تبیان، دستیار زندگی
شما کاربران عزیز می‌توانید برای تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و پاسداشت این عید فرخنده، از کارت تبریک زیبای طراحی شده در باشگاه کاربران استفاده کرده و این روز فرخنده را به دیگران، تبریک و تهنیت بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارت تبریك عید سعید فطر

می‌رسد عید فطر و لطف خدا تازه می‌شود

کم کم غـــروب ماه خـــــدا دیده می‌شود

صــــد حیف از این بساط که برچیـــده می‌شود

در این بهـــار رحمت و غفــــران و مغفرت

خوشبخت آن کس است که بخشیده می‌شود

برای ارسال کارت تبریک عید سعید فطر، اینجا را کلیک کنید.

امام علی (علیه‌السلام) فرموده‌اند: «همانا این روز برای کسی عید است که خدا روزه او را قبول نموده و از قیام (نماز) او تشکر کند، و هر روزی که در آن معصیت خدا نباشد، همان روز عید است». (نهج‌البلاغه، کلمات قصار، 551)

ذره ذره‌های خاک، به نماز شکر ایستاده‌اند. سیل ملائکه روانند و هدیه در دست، فرود می‌آیند از آسمان. میهمانان خدا را گرامی می‌دارند در زمین و کرسی‌های پاداش را آذین بسته‌اند در بهشت. خوشا به حال آنان که روزه‌ی لب‌هاشان ذکر بوده است، روزه‌ی دست‌هاشان خدمت، روزه‌ی چشم‌هاشان اشک، روزه‌ی پاهاشان توبه و روزه‌ی قلب‌هاشان ایمان...

*****

حس می‌کنم سبک شده‌ام؛ یک ماه پرواز در باغ ملکوت، یک ماه شست‌وشوی روح، یک ماه در محضر دوست بودن، شرایط پرواز را مهیا کرده است.

به نماز می‌ایستم و پنج تکبیر می‌زنم بر دنیا و هر آنچه مرا از نوازش نسیم رحمتت دور می‌سازد. می‌خواهم حسن ختام میهمانی‌ات، ابتدای آشنایی تازه‌ام با تو باشد.

اکنون به مدد عبورم از باغ صیام، عطر گل‌های تازه عبودیت را آن چنان در سر دارم که بیدارتر از همیشه، می‌بینمت. چه شیرین است طعم میوه‌های آسمانی تو، آن هنگام که دست بر قنوت نماز عید بر می‌داریم و تو را زمزمه می‌کنیم: «اللهم اهل الکبریاء و العظمة و اهل الجود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة و اهل التقوی و المغفرة اسألک بحق هذا الیوم...»

امروز، روز عیدی است که صالحان، چشم به راهش بودند؛ روز عید فطر؛ روز رهایی از همه رذایل و پلیدی‌ها.

امروز عید توست و عید هم سفرانت؛ عید مسافران بهشت که از جاده رمضان، به سرمنزل «عید فطر» رسیده‌اند.

امام علی (علیه‌السلام) فرموده‌اند:

«آگاه باشید که این روز، روزی است که خدا آن را برای شما عید قرار داده و شما را برای آن اهل قرار داده است. پس خدا را یاد کنید تا خدا نیز شما را یاد کند و دعا کنید و از او بخواهید تا بر شما مستجاب کند و زکات فطره خویش را بپردازید که آن سنت پیامبر شماست و واجبی از سوی خداست» (من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 517)

شما کاربران عزیز می‌توانید برای تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و پاسداشت این عید فرخنده، از کارت تبریک زیبای طراحی شده در باشگاه کاربران استفاده کرده و این روز فرخنده را به دیگران، تبریک و تهنیت بگویید.

این کارت تبریک زیبا را از بخش کارت پستال و با جمله‌هایی که دوست دارید، برای دیگران بفرستید.


باشگاه کاربران تبیان

مطالب مرتبط:

كارت تبریك عید سعید فطر - سال 91

مقالات کارت پستال‌های باشگاه کاربران

صفحه اصلی ارسال کارت پستال رایگان

سه نمونه از کارت پستال‌های باشگاه کاربران:

كارت تبریك ولادت امام حسن مجتبی(ع)

کارت تبریک نیمه شعبان

كارت تبریك ولادت حضرت علی اكبر(ع)