تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌های فناوری دیجیتال


بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.

ساعت بی‌صدا

ساعت بی‌صدا

شاید در نگاه اول به نظر برسد این وسیله یک دستبند است، اما ساعتی است که با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارد آن را ساعت بی‌صدا یا همیشه خاموش نامگذاری کرده‌اند. اگر بخواهید از زمان مطلع شوید، کافی است صفحه نمایش لمسی مخفی‌شده در آن را لمس کنید تا بلافاصله نمایشگر ساعت فعال شده و زمان روی سطح آن به نمایش درآید.

قیمت این ساعت‌ها با وجود این که ظاهری ساده دارد، حدود 800 هزار تومان است.

کلید ورود به دنیای نمایشگرهای هوشمند

کلید ورود به دنیای نمایشگرهای هوشمند

کروم کست سخت افزار جدیدی است که می تواند دنیای سرگرمی شما را از اینترنت به نمایشگرهای تلویزیونی منتقل کند. با استفاده از این گجت کوچکی که گوگل به بازار عرضه کرده است، می توانید هر فایل ویدئویی را که مورد نظرتان باشد از گوشی تلفن همراه یا تبلت خود انتخاب کرده و آن را روی نمایشگر تلویزیونی مشاهده کنید.

به این ترتیب گوگل می تواند به کمک این ابزار در سرگرمی های آنلاین نقش بیشتری داشته باشد.

قیمت کروم کست حدود 110 هزار تومان برآورد شده است.

میزهای لمسی

میزهای لمسی

این میز لمسی، نمایشگر 46 اینچی چند لمسی است که بر اساس فناوری مشابه صفحات لمسی نمایشگر گوشی های هوشمند و تبلت ها طراحی و ساخته شده است.

ویژگی منحصر به فرد صفحات چند لمسی در مقایسه با دیگر صفحات لمسی این است که می تواند همزمان به بیش از 60 تماس لمسی پاسخگو باشد.

این میز به اعضای خانواده امکان می دهد حتی زمانی که برای چای خوردن دور هم جمع می شوند به کارهایشان رسیدگی کنند. در برنامه های آموزشی نیز می توان از این میز استفاده کرد.

شارژرهایی کوچک برای آیفون

شارژرهایی کوچک برای آیفون

وقتی بیرون از خانه هستید و متوجه می شوید بزودی شارژ گوشی تلفن همراهتان به پایان می رسد تنها دسترسی داشتن به یک پریز برق مشکل تان را حل نمی کند، بلکه باید شارژر هم همراهتان باشد.

کروم کست سخت افزار جدیدی است که می تواند دنیای سرگرمی شما را از اینترنت به نمایشگرهای تلویزیونی منتقل کند. با استفاده از این گجت می توانید هر فایل ویدئویی را که مورد نظرتان باشد از گوشی تلفن همراه یا تبلت خود انتخاب کرده و آن را روی نمایشگر تلویزیونی مشاهده کنید

این شارژر کوچک که برای گوشی های آیفون طراحی شده است، می تواند جایگزین مناسبی برای شارژرهای بزرگ این گوشی باشد.

بخصوص این که مخزن برق آن می تواند باتری لپ تاپ شما باشد. می توانید براحتی این شارژر را به دسته کلیدتان بیندازید تا همیشه همراهتان باشد. یک سر این شارژر به گوشی و سر دیگرش به کامپیوتر وصل می شود.

چاپ عکس دیجیتال در خانه

چاپ عکس دیجیتال در خانه

برای چاپ عکس هایی که با دوربین های دیجیتالی گرفته می شود از چاپگرهایی استفاده می شود که عکس های دیجیتال را به عکس های چاپی تبدیل می کند. این گجت نیز ابزار مشابهی در ابعاد و اندازه مینیاتوری است که برای چاپ و ظهور عکس روی کاغذهای مخصوص عکس، از نور گوشی تلفن همراهتان استفاده می کند.

البته اگر کسی علاقه مند به عکاسی باشد و بخواهد از این لابراتوار عکاسی همراه برای چاپ فوری عکس هایی که با گوشی تلفن همراهش می گیرد باید برای خرید این دستگاه 375 میلیون تومان بپردازد.

حلقه های مجهز به NFC

حلقه های مجهز به nfc

این حلقه ها کلید ارتباطی شما با ابزارهای مجهز به فناوری NFC مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها یا قفل هایNFC  است. با استفاده از این حلقه می توانید قفل گوشی هوشمندتان را باز کنید یا حتی از آن به عنوان کلیدی برای بازکردن در خانه استفاده کنید.

همچنین می توانید اطلاعات تماس شخصی یا آدرس وب سایت خود را نیز به هر گوشی هوشمندی ارسال کنید.  در حقیقت، این حلقه یک راه میانبر برای استفاده از امکانات این فناوری در ابزارهای مختلف است.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: جام جم