تبیان، دستیار زندگی
قیمت گاز طبیعی (سی.ان.جی) برای مصارف حمل و نقل افزایش یافت. با موافقت رستم قاسمی- وزیر نفت- قیمت سی.ان.جی به ازای هر متر مکعب 10 تومان افزایش یافت و بر این اساس قیمت این سوخت برای مصارف حمل و نقل به 310 تومان رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سی.ان.جی گران شد + عکس


قیمت گاز طبیعی (سی.ان.جی) برای مصارف حمل و نقل افزایش یافت.  با موافقت رستم قاسمی- وزیر نفت- قیمت سی.ان.جی به ازای هر متر مکعب 10 تومان افزایش یافت و بر این اساس قیمت این سوخت برای مصارف حمل و نقل به 310 تومان رسید.

طبق اطلاعیه بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مدیران مناطق این شرکت از ساعت 12 امشب، 9 مردادماه افزایش قیمت سی.ان.جی در بخش حمل و نقل اعمال خواهد شد.

سی ان جی

اطلاعیه افزایش قیمت سی.ان.جی

در اطلاعیه‌ای مدیر بازگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مدیران مناطق این شرکت آمده است:

نظر به این‌که در راستای اجرای بند 9-3 قانون بودجه سال 1392 کل کشور و براساس نامه شماره ک 85019 مورخ 92.4.30 شرکت ملی گاز ایران و موافقت مقام عالی وزارت مقرر گردیده مبلغ 100 (یکصد) ریال به ازای هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) از مصرف‌کنندگان بخش حمل و نقل دریافت شود. لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با هماهنگی شرکت‌های گاز استانی از ساعت 24 مورخ 92.5.9 از مسیر ورودی کلیه جایگاه‌های تک، دو منظوره عرضه‌کننده CNG شماره‌برداری و نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام شود.

بدیهی است بعد از ساعت مذکور فروش و تحویل CNG به کلیه خودروهای مجاز صرفا با نرخ هر مترمکعب 3100 (سه هزار و یکصد)ریال قابل عرضه بوده و کماکان مسئولین جایگاه‌ها موظفند پس از کسر 400(چهارصد) ریال کارمزد متعلقه نسبت به واریز 2700 (دو هزار و هفتصد) ریال به ازای هر مترمکعب بهای فروش CNG به حساب شرکت ملی گاز اقدام و تسویه حساب کنند.

افزایش قیمت سی.ان.جی در حالیست که روز چهارشنبه با وجود موافقت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای کمیسیون انرژی مجلس، ستاد مدیریت و حمل ونقل سوخت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده مبنی بر افزایش قیمت کارمزد جایگاه‌داران سی.ان.جی این موضوع منتفی و به شورای اقتصاد برای بررسی بیشتر ارسال شد

محمد رضا مظلومی/مدیر بازرگانی

افزایش قیمت سی.ان.جی در حالیست که روز چهارشنبه با وجود موافقت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای کمیسیون انرژی مجلس، ستاد مدیریت و حمل ونقل سوخت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده مبنی بر افزایش قیمت کارمزد جایگاه‌داران سی.ان.جی این موضوع منتفی و به شورای اقتصاد برای بررسی بیشتر ارسال شد.

بر این اساس مشخص نیست چگونه افزایش قیمت سی.ان.جی آن هم به نفع دولت نیازمند بررسی و تعیین از سوی شورای اقتصاد نیست!

شب گذشته نیز جلسه‌ای برای تاخیر در افزایش قیمت سی.ان.جی برگزار شد که در نهایت تصمیم نهایی حاضران جلسه، اجرای دستور وزیر نفت بود.

سی ان جی

افزایش قیمت از ساعت 24 امشب

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی با اشاره به افزایش قیمت سی ان جی از 300 به 310 تومان گفت: قیمت گاز تحویلی به جایگاه داران 10 تومان افزایش یافته است، اما کارمزد جایگاه داران هنوز ثابت باقی مانده است.

اردشیر دادرس با اشاره به ابلاغیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در باره افزایش قیمت هر متر مکعب سوخت سی ان جی از 300 تومان به 310 تومان گفت: علی رغم نامه نگاری هایی که از جانب انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی و جلساتی که با کمیسیون انرژی مجلس صورت گرفت و همچنین رفت‌وآمدهایی که با سازمان حمایت داشتیم، تا کارمزد جایگاه داران 35 تومان افزایش یابد و از 40 تومان به 75 تومان برسد، در صورتی که قیمت سی ان جی افزایش نیابد و براساس همین قیمت 300 تومان عرضه سی ان جی ادامه یابد، ولی این کار صورت نگرفت.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی ادامه داد: انجمن موافق افزایش قیمت نبود، به طوری که این افزایش در قیمت سوخت تحویلی به جایگاه ها صورت گرفته است و قرار است قیمت هر متر مکعب سی ان جی از 260 تومان تحویلی به جایگاه داران به 270 تومان برسد و این 10 تومان در اختیار دولت قرار خواهد گرفت و کارمزد جایگاه داران تغییری نخواهد کرد.

دادرس افزود: این افزایش قیمت قرار است از امشب اعمال شود و تمام جایگاه های سوخت قیمت هر متر مکعب سی ان جی را 310 تومان محاسبه می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ستاد هدفمند کردن یارانه ها موضوع افزایش کارمزد جایگاه داران را ابلاغ کرد  و همچنین سازمان حمایت نیز این افزایش کارمزد را تایید کرد، اما در اینجا شاهد هستیم که قیمت گاز تحویلی به جایگاه ها افزایش یافته است و کارمزد جایگاه داران ثابت باقی مانده است.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اقتصاد تبیان


منابع: ایسنا / فارس