تبیان، دستیار زندگی
همراه اول از امروز تعرفه‌های جدید را برای مشترکان دائمی و اعتباری خود لحاظ کرده است این در حالی است که هنوز نرخ تعرفه‌ها مشخص نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار به مشترکان همراه اول


همراه اول از امروز تعرفه‌های جدید را برای مشترکان دائمی و اعتباری خود لحاظ کرده است این در حالی است که هنوز نرخ تعرفه‌ها مشخص نیست.

همراه اول از بامداد امروز تعرفه مکالمات خود را تغییر داده و در تعرفه‌های جدید هزینه‌های بین‌شهری و جابه‌جایی را حذف کرده است.

همراه اول

این اقدام شرکت ارتباطات سیار در راستای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که براساس آن تعرفه پایه مکالمه را برای اپراتورهای کشور برای هر دقیقه مکالمه 515 ریال در نظر گرفته و 20 درصد فضای مانور نیز علاوه بر این نرخ کف برای اپراتورهای سیار همچون همراه اول، ایرانسل، تالیا و رایتل در نظر گرفته است.

اپراتورها برای اعمال تعرفه‌های مصوب رگولاتوری یا باید نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دائمی خود را برای هر دقیقه 515 ریال یا 618 ریال در نظر بگیرند و در نهایت آپشن‌های شهری و بین‌شهری را از تعرفه‌های فعلی حذف کنند.

این بحث چندتعرفه‌ای در حال حاضر تنها برای همراه اول وجود دارد که با اعمال تعرفه‌ای مشخص و واحد، فلت‌سازی به‌شکل کامل اجرایی می‌شود؛ اما دو اپراتور دیگر پیش از این دارای تعرفه‌های فلت بودند.تعرفه‌ای هم که براساس مصوبه رگولاتوری برای سیم‌کارت‌های اعتباری در نظر گرفته شده، 50 درصد از تعرفه دائمی است به این ترتیب که اگر نرخ پایه 515 ریال باشد، تعرفه دائمی نیز حداکثر باید 772 ریال در نظر گرفته شود.

پیش از این وحید صدوقی - مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار - اعلام کرده بود: اکنون 10 سال است تعرفه‌های ما تغییری نداشته و امسال هم تاکنون تغییری در تعرفه‌ تماسها و پیامک‌هایمان نداشته‌ایم. اما قرار است بررسی‌های خود را آغاز کنیم تا براساس آن مشخص شود که پس از اجرای طرح فلت سازی شبکه همراه اول تعرفه‌هایمان از چه قرار خواهد بود.

وی همچنین گفته بود که تعرفه‌ای که در حال حاضر برای مکالمات همراه اول پس از فلت شدن شبکه آن در نظر گرفته شده حدود بین 511 تا 618 ریال خواهد بود اما تا کنون تعرفه دقیقی که قرار است از امروز اعمال شود اعلام نشده و در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگاران برای تعرفه‌های جدید این گونه اعلام می شود که تعیین این تعرفه‌ها همچنان در گرو جلساتی است که در حال برگزاری هستند اما با این وجود از فردا قطعا هزینه مکالمات همراه اول بر اساس تعرفه‌های جدید محاسبه خواهد شد، حتی اگر این تعرفه ها ظرف امروز اعلام نشوند.

که تعرفه‌ای که در حال حاضر برای مکالمات همراه اول پس از فلت شدن شبکه آن در نظر گرفته شده حدود بین 511 تا 618 ریال خواهد بود اما تا کنون تعرفه دقیقی که قرار است از امروز اعمال شود اعلام نشده و در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگاران برای تعرفه‌های جدید این گونه اعلام می شود که تعیین این تعرفه‌ها همچنان در گرو جلساتی است که در حال برگزاری هستند

اما موضوع مهمی که تا حال حاضر مشخص نشده، این است که همراه اول هنوز تعرفه‌های جدید را مشخص نکرده است اما از بامداد جاری در حال محاسبه مکالمات براساس تعرفه‌های جدید است.

مشترکانی که امروز همچون روال همیشه از صبح اول وقت گوشی را دست‌شان گرفته‌اند و با خیالی راحت مکالمه می‌کنند، آگاه باشند که در سررسید دوره خود باید دست‌شان را تا عمق بیشتری در جیب کنند.

البته این منوط به این است که طبق اعلام قبلی همراه اول، این تعرفه‌ها از بامداد روز جاری لحاظ شده باشد اما اگر این شرکت تصمیم بگیرد تعرفه‌های جدید را بعد از قطعی شدن در حساب مشترکان خود لحاظ کند، بحثی دیگر است.

اما چیزی که مهم است امروز کمتر با موبایل‌تان مکالمه کنید تا در سررسید دوره غافل‌گیر نشوید.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اقتصاد تبیان


منابع: تسنیم فارس