تبیان، دستیار زندگی
همایش فعالان مقاومت اسلامی فلسطین با حضور دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین و سفیر فلسطین در ایران برگزار شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حکومتی برای مبارزه با صهیونیسم

همایش فعالان مقاومت اسلامی فلسطین


همایش فعالان مقاومت اسلامی فلسطین با حضور دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین و سفیر فلسطین در ایران برگزار شد.

قدس

یکی از وقایع تاریخی که بسیار حائز اهمیت است در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به دست زعیم و رهبر کبیر مسلمین جهان حضرت امام خمینی ره دائر شده، «روز جهانی قدس است» که از روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان 1399 قمری (1358 شمسی) شروع و مقرر گشت هر ساله در چنین روزی تمام مسلمین جهان راهپیمایی کنند.

همایش مقاومت در باغ موزه

این همایش که در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، زهرا مصطفوی دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی معاون اجتماعی فرهنگی معاون شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی رییس سازمان حج و زیارت، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، آیت‌اللهی دبیرکل جمعیت حمایت از مردم فلسطین و صفی‌الدین سفیر حزب‌الله لبنان در تهران حضور داشتند.

همایش فعالان مقاومت اسلامی فلسطین

در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امام (ره) فرمودند اگر قرار است در لیله‌القدر سرنوشت جهان اسلام مقدر شود، در روز قدس نیز سرنوشت مستضعفین و ملت مظلوم فلسطین رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: تاکید امام این بود که تمام نیروهای نظامی ایران باید در حمایت از مردم لبنان بسیج شوند و این سخنان را ما در عالم دیپلماسی نمی‌توانستیم به راحتی عنوان کنیم، خوشبختانه با پیروزی‌هایی که جبهه مقاومت در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و هشت روزه کسب کردند امروز تمام دنیا نام فلسطین را شنیده و بر مظلومیت آن‌ها گواهی می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه گفت: با اینکه جنبش اخوان‌المسلمین با حمایت مردم در مصر روی کار آمده بود، اما از آنجا که پیمان کمپ دیوید را لغو نکرد، گذرگاه رفح را باز نکرد و به طور کلی سیاست‌هایش در حمایت از رژیم صهیونیستی بود مردم مصر پس از یک سال متوجه شدند که حکومتی که روی کار آوردند شاخصه‌های لازم را ندارد.

وی تاکید کرد: امروزه تمام ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی می‌دانند که اگر بخواهند در جبهه حق و راه راست گام بردارند باید همواره حکومت‌هایی را انتخاب کنند که در جهت مبارزه با رژیم صهیونیستی گام برمی‌دارند.

پس از سخنرانی مجلس با گروه تواشیح به استقبال روز قدس رفت. زهرا مصطفوی دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین، که مسئول برگزاری این همایش بود از وضع جسمی مناسبی برخوردار نبود لذا تنها خوش آمد گویی و اهدا جوایز به دست‌اندرکاران فیلم شکارچی را بر عهده گرفت.

همایش فعالان مقاومت اسلامی فلسطین

در پایان این همایش از پرویز شیخ‌طادی کارگردان فیلم شکارچی شنبه و بازیگر نوجوان این فیلم به همراه حسین ریوران تحلیلگر و کارشناس خاورمیانه و معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز قدردانی شد.

پرویز شیخ طادی این اثر سینمایی  را پس از سال‌ها مطالعه بر روی مبانی اعتقادی طالبانیسم صهیونیسم به سناریو بدل کرده است.

این فیلمساز در عمده آثارش به دنبال روایت‌هایی ساده از جنس زندگی است. چنان که دو اثر موفق «پشت پرده مه» و «روزهای زندگی» سندی محکم بر اثبات این نگاه هستند.

اما شیخ طادی در «شکارچی شنبه» که از محصولات تأمل برانگیز است نه تنها مرزهای سادگی را در هم می‌شکند بلکه قصه‌اش را بر مسیر محکمی از اغراق روایت می‌کند. اغراقی هوشمندانه و حساب شده که در تبیین آنچه که از ذهن و ذهنیت فیلمساز در بطن اثر متصاعد می‌شود به شدت موثر است.

این مراسم با اذان مغرب به پایان رسید و از میهمانان روزه دار در ضیافت افطاری پذیرایی شد.

ظاهراً موضوع اشتباه گرفتن مسجد الاقصی با قبه الصخراء دیگر چیز تازه‌ای نیست تا آنجا که در همایش اختصاصی فعالان مقاومت اسلامی نیز اشتباه تکرار شد

مسجد الاقصی اشتباه گرفته شد!

قدس

ظاهراً موضوع اشتباه گرفتن مسجد الاقصی با مسجد قبه الصخراء دیگر چیز تازه‌ای نیست تا آنجا که در همایش اختصاصی فعالان مقاومت اسلامی نیز این اشتباه تکرار و به عنوان نماد قدس در اسارت به تصویر کشیده شد.

به ظاهر نزدیکی این دو بنا و قرار گرفتنشان همراه با برخی ابنیه دیگر در مجموعه حرم الشریف است.

مسجد قبه الصخراء

اما به نظر می‌رسد در ورای این تشابه ساده، مسئله مهم تری پنهان است، آنچنان که یکی از اساتید دانشگاه زاید امارات، چند سال پیش در نامه‌ای به یکی از نشریات چنین نوشت: بین مسجد الاقصی و قبه الصخراء الصخره سردرگمی قابل توجهی وجود دارد. هرگاه در رسانه‌های محلی و بین‌المللی ذکری از مسجد الاقصی به میان می‌آید، در عوض عکسی از قبه الصخراء نمایش داده می‌شود. دلیل اصلی این مسئله عدم اطلاع عموم مردم، هم راستا با توطئه‌های رژیم صهیونیستی است.

در زمان اقامتم در ایالات متحده نیز بارها با این مسئله مواجه بودم. تا ان که اطلاع یافتم صهیونیست‌ها در امریکا چنین تصاویری را چاپ و منتشر کرده و گاه با قیمت بسیار اندک و حتی رایگان در اختیار اعراب و مسلمانان قرار می‌دهند. بدین ترتیب مسلمانان آن را به تمام نقاط دیوار منازل و دفاتر کار-نصب می‌کنند. همین مسئله موید این است که سران صهیونیستی می‌خواهد تصویر مسجد الاقصی را از اذهان مردم پاک کنند تا بتوانند آن را تخریب و معبد مورد ادعای خود را پنهانی بنا کنند و اگر کسی شکایت یا اعتراضی داشته باشد، به طور زنده تصویر مسجدالقبه را نشان خواهند داد و اظهار خواهند داشت که اتفاقی نیفتاده است.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان