تبیان، دستیار زندگی
افرادی که با برنامه‌های تجسسی FBI آشنایی دارند می‌گویند میزان استفاده از ابزارهای هک به واسطه حکم دادگاه‌ها افزایش یافته‌است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر اندروید دارید، شنود می شوید!


افرادی که با برنامه‌های تجسسی FBI آشنایی دارند می‌گویند میزان استفاده از ابزارهای هک به واسطه حکم دادگاه‌ها افزایش یافته‌است

اندروید

مقامات نظامی آمریکا درحال افزایش میزان استفاده از ابزارهای مورد استفاده هکرهای کامپیوتری برای جمع‌آوری اطلاعات علیه مضنونین پرونده‌های مختلف هستند.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، آژانس‌های فدرال آمریکا راز استفاده از این توانایی‌ها و ابزار را برای مدت طولانی مخفی نگه‌داشته‌بودند، اما اسناد دادگاهی و ‌مصاحبه‌ها با افرادی که در این پروژه دست دارند جزئیات جدیدی از ابزارهای هک،‌از قبیل استفاده از بد‌افزارهایی که از طریق ایمیل به رایانه و اسمارت‌فون‌ها انتقال داده می‌شوند، را آشکار کرده است، این درحالی‌است که این تکنیک‌ها معمولا توسط هکرهایی مورد استفاده می‌گیرد که خود تحت تعقیب مقامات قضایی در سرتاسر جهان هستند.

افرادی که با برنامه‌های تجسسی FBI آشنایی دارند می‌گویند میزان استفاده از ابزارهای هک به واسطه حکم دادگاه‌ها افزایش یافته‌است و ماموران FBI از این طریق تلاش می‌کنند رد مضنونانی که از تکنولوژی‌های جدید از قبیل چت آنلاین و ابزارهای رمزنویسی بهره‌ می‌برد را بگیرند. استفاده از چنین ارتباطاتی که نمی‌توان آنها را مانند تلفن شنود کرد،‌ در میان ماموران FBI به "تاریک شدن" شهرت" دارد.

FBI خود بخشی از ابزارهای هک مورد نیازش را تولید کرده و بخش دیگر آن را نیز به بخش خصوصی سفارش می‌دهد

FBI خود بخشی از ابزارهای هک مورد نیازش را تولید کرده و بخش دیگر آن را نیز به بخش خصوصی سفارش می‌دهد. به گفته یکی از مقامات سابق آمریکایی، با استفاده از این ابزارها این سازمان می‌تواند میکروفون‌های درون گوشی‌های اندرویدی را از راه دور فعال کرده و مکالمات افراد را ضبط کند. همچنین به همین شیوه می‌توان میکروفون درون لپ‌تاپ‌ها را نیز روشن کرد.

FBI معمولا از شیوه هک کردن در پرونده‌های جرایم سازماندهی‌شده و مبارزه با تروریسم استفاده می‌کند. این مرکز بیش از یک دهه است که درحال تولید ابزارهای هک است اما به ندرت از تکنیک‌های مورد استفاده‌اش در پرونده‌های قضایی حرفی به میان می‌آورد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: همشهری آنلاین