تبیان، دستیار زندگی
جدیدترین گزارش های منتشر شده نشان می دهد شرکت های برتر مخابراتی و ارائه کننده ی خدمات فیبرنوری در دنیا در ماجرای رسوایی جاسوسی در انگلیس به فعالیت های جاسوسی آژانس های اطلاعاتی این کشور کمک کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسوایی جدید برای انگلیسی ها


جدیدترین گزارش های منتشر شده نشان می دهد شرکت های برتر مخابراتی و ارائه کننده ی خدمات فیبرنوری در دنیا در ماجرای رسوایی جاسوسی در انگلیس به فعالیت های جاسوسی آژانس های اطلاعاتی این کشور کمک کردند.

شنود

ماجرای رسوایی جاسوسی درانگلیس با افشاگری های بیشتری روبرو شده است. شرکت های مخابراتی مهم دنیا در کنار آژانس های اطلاعاتی انگلیس قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه افراد را در اختیار این آژانس قرار می دادند.

اسنادی که ادوارد اسنودن افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرده است نشان می دهد شرکت های مخابراتی « ورایزن بیزنس»، « واد فون کِیبلز» و« بی تی » جزو شرکت هایی هستند که دسترسی نامحدود به اطلاعات را در اختیار برنامه جاسوسی « جی سی اچ کیو» انگلیس قرار دادند.

همکاری این شرکت های مخابراتی برای بدست آوردن میلیون ها تماس تلفنی و نامه های الکترونیک و مکاتبات فیس بوک پس از آن منتشر شده است که براساس برخی گزارش ها، آژانس امنیت ملی آمریکا با حمایت سخاوتمندانه ی برنامه ی جاسوسی در انگلیس همراه شده است.

دراین باره خبرنگار شبکه ی تلویزیونی راشا تودی گفت: برخی شرکت های مخابراتی از جمله بی تی ، ودافون و وریزان بینزس جزو سه شرکت بزرگی هستند که در کنار سه شرکت کوچک تر سهم زیادی در کابل های فیبر نوری زیر دریایی دنیا دارند و اطلاعات میلیون ها کاربر را در دنیا منتقل می کنند.

برخی شرکت های مخابراتی از جمله بی تی ، ودافون و وریزان بینزس جزو سه شرکت بزرگی هستند که در کنار سه شرکت کوچک تر سهم زیادی در کابل های فیبر نوری زیر دریایی دنیا دارند و اطلاعات میلیون ها کاربر را در دنیا منتقل می کنند

روزنامه ی گاردین در ماه ژوئن جزئیات عملیاتی به نام تمپرا را منتشر کرده بود. این عملیات به دنبال کسب اطلاعات برای برنامه های آژانس جاسوسی جی سی اچ کیو انگلیس بود. براین اساس جی سی اچ کیو می توانست به کابل های فیبر نوری این شرکت ها دسترسی داشته باشد.افشاگری یک روزنامه ی آلمانی نیز درباره ماهیت حساس این عملیات بود.

بخش ارتباطات تبیان

منبع: سیتنا