تبیان، دستیار زندگی
اسحاق جهانگیری عضو شورای مرکزی حزب کارگزان سازندگی و وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات به عنوان گزینه معاون اول حجت‌الاسلام روحانی مطرح شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهانگیری نامزد معاون اولی کیست؟


اسحاق جهانگیری عضو شورای مرکزی حزب کارگزان سازندگی و وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات به عنوان گزینه معاون اول حجت‌الاسلام روحانی مطرح شده است.


جهانگیری

اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه معاون اولی حسن روحانی در دولت یازدهم از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی معرفی خواهد شد.

وی متولد 1336 است و کوه‌شاه در شمال شرق استان هرمزگان به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی در سیرجان گذرانده و سپس به کرمان رفت؛ مدرک کارشناسی فیزیک را از دانشگاه کرمان گرفته و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد توانست در رشته مهندسی صنایع به دانشگاه صنعتی شریف برود.

اسحاق جهانگیری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 به عنوان مسئول جهاد سازندگی شهرستان جیرفت مشغول به کار شد و سال 1363 در جهاد کشاورزی فعالیت کرد تا اینکه در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست به نمایندگی از مردم جیرفت وارد مجلس شد. وی همچنین توانست در سومین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر از طرف مردم جیرفت به مجلس راه یابد.

اسحاق جهانگیری با عنوان چهره حزبی نیز شناخته می‌شود، زیرا وی از موسسان حزب کارگزان سازندگی است و هم اکنون در شورای مرکزی این حزب حضور دارد. جهانگیری در حال حاضر عضو هیئت علمی بنیاد باران نزدیک به سیدمحمد خاتمی است.

اسحاق جهانگیری پیش از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان گزینه اجماع برای اصلاح‌طلبان مطرح بود ولی در نهایت برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرد و آرایش سیاسی به گونه دیگری رغم خورد

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری در سال 1371 در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اصفهان رفت و به جای غلامحسین کرباسچی استاندار اصفهان شد.

همچنین وی در دوره دولت اصلاحات ابتدا به عنوان وزیر معادن و فلزات به مجلس پنجم معرفی می‌شود و پس از ادغام وزراخانه‌ها نیز مسئولیت وزارت صنایع و معادن را بر عهده داشت.

اسحاق جهانگیری پیش از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان گزینه اجماع برای اصلاح‌طلبان مطرح بود ولی در نهایت برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرد و آرایش سیاسی به گونه دیگری رغم خورد.

پس از ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی معرفی شد.

بخش سیاست تبیان

منبع : تسنیم