تبیان، دستیار زندگی
یک برج ایفل در آسیا! از برجی مشابه ایفل فرانسه صحبت نمی کنیم. ماجرا مربوط به یک برج ایفل واقعی است که چینی ها در کشور خودشان بنا کرده اند و به عنوان یک جاذبه گردشگری در شهرکی متروکه معرفی اش می کنند!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی اروپایی در پاریس چین
برج ایفل چینی


یک برج ایفل در آسیا! از برجی مشابه ایفل فرانسه صحبت نمی کنیم. ماجرا مربوط به یک برج ایفل واقعی است که چینی ها در کشور خودشان بنا کرده اند و به عنوان یک جاذبه گردشگری در شهرکی متروکه معرفی اش می کنند!

اگرچه چینی ها علاقه زیادی به کپی کردن برندها و ابزار و ادوات تولید شده در دیگر کشورها دارند. اما حالا به نظر می رسد کپی برداری از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری معروف دنیا هم به علایق چینی ها اضافه شده است. آنها نسخه ای چینی از برج ایفل را در شهر هانگژو، مرکز استان ژیانگ ساخته اند که 108 متر ارتفاع دارد و در مقایسه با ارتفاع 324متری این برج، ماکتی نیمه قد از برج ایفل فرانسه به حساب می آید. این برج در شهرکی 30کیلومتر مربعی قرار دارد که معماری تمام آن به سبک فرانسوی انجام شده و ساختمان ها، آب نماها و محوطه سازی فرانسوی دارد.

پاریس چین

این شهرک در سال 2007 به عنوان یک جاذبه گردشگری افتتاح شد تا چینی ها سبک زندگی اروپایی را در کشور خودشان تجربه کنند. با این حال این کمتر چینی ای حاضر شده در پاریس چین سکونت کند و زندگی شرقی اش را به یک شهرک غربی ببرد. این شهرک با این که قابلیت سکونت 10هزار شهروند را دارد اما هنوز خالی از سکنه است و به همین دلیل لقب شهر ارواح را از محلی های استان ژیانگ دریافت کرده است. جالب است بدانید یکی از اهداف ساخت برج ایفل چینی، عکس انداختن عروس و دامادها در پای آن بوده است تا هزینه های سفر تجملاتی به اروپا برای عکاسی در کنار جاذبه های معروف جهانی کمتر شود!

این شهرک در سال 2007 به عنوان یک جاذبه گردشگری افتتاح شد تا چینی ها سبک زندگی اروپایی را در کشور خودشان تجربه کنند. با این حال این کمتر چینی ای حاضر شده در پاریس چین سکونت کند و زندگی شرقی اش را به یک شهرک غربی ببرد

البته این تنها شهر معروف دنیا نیست که سر از چین درآورده است. آنها یک شهر انگلیسی را هم در استان گوانگدونگ ساخته اند که به آن تامس تاون می گویند و در آن بسیاری از نمادهای انگلیسی به چشم می خورد. از تفریحگاه های سبک انگلیسی گرفته تا باکس های تلفنی قرمز رنگ و مجسمه های هری پاتر و دیگر شخصیت های محبوب انگلیسی.

این شهر 30کیلومتر از مرکز شانگهای دورتر است و در کنار رودخانه یانگ تزه قرار دارد. کلیسای این شهر، کپی برداری شده از کلیسایی در کلیفتون بریستول است و خانه های آن، تصویر خانه های قدیمی انگلیسی را تداعی می کند. این شهر هم محبوب عروس و دامادهایی است که ترجیح می دهند کنار جاذبه های گردشگری معروف دنیا عکس یادگاری بگیرند.

رستم زاد

بخش گردشگری تبیان