تبیان، دستیار زندگی
هفته دوم لیگ برتر به پایان رسید و اظهار نظر مربیان پس از این هفته حاوی نکات جالب توجهی است. با هم این حرف ها را مرور می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همراه با مربیان در هفته دوم لیگ برتر


هفته دوم لیگ برتر به پایان رسید و اظهار نظر مربیان پس از این هفته حاوی نکات جالب توجهی است. با هم این حرف ها را مرور می کنیم.

دایی

دایی: برنامه 90 کار خودش را کرد

علی دایی پس از تساوی بدون گل پرسپولیس برابر ذوب آهن در نشست خبری اظهار داشت: یکی از قشنگ‌ترین بازی‌های پرسپولیس را انجام دادیم مخصوصا در نیمه دوم که حملات زیادی را بر روی دروازه حریف ترتیب دادیم. در نیمه اول هم با وجود آنکه بر توپ و میدان حاکم بودیم اما خیلی خوب بازی نکردیم. قصد داشتیم با سانتر از جناحین و حرکت در عمق دفاع ذوب آهن به گل برسیم که متأسفانه این طور نشد. از نتیجه بازی اصلا راضی نیستم اما از بازی بازیکنانم راضی هستم. امیدوارم در بازی‌های آینده مثل نیمه دوم بازی با ذوب آهن بازی کنیم. وی ادامه داد: متأسفانه برنامه 90 کار خودش را کرد و با حساسیتی که بر روی پنالتی دیدار با تراکتورسازی ایجاد کرد باعث شد داور در دقیقه 74 خطای پنالتی روی غلامرضا رضایی را نبیند. امشب هم از آن شب‌هایی است که نمی‌توانیم درست بخوابیم چون 3 امتیاز را از دست دادیم.

بوناچیچ: خوش‌ شانس بودیم

لوکا بوناچیچ پس از تساوی بدون گل برابر پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: اصلا خوب بازی نکردیم و دور از انتظار ظاهر شدیم. با مصدومیت علی آبادی ساختار تیم ما از دست رفت و بیشتر حالت دفاعی پیدا کرد. پرسپولیس به برد نزدیک‌تر بود تا ما. اگر در بازی قبلی مقابل استقلال خوزستان بد شانس بودیم در این بازی خوش‌شانس بودیم که نباختیم. قطعا در بازی‌های آینده بهتر بازی خواهیم کرد.

پیروانی: جوانگرایی در فوتبال ایران یعنی نابودی

غلامحسین پیروانی در مورد شکست یک بر صفر تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: دو تیم بازی خوبی ارائه کردند و در روزی که سزاوار شکست نبودیم باختیم. 3 فرصت تک به تک به دست آوردیم که قدر موقعیت‌هایمان را ندانستیم. وی با اشاره به نابرابری‌های فوتبال ایران عنوان کرد: فوتبال ایران یک جنگ نابرابر است، همیشه تیم‌های پولدار حاکم بر آن و تیم‌های بی‌پول مظلوم واقعی آن هستند. قصد توجیه باخت را ندارم اما واقعیت فجر همین است که دیدید. پیروانی تأکید کرد: در ایران هر تیمی که جوانگرایی کند نابود می‌شود، شکست را قبول دارم اما این فولاد را با تیم سال قبل متفاوت دیدم.

متأسفانه برنامه 90 کار خودش را کرد و با حساسیتی که بر روی پنالتی دیدار با تراکتورسازی ایجاد کرد باعث شد داور در دقیقه 74 خطای پنالتی روی غلامرضا رضایی را نبیند. امشب هم از آن شب‌هایی است که نمی‌توانیم درست بخوابیم چون 3 امتیاز را از دست دادیم

فرکی: فولاد برنده فرصت‌ها شد

حسین فرکی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل فجر سپاسی گفت: هدف ما کسب 3 امتیاز بود که به آن رسیدیم، بازیکنانمان در نیمه اول خوب نبودند چرا که هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند. در نیمه دوم بهتر شدیم و مزد تلاشمان را گرفتیم. وی افزود: فجر مقابل ما خوب بازی کرد چرا که نمی‌خواست بازنده شود ما نیز برنده فرصت‌ها شدیم، قبول دارم در تیم ما نقاط کوری وجود دارد که باید رفته رفته برطرف شود.

گل‌محمدی: داور در باخت ما مقصر بود

یحیی گل‌محمدی پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل صبای قم گفت: به صبا تبریک می‌گویم. آنها بازی خوبی انجام دادند اما انتظار باخت را نداشتیم. خیلی سخت است این موضوع را باور کنم. وی ادامه داد: در نیمه اول کار را خوب شروع نکردیم و داور در این باخت مقصر بود چرا که با کارت‌های بی‌موردش بازیکنان ما را عصبی کرد. کارت دوم حسین ابراهیمی بی‌مورد بود.

مایلی‌کهن: باید به داوران جوان فرصت داد

محمد مایلی کهن پس از پیروزی 2 بر یک صبا مقابل نفت عنوان کرد: در مجموع بازی سختی بود یکی از دلایلی که بازی را سخت کرد حضور گل‌محمدی در مقطعی در تیم فوتبال صبا بود که او شناخت لازم را از این تیم داشت. قطعا این شناخت باعث شد تا تیم نفت نقاط قوت ما را ببندد. سرمربی صبا در پاسخ به سۆالی مبنی بر اینکه داور در این دیدار از کارت‌های زیادی استفاده کرد و در مجموع عملکرد او را چگونه می‌بیند، گفت: من اگر می‌خواستم در مورد داوری صحبت کنم در همان ابتدا نظر خود را اعلام می‌کردم. این موضوع در اختیارات من نیست اما معتقدم که اگر اشتباهی غیر عمدی هم صورت گرفت برای هر دو تیم بوده، ما باید به داوران جوان فرصت بدهیم تا در آینده فضا برای آنها باز شود.

یاوری: مشکل از تیم خودمان بود

محمود یاوری پس از تساوی یک بر یک مس مقابل استقلال خوزستان عنوان کرد: همیشه در سه چهار هفته ابتدایی تیم‌ها به دنبال شناسایی هستند اما ما شناخت خوبی از استقلال خوزستان داشتیم، اما مشکل از تیم خودمان بود که سرعت را با شتابزدگی اشتباه گرفتیم. وی ادامه داد:‌ ما اشتباهات فردی زیادی داشتیم، استرس در هفته‌های ابتدایی در بازیکنان وجود دارد اما پس از آن برطرف خواهد شد. سرمربی مس با اشاره به وقت تلف کردن بازیکنان استقلال خوزستان، یادآور شد:‌ تیم حریف برای کسب یک امتیاز به کرمان آماده بود و در مجموع 30 دقیقه بازی وقت تلف کرد و این برای بازی فوتبال ما خوب نیست.

جلالی: هماهنگ نشدیم

مجید جلالی پس از تساوی یک بر یک تیمش در کنفرانس مطبوعاتی گفت: نیمه اول عملکرد خوبی داشتیم و مسلط بر توپ و میدان بودیم. در نیمه دوم هر بار حریف به زمین‌مان آمد نتوانستیم اوت دستی‌های آنها را مهار کنیم. می‌شد سه امتیاز بازی را بگیریم اما به دلیل ضعف‌هایمان از این مهم بازماندیم. وی در مورد ناهماهنگی تیمش خاطرنشان کرد: از چالشی بزرگ به نام عدم هماهنگی رنج می‌بریم. دلیل این مسئله هم طولانی بودن زمان نقل و انتقالات است. به نظر من 20 روز قبل از شروع لیگ، باید نقل و انتقالات تمام شود. اما در ایران چهار روز قبل از شروع مسابقات این اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود تیم‌ها خیلی دیرتر هماهنگ شوند.

خطیبی: روی اشتباهات فردی گل خوردیم

حسین خطیبی در مورد تساوی تیمش مقابل تراکتورسازی گفت:  برنامه ما برای بازی انجام یک عملکرد هجومی برای کسب سه امتیاز بود. هر دو تیم به این برد نیاز داشتند. وی افزود: ما هیچ ترسی از باخت نداشتیم و نیمه اول تراکتورسازی را کنترل کردیم. مشکلات زیادی در بازی داشتیم که در بین دو نیمه رسول خطیبی و کادر فنی با بازیکنان صحبت کردند. سیستم بازی را تغییر دادیم و توانستیم به گل برسیم. ما روی اشتباهات فردی گل خوردیم.

ویسی: وقت‌کشی در مرام ما نیست

عبدالله ویسی پس از تساوی استقلال خوزستان مقابل مس کرمان عنوان کرد: می‌دانستیم که بازی سختی مقابل مس داریم، ما نیمه دوم را 10 نفره بازی کردیم. پس از اینکه گل اول را به ثمر رساندیم به دنبال این بودیم که در ضد حمله به گل دوم برسیم اما هنگامی که 10 نفره شدیم دیگر نتوانستیم این کار را انجام بدهیم. وی در خصوص اعتراض هواداران کرمانی به وقت‌کشی بازیکنان استقلال خاطرنشان کرد: کلاً در مرام ما اینگونه رفتارها نیست. همه بازیکنانی که به بیرون آمدند مصدوم بودند، گلی که مس هم به ثمر رساند در وقت‌های اضافه بود و دیگر جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد.

اسکوکیچ: زمان بدهید تا ملوان خوبی بسازم

دراگان اسکوکیچ پس از تساوی بدون گل مقابل داماش گیلان در نشست خبری اظهار داشت: از اینکه نبردیم ناراحتم، دوست داشتم مردم را خوشحال کنم. از شیوه بازی داماش تعجب نکردم. آنها آنطور که انتظار داشتیم بازی کردند. با ارسال‌های بلند و ضربات ایستگاهی می‌خواستند به گل برسند. روی این مسائل در تمرینات کار کرده بودیم. بازی را هم خوب شروع کردیم اما نتوانستیم گلزنی کنیم. سرمربی ملوان در مورد اینکه مربی داماش گفته است که شما فقط بازی مستقیم انجام می‌دادید، گفت: من به بازیکنانم نگفتم که توپ‌ها را بلند و روی دروازه حریف بفرستند. ما باید روی زمین بازی می‌کردیم تا برنده شویم. من آمده‌ام تا ملوان خوبی بسازم. باید به من زمان بدهید.

ناظمی: داور یک پنالتی ما را نگرفت

افشین ناظمی پس از تساوی بدون گل برابر ملوان در نشست خبری اظهار داشت: بازی خوبی بود هر دو تیم به دنبال گلزنی بودند البته به دلیل حساسیت دربی مسابقه کیفیتی که انتظار می‌رفت را نداشت. بازیکنان دو تیم سعی می‌کردند بی‌توجه به مسائل حاشیه‌ای باشند و در زمین فوتبال خود را بازی کنند. ناظمی در مورد فحاشی‌های زیاد که در جریان بازی انجام شده بود، گفت:‌ هر دو باشگاه ملوان و داماش سعی کردند جوّ خوب و دوستانه‌ای در ورزشگاه حاکم باشد ولی برخی این جو را خراب کردند که برای آنها متاسفم. سرمربی داماش در مورد داور مسابقه اظهار داشت: داور می‌توانست یک پنالتی برای ما بگیرد که این کار را نکرد. البته بهتر است کارشناسان داوری در این مورد اظهارنظر کنند.

فیرات: بدترین نتیجه دوران مربیگری‌ام رقم خورد

انگین فیرات پس از شکست سه بر صفر تیمش برابر راه‌آهن در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: اگر بخواهیم با واقعیت حرف بزنیم باید بگوییم که راه‌آهن خوب بازی کرد و در ضدحملات عملکرد قابل قبولی داشت. ابتدای مسابقه می‌خواستیم بازی را کنترل کنیم اما در یک ضدحمله گل خوردیم. فیرات گفت: این نتیجه بدترین نتیجه دوران مربیگری‌ام بود. از مجموعه سایپا بابت این نتیجه عذرخواهی می‌کنم. ما 60 دقیقه حریف را تحت فشار قرار دادیم اما متاسفانه به نتیجه دلخواه نرسیدیم.

ما یازده موقعیت گل ایجاد کردیم که جای امیدواری است اما گل نزدیم و عدالت فوتبال اجرا نشد و باید 4 بر 2 می‌بردیم و با این حال به سپاهان تبریک می‌گویم و گل‌شان را خیلی خوب حفظ کردند. گروه آنالیز گفتند 11 فرصت گلزنی داشتیم اما گل نزدیم و بد شانس بودیم

ابراهیم‌زاده: بازی را کنترل کردیم و پیروز شدیم

منصور ابراهیم‌زاده پس از پیروزی سه بر صفر تیمش برابر سایپا در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: روز گذشته هم گفته بودم که فوتبال است و باید تلاش کنیم که خوب باشیم. امروز خوب بودیم و طبیعی بود که بتوانیم سه گل بزنیم. وی ادامه داد: در بازی هفته گذشته مس کرمان با ترکیب دفاعی برابر ما حاضر شد و شاهد بازی قشنگی نبودیم اما امروز سایپا دنبال پیروزی بود و خوب بازی کرد که این امر به ما هم کمک کرد تا بتوانیم خوب بازی کنیم. سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: در بازی امروز به خوبی توانستیم بازیکنان کلیدی سایپا مانند ابراهیم صادقی و سجاد شهباز‌زاده را کنترل کنیم. در نیمه نخست تمرکز ما روی کارهای دفاعی بود و در نیمه دوم هم توانستیم بازی را کنترل کنیم و به اهداف خود برسیم.

قلعه‌نویی: به ناعدالتی فوتبال باختیم

امیر قلعه نویی پس از شکست دو بر یک مقابل سپاهان در نشست خبری اظهار داشت: تبریک می‌گویم به هواداران خودمان که درباره جباری کار خیلی قشنگی انجام دادند. تا قبل از اینکه بنشینم روی نیمکت با یک اشتباه گل خوردیم و بعد حاکم بر میدان شدیم. در نیمه دوم هم تغییر سیستم و تاکتیک دادیم. در صحنه پنالتی هم رحمتی و صادقی می‌گویند پنالتی نبوده است. ما یازده موقعیت گل ایجاد کردیم که جای امیدواری است اما گل نزدیم و عدالت فوتبال اجرا نشد و باید 4 بر 2 می‌بردیم و با این حال به سپاهان تبریک می‌گویم و گل‌شان را خیلی خوب حفظ کردند. گروه آنالیز گفتند 11 فرصت گلزنی داشتیم اما گل نزدیم و بد شانس بودیم.

کرانچار: می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم

زلاتکو کرانچار پس از  پیروزی دو بر یک برابر استقلال در نشست خبری اظهار داشت: فکر کنم همان طور که گفتم منتظر بازی خوب باشید هر دو تیم خوب بازی کردند و باید به هر دو تیم تبریک بگویم. اطمینان داشتم که می‌توانستیم خوب بازی کنیم اما اشتباهات زیاد ما را اذیت کرد. دو بر صفر که بودیم می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم. در 30 دقیقه اول خوب بودیم بعد استقلال تسلط و شانس زیادی داشت ولی من به تیمم اطمینان داشتم. زمانی که بازیکن بودم و اکنون هم که مربی‌ام می‌گویم وقتی گل نزنی باید منتظر شکست باشی. از امروز به بازی بعدی فکر می‌کنیم. وی در مورد اینکه داور به سود سپاهان سوت زد و این تیم 12 نفره بود، گفت: فکر کنم اگر فیلم بازی را ببینید متوجه می‌شوید که توپ با دست مدافع استقلال برخورد کرد و این قانون است که توپ به دست بخورد پنالتی است داور به سود ما قضاوت نکرد و بازی را مدیریت کرد و تصمیم داور درست بود. ما یار دوازدهم نداشتیم و خودمان بردیم.

فرآوری: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منابع : فارس