تبیان، دستیار زندگی
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در توصیف شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی گفت: ابتکارات شهید بابایی در دفاع مقدس باعث شد که ایران هیچ‌گاه برتری هوایی خود را در برابر عراق از دست ندهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجری فرمان معروف امام علی (ع)


معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در توصیف شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی گفت: ابتکارات شهید بابایی در دفاع مقدس باعث شد که ایران هیچ‌گاه برتری هوایی خود را در برابر عراق از دست ندهد.

امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده که به مناسبت 15 مرداد سالگرد شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی گفت‌وگو می‌کرد،‌ در پاسخ به سۆالی در مورد ارزیابی‌اش از توانایی‌های راه کنشی (تاکتیکی) آن شهید گفت: شهید بابایی به مسایل ریز تاکتیکی، اطلاعاتی و عملیاتی دقت می‌کرد و با وجود آن که وی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش بود و الزامی به حضور فیزیکی در عملیات‌ها نداشت، اما به طور مستقیم شرکت می‌کرد و دستوراتش را خود شخصاً و به صورت حضوری صادر می‌کرد تا امکان لو رفتن اطلاعات حساس برای دشمن بعثی وجود نداشته باشد.

وی در تبیین حضور فیزیکی شهید بابایی در عملیات‌ها خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان معاون عملیات نقش رهبری و فرماندهی خلبانان را بر عهده داشت و چنین اقدامات او باعث ایجاد انگیزه برای دیگران می‌شد.

معاون هماهنگ کننده‌ی نیروی هوایی ارتش همچنین با اشاره به ابتکارات این خلبان تیزپرواز در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: شهید بابایی با شم بالای اطلاعاتی که داشت دریافته بود خلبانان عراقی در پروازهای شبانه ضعیف هستند ولی در مقابل خلبانان ایرانی توانایی خوبی در این زمینه داشتند که برای اسکورت نفت‌کش‌ها و کشتی‌ها پرواز شبانه را طراحی و اجرا کرد.

امیر سرتیپ خلبان نصیر زاده در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی شهید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی اظهار کرد: در واقع شهید بابایی مجری فرمان معروف امام علی (ع) به مالک اشتر بود

سرتیپ نصیر زاده ادامه داد: تدابیر شهید بابایی در استفاده از جنگنده‌های اف-14 که هنوز هم از هواپیماهای برتر در سطح دنیاست، این هواپیما را یک نسل بالاتر می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری دو نخبه برتر نیروی هوایی ارتش یعنی شهیدان عباس بابایی و منصور ستاری در دفاع مقدس گفت: همکاری این دو نخبه در آن زمان باعث شده بود ما هم در زمینه آوند و پدافند بسیار خوب عمل کنیم و با وجود حمایت همه جانبه عراق از سوی قدرت‌های بزرگ همواره برتری هوایی خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ خلبان نصیر زاده در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی شهید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی اظهار کرد: در واقع شهید بابایی مجری فرمان معروف امام علی (ع) به مالک اشتر بود.

وی با بیان این مطلب که شهید بابایی انسان کاملی بود، ادامه داد: عباس بابایی انسان بزرگوار،‌ صادق،‌ پاک دامن و فروتنی بود که همواره در برابر زیردستان خود را بدهکار آن‌ها می‌دانست ولی در مقابل دشمنان بسیار سرسخت و شجاع بود. نکته مهم در مورد خصوصیات بارز شهید بابایی ثابت قدم بودن وی در اعتقادات، روش‌ها و سیر زندگی‌اش است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایسنا