سرمربی داماش گیلان در پایان این بازی با ابراز نارضایتی از نتیجه تساوی گفت: از تلاش بازیکنانم در این بازی راضی هستم اما از نتیجه مساوی رضایت ندارم هرچند با توجه به مشکلاتی که در باشگاه داشتیم بازیکنان حتی نمی‌خواستند تمرین کنند اما باز هم خوب تمرین کردند و در نهایت در این بازی برای برد هم تلاش کردیم. در دو بازی خانگی به مساوی رسیدیم و برنده نشده‌ایم با این حال تماشاگران ما را تشویق کردند از حمایت آنها ممنون هستم امیدوارم در دیدار با فولاد خوزستان نتیجه لازم را بگیریم.

گل محمدی سرمربی تیم فوتبال صباباتری

یحیی گل محمدی سرمربی نفت تهران در پایان بازی و در مورد این بازی گفت: در این بازی خیلی خوب بازی کردیم. البته این را باید بگویم در سه بازی اخیر که در لیگ انجام دادیم این بهترین بازی‌مان بود. با توجه به شرایطی که زمین و نور کم ورزشگاه داشت امکان بازی زمینی وجود نداشت اما به هر حال بازیکنان ما خوب بازی کردند. این یک امتیاز به اندازه‌ی سه امتیاز برای من ارزش داشت.

نتیجه بازی راه آهن و ملوان صفر – صفر شد تا انزلیچی ها در سومین بازی شان در گلزنی ناکام باشند. ابراهیم زاده سرمربی راه آهن در مورد نتیجه به دست آمده گفت: این بازی از یک نظر با بازی هفته پیش ما با سایپا شباهت داشت. سایپا سه سال بود که در خانه خودش به راه آهن می‌باخت و این مسئله بار مثبت روانی برای ما ایجاد کرده بود. در بازی امشب این مسئله برعکس بود چون دو سه سال بود که ملوان در تهران یک بر صفر راه آهن را می‌برد و گلش را هم جلال رافخایی می‌زد. ما در این بازی تلاش کردیم که با این ذهنیت مقابله کنیم. اگر راه آهن می‌خواهد بالای جدول باقی بماند باید از نظر روحی و روانی آماده باشد و کاملا درک کند که باید از همه فرصت‌ها استفاده کند.

اسکوکیچ عدم تمرکز شاگردانش را دلیل نتیجه بدون گل عنوان کرد: در این بازی تمرکز نداشتیم و مشکل اصلی ما همین بود نه مشکل بدنی. کارمان را تازه شروع کردیم و ظرف دو ماه نمی‌توانیم به آمادگی کامل برسیم اما رفته رفته خوب می‌شویم. تاکنون گل نزده‌ایم اما در سه بازی گذشته فقط یک گل خورده‌ایم که آن هم روی پنالتی بوده است. من دوست داشتم بازی را ببرم و سرمربی حریف هم دوست داشت بازی را ببرد و این باعث می‌شد که استرس شدیدی در موقعیت‌های ایجاد داشته باشیم.

ذوب آهن در زمین خود و در حالی که شکست 2 بر صفر را به تساوی 2 -2 رسانده بود در دقایق پایانی با دو گلی که علی کریمی و کریم انصاریفرد بازیکنان سابق پرسپولیس به ثمر رساندند با حساب 4 بر 2 شکست خورد. بوناچیچ از هدیه دادن 3 امتیاز به تراکتوری ها گفت: ما این چهار گل را خود به تیم تراکتورسازی هدیه دادیم اما می‌توانستیم بهتر ظاهر شویم که متاسفانه بازیکنان ما تمرکز لازم را نداشتند. بعضی‌ها و از جمله هیات مدیره بر من خرده می‌گیرند که چرا با یک فوروارد بازی می‌کنم اما من مربی باتجربه‌ای هستم و می‌دانم که بضاعت ما به گونه‌ای است که نمی‌توانیم یک بازی باز و روان را به نمایش بگذاریم. خنده ما از اندوه است اما من باید بازیکنانم را حمایت کنم اما واقعیت این است که ما از سه بازی یک امتیاز گرفته‌ و نمی‌توانیم سرمان را بالا بگیریم.

مجید جلالی

مجید جلالی که گفته می شد با نتایجی که در دو هفته گذشته به دست آورده بود روی لبه تیغ قرار داشت بعد از این پیروزی پر گل پورغلامی را به جای خود به کنفرانس فرستاد. مربی تراکتورسازی درباره این بازی گفت: شاهد یک بازی زیبا بودیم. تراکتورسازی توانست خوب بازی را شروع کند و به گل هم رسید. در شروع نیمه دوم چند موقعیت گل داشتیم اما در مدت 10 دقیقه ذوب آهن بر ما فشار آورد و دو گل خورده خود را جبران کرد اما باز هم توانستیم به بازی مسلط شویم. ما روز به روز بهتر می‌شویم اما اعتقاد دارم با شرایط ایده‌آل فوتبال کمی فاصله داریم.

استقلال خوزستان و سایپای البرز دومین تساوی بدون گل این هفته را به نام خود ثبت کردند. انگین فیرات در مورد این بازی اظهار داشت: بعد از شکست سنگینی که مقابل راه آهن داشتیم، تلاش کردیم تیم را جمع و جور کرده تا بازنده نشویم. البته دو تیم برای برد تلاش کردند و موقعیت‌های فراوانی را هم از دست دادند. به نظرم شرایط آب و هوایی روی این بازی تاثیر منفی گذاشت و باعث شد تیم‌ها به گل نرسند.

عبداله ویسی سرمربی آبی های خوزستان هم در مورد تساوی خانگی تیمش گفت: سایپا به نحو احسن از تجربه‌اش استفاده کرد تا بازی به مساوی کشیده شود. دو تیم از موقعیت‌های خود استفاده نکردند. از نتیجه بازی راضی نیستم زیرا برنامه‌هایم در طول بازی اجرا نشد. فوتبال بازی لحظه‌هاست و ما نتوانستیم از لحظه‌ها استفاده کنیم. این بازی تمام شد و باید به فکر آینده باشیم.

گسترش تبریز با گلی که در دقایق ابتدایی بازی به ثمر رسانده بود می توانست شگفتی این هفته را رقم بزند اما سپاهانی در دقیقه آخر بازی توانستند بازی را به تساوی بکشانند. رسول خطیبی سرمربی جوان تبریزی ها در مورد این بازی گفت: واقعیت این است که از بازیکنانمان راضی هستیم. آنها شاهکار کردند. نسبت به بازی‌ها قبلی بهتر بازی کردیم و با این‌که سه امتیاز را کسب نکردیم ولی از نظر کادر فنی، نتیجه را ما به دست آوردیم. از نظر تاکتیکی و مالکیت توپ بر سپاهان سوار بودیم. اگر موقعیت‌های صد در صدی‌مان گل می‌شد می‌توانستیم با اختلاف زیادی پیروز شویم. تیم ما جوان است و ان‌شاءالله رفته رفته بازیکنان خودشان را باور کنند.

زلاتکو کرانچار هم که تیمش از باخت فرار کرده بود این نتیجه را عادلانه توصیف کرد: به واسطه گل زودهنگام گسترش فولاد موفق شد نتیجه را حفظ کند و موقعیت‌های دیگری نیز در ضدحملات داشت ولی ما هم موقعیت‌هایی داشتیم. گسترش فولاد تلاش کرد تا به گل برتری هم دست یابد. به بازیکنانم اعتقاد داشتم و می‌دانستم گلی را که خورده‌ایم، جبران خواهیم کرد. نتیجه‌ کسب شده عادلانه بود.

صبای قم و مایلی کهن در قم مقابل فرکی و فولاد با یک گل شکست خوردند. مایلی کهن سرمربی قمی ها بعد از باخت گفت: از دو بازی قبل حداکثر امتیاز را گرفتیم و در این بازی هم مستحق باخت نبودیم. بازی را خوب شروع کردیم و موقعیت‌ گلزنی هم داشتیم. گلی که فولاد از روی ضربه خطا زد، مشکوک بود و می‌توانست آن صحنه خطا گرفته نشود. بازی برای دو تیم سنگین بود ضمن اینکه فاصله میان این بازی و بازی قبل کم بود و این مسئله اثر خودش را گذاشت.

حسین فرکی هم درباره پیروزی تیمش گفت: صبا در دو بازی گذشته‌اش خوب نتیجه گرفته بود و ما هم شناخت خوبی از صبا داشتیم. بازیکنان ما انگیزه زیادی داشتند تا در این بازی پیروز شوند. ما با برنامه حرکت کردیم و بازیکنان به خوبی برنامه‌هایم را در میدان اجرا کردند. هدف فولاد در همه بازی‌ها کسب سه امتیاز است. در برخی بازی‌ها این بردها را سخت به دست می‌آوریم و در برخی دیگر آسان به پیروزی می‌رسیم.

هفته سوم لیگ برتر امشب و با انجام دیدار دو تیم پرسپولیس و مس کرمان به پایان می رسد.

بخش ورزشی تبیان

منبع:  مجله اینترنتی جهان و ورزش